Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Doornroosje

Bezig met het maken van een werk-bureau. Eentje dat aan mijn behoeftes voldoet, dus zelfbouw. Omdat ik nogal groot ben, staat dit bureau een stuk hoger als mijn vorige tafel. Ook plaats voor pc en scherm, zodat ik schema's of pdf-tekeningen steeds bij de hand heb. Stopcontactjes, verlichting, derde hand (en vierde), plaats voor solderstation, transfo's en spuitpistool.

Gerolf

Maak een foto als je werkplek klaar is, Dennis. Dat kan anderen inspiratie geven  ;)
@ Jesse: mooie brug  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Jesse, jij hebt onder het brugdek 1 horizontale verbinding zitten. Daar moet er eigenlijk nog eentje bij. Vaak werd zo elke paal met elkaar verbonden.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

itchy

Bezig (geweest) met het digitaliseren van het NMBS alfabet, dat van op de stationsnaamborden. Pfff een hele klus maar ik ben wel content van het resultaat.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michael

Steven dat ziet er mooi uit, wil dit zeggen dat je nu om het even welk naam bordje kan maken? Start de handel dan maar op daar kan je een bedrijfje mee starten, ik wil dan alvast wel wat bestellen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

itchy

Dag Michaël bedankt en ja ik kan gelijk welk stationsnaambordje maken (zolang het in het Latijns alfabet is toch  ::) ). Wel ben ik nog op zoek naar de juiste kleur blauw; in het voorbeeld hier is het wat te groen naar mijn goesting. Laat maar weten wat je nodig hebt en als ik tijd heb maak ik het wel.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

krispy

Heb me donderdag een Class 66 ( captrain ) van esu aangeschaft en wou deze vandaag in gebruik nemen MAAR

Tijdens de herprogrammatie van de decoder ( via de lokprogrammer van esu ) krijg ik volgende melding :

Decoder not supported en wil hij niet herkent worden   :o >:( :'(

Heb een reset geprobeert en de prog sw staat op de laatste rev .

( ben zeker dat het niet mijn opstelling is want andere loks doen het uitstekend  ;) )

Dus omdat het over een splinter nieuw en niet goedkope aankoop gaat , gaat hij dinsdag terug naar de winkel ( ga er zelf niks aan doen , vermits hij nog maar 3 dagen oud is en nog geen meter heeft gereden , hoop ik dat hij onmiddelijk wordt geruild  )
Dan beslist een mens eens om iets aan te schaffen met alle toeters en bellen en dan wil het niet werken  >:( >:(
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

Dat is balen, Kris.
Met een beetje geduld komt alles wel in orde.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Kris wees gerust dat komt goed, dit voorjaar heb ik er twee aangeschaft en aangezien ik DCC rij moest de sleper er onder vandaan, in de winkel beide modellen bekeken en een klein stukje laten test rijden. Eén van de locomotieven deed niks, maar dat kwam omdat het relais niet goed schakelde, eenmaal over op DCC, niks meer aan de hand. Ter plekke bij de winkelier opgelost.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

krisds

Een schap gemaakt boven mijn bureau zodat mijn materiaal niet meer in de kast hoeft te blijven...nog wat werk aan;

rixke rail

Een van een forumlid overgekochte DB-kraanwagen werd B tp III hulptrein, met een gerecycleerde Liliput-wagen van voor het NEM-tijdperk, nu uitgerust met Symoba-kortkoppelingen. Anachronisme ?  :-\

Mijn ouwe Liliput rijtuigen van voor het NEM-tijdperk gerecycleerd tot tp IV hulptrein, uitgerust met Symoba-koppelingen. 
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Een oude Liliput, met meedraaiend onderstel, pre-NEM dus, nu uitgerust met Symoba-kortkoppeling.
Een poetswagen, verhuld als dienstwagen, evenals een nog oudere Jouef, ook uitgerust met Symobas.
Naar het voorbeeld van een foto uit een artikel in Het Spoor.

Een onkruidverdelgingstrein uit de jaren '60, zie foto (titelblad van Het Spoor) hieronder.

Edit : Bewegende beelden toegevoegd !  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Thommy

huisjes bouwen...
Het idee is om van m'n naaste familie hun huis in 1/87ste te maken. Als ik dan ooit tijd/plaats heb voor een modelbouw, ik toch realistische huizen heb  :D

Moet het huis van m'n grootmoeder worden. Maar waarom verwondert het me niet dat de plannen niet 100% kloppen
Huis komt op eigen stukje plasticard en wordt dan in het grotere geheel tuin/ed gezet.

Rechts eigen huis, maar moet nog tuinhuis/tuin ed maken. Dus het grote stuk plasticard er onder is de correcte oppervlakte van de tuin

op achtergrond ouderlijk huis (maar daar is het grondvlak wat van beginnen opkrullen. (en geen idee hoe het komt, zelfde lijm en plasticard als bij eigen huis en die krult niet op ???)
met schutting (allemaal losse stukjes profielen tot 1 gekleefd en kunnen er nog uit gehaald worden ook:

groen aankleden gaat pas gebeuren als ik een pak huizen ineens kan doen. Eerst de gebouwen maken.
Greetz

Thommy

Steam.N

Knap, Thomas.  Mooi uitgevoerd.
Eigenlijk een goed idee, om een reserve aan woningen aan te maken.
Die heb je altijd nodig  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }