Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Ik denk toch ook wel dat het zijn tijd zal meegaan, de bedoeling is dat hier nog wel wat extra baan aan kan gebreid worden.

Decoupeerzaag is wel stuk dus voorlopig kan ik niet verder (had er eentje geleend maar daar zit blijkbaar geen stroomkabel bij. :D)

Er is nog wel wat houtwerk, en dat houtwerk, dat had ik graag voor deze 2 modules klaar gehad, eventueel ook eens de rest in mekaar gooien, zodat er kan rondgereden worden. Want uiteindelijk is het maar zonde dat alles altijd maar in de kast blijft liggen en niet rijdt. Tevens ben ik te tam geworden om nog materiaal mee te nemen naar de club om daar te laten rijden. :D

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Benny

als ik effe mag een raad geven, gebruik geen decoupeerzaag voor lange stukken te zagen, ofwel een tafelzaag of een cirkelzaag. gaat makkelijker en het resultaat is rechter  ;)

Dirkh

Ik vindt de achtergrond wel geslaagd, lekker origineel ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Benny op 08 november 2014, 19:16:17 PM
als ik effe mag een raad geven, gebruik geen decoupeerzaag voor lange stukken te zagen, ofwel een tafelzaag of een cirkelzaag. gaat makkelijker en het resultaat is rechter  ;)

Awel Benny,hoe ver sta jij nu al?
Lange tijd niets meer van je gehoord,we wachten op een paar foto's...

;)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 08 november 2014, 19:06:41 PM
Ik denk toch ook wel dat het zijn tijd zal meegaan, de bedoeling is dat hier nog wel wat extra baan aan kan gebreid worden.

Decoupeerzaag is wel stuk dus voorlopig kan ik niet verder (had er eentje geleend maar daar zit blijkbaar geen stroomkabel bij. :D)

Er is nog wel wat houtwerk, en dat houtwerk, dat had ik graag voor deze 2 modules klaar gehad, eventueel ook eens de rest in mekaar gooien, zodat er kan rondgereden worden. Want uiteindelijk is het maar zonde dat alles altijd maar in de kast blijft liggen en niet rijdt. Tevens ben ik te tam geworden om nog materiaal mee te nemen naar de club om daar te laten rijden. :D

Groet,
Olivier

Aan het linkse uiteinde van de sporen,komt daar een gat in de muur met een tunnelportaal?
Ik dacht dat dit een buitenmuur is als ik mij niet vergis :D :D

;)

doomslu

Mag ik hier uit afleiden dat Olivier vanavond ergens anders slaapt?  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 08 november 2014, 22:58:08 PM
hoop voor hem dat het dat niet alleen wordt !

Groeten Peter ;)

Benny

Citaat van: Rangeerduivel op 08 november 2014, 20:15:39 PM
Citaat van: Benny op 08 november 2014, 19:16:17 PM

Awel Benny,hoe ver sta jij nu al?
Lange tijd niets meer van je gehoord,we wachten op een paar foto's...

;)

ben een meelezer geworden  ;)
momenteel is het erg druk voor mij dus alles ligt even opzij, heb vorige maand de laatste keer nog iets gekocht, geen haast

OlivierV

Citaat van: doomslu op 08 november 2014, 22:58:08 PM
Foto is van deze week hoor, gisteren sliep ik voor ne keer thuis ...

@Rudy, mijn kamer heeft een herschikking gehad dus het is geen buitenmuur meer. ;)

Nog een beetje verder gedaan, al moet ik nu wel binnenkort nog eens wat wissels en flexrail bestellen eer ik verder kan.

Tekstje dat er op flickr bijstaat.

Alles ook eens uitleggen voor zover ik wissels etc heb ...

Op het korte opstelspoor kunnen net 10 kleine wagentjes, 9 zou mooier staan, 3 à 4 langere wagons zoals containerwagens lukt ook. Van daaruit kan er verder gerangeerd worden. Nu moet ik wel nog een wissel of 3 en wat flexrail bestellen eer ik weer verder kan met rails leggen. Gelukkig kan ik links al een beetje beginnen met de structuur van mijn heuvel ...
Links staat er ook al een tunneportaal uitgezaagd in hout, de bedoeling is echter om er eentje in pluimkarton te maken en dat er tegen te plakken.

OlivierV

Een beetje landschappen met isolatieplaat, piepschuim en brol van den action om het wat glad te strijken.
Ondertussen heb ik blijkbaar ook al bijna alle rails gelegd, kwam enkel nog 2 stukken tillig flex te kort voor de aansluiting van het bedrijf rechtsbovenaan.

Groet ...

Kautenbach

leuke verzameling wagens, en je schiet mooi op zo, bergachtige achtergrond, goed vasthouden die handel.... 8) ;D

Stieven76

Lijkt wel de kamer van een tienerjongen die in zijn pubertijd zit  ;D ;D ;D
Leuke bakken, ben eens benieuwd wat het gaat worden..

OlivierV

Bedankt mannen, in mijn puberjaren stond mijn pc daar op dat kot, vandaar ...

Naar mijn mening mag deze gerust nog een beetje hoger en moet het platform sowieso nog weggewerkt worden.

@Wim, dat was alles van TP3 wagentjes + mijn type 212

Het tunnelportaal zelf ga ik in pluimkarton maken, alsook links komt er een muurtje in datzelfde karton.

Groet

SuSke

Die berg "moet" een stuk hoger. In werkelijkheid had hij gewoon ingestort terwijl ze de tunnel aan het maken waren  ;)
Ook op de kop van de opstelsporen zal je iets moeten doen om het geheel optisch te scheiden van je doorgaande spoor. Je hebt maar een paar tientallen meters tussen de tunnelwand en de helling. Een zijkant van een oude groeve of zoiets en een vrij dichte bebossing op een strook tussen de opstelsporen en het tunnelportaal.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 28 november 2014, 13:51:57 PM
Die berg "moet" een stuk hoger. In werkelijkheid had hij gewoon ingestort terwijl ze de tunnel aan het maken waren  ;)
Ook op de kop van de opstelsporen zal je iets moeten doen om het geheel optisch te scheiden van je doorgaande spoor. Je hebt maar een paar tientallen meters tussen de tunnelwand en de helling. Een zijkant van een oude groeve of zoiets en een vrij dichte bebossing op een strook tussen de opstelsporen en het tunnelportaal.
Dat hij hoger moet weet ik, anders had men gewoon een geul kunnen graven ... Wordt uiteraard nog wel wat aan gedaan, maar was het geklieder met brol uit den action en isolatieplaat eventjes beu. Scheiding tussen omloopspoor en de rest zal inderdaad met veel groen gebeuren. ;)
We doen ons best, en merci voor de feedback Frans. ;)

Groet.