Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

itchy

Citaat van: Jurgen op 16 februari 2013, 12:22:43 PM
Tja, de reeks 77 heeft inderdaad nog maar 1 livrei gehad, maar ondertussen zijn er wel subtiele wijzigingen gebeurd op de echte locs. Al lijkt het mij, na de oververzadiging door Mehano een slechte zet om nu al een nieuw, budgetvriendelijk model te maken. Hoewel, als men onder de huidige Mehano prijzen blijft, kan het wel weer aanslaan. Het model kan wel een update gebruiken op modelgebied, kijk maar naar de hekjes en de niet verende NEM-schacht. Maar mij lijkt het ook onwaarschijnlijk.

Ik blijf nog steeds bij mijn gok op de reeks 51, een versie met rokken was ergens in een ver verleden aangekondigd en er rijdt tenslotte nog een echte 51 rond, maar dan alleen tijdens speciale ritten en er zijn verschillende livreien. Alle tips komen hiermee overeen, maar ik kan er ook mijlenver naast zitten hé.  :)

Ach, nog een kleine 2 weken en dan weten we het zeker?
jurgen de 51 was toch allang aangekondigd door VBV/B models?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dieselfreak

Waaruit wij met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mogen stellen dat het idd om een nieuw model zal gaan van de reeks 51. Ziezo, het raadsel is wat mij betreft opgelost.
MC

boke

Een 51 met zijruitjes... 't is eens iets anders...  8)

thor

Een 51 zou me verbazen, is aangekondigt door B-Models en men spreekt hier over een budget line van Van Biervliet.
Rekening houdend met de belangen vermenging, en de 51 toch een zoveelste prestige project is voor B-models, schat ik dit toch als nagenoeg uitgesloten.
De modellen van Van Biervliet zelf vallen uit de boot, vermits men spreekt van een model eerder al uitgebracht door een anderre fabrikant.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

dieselfreak

En zo blijft het spannend en blijft alles mogelijk, nog enkele weken geduld en we weten eindelijk welk konijn Van Biervliet uit zijn hoed zal toveren. De nieuwsgierigheid van de klanten is in elk geval gewekt, een marketing taktiek die altijd werkt.
MC

thor

citaat :
En zo blijft het spannend en blijft alles mogelijk, nog enkele weken geduld en we weten eindelijk welk konijn Van Biervliet uit zijn hoed zal toveren. De nieuwsgierigheid van de klanten is in elk geval gewekt, een marketing taktiek die altijd werkt.

Dat niet alleen, nu weten ze ook meteen welke de verlangens zijn van ons modelspoorders....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal

dieselfreak

En als ze dan ook nog rekening houden met onze modelspoorverlangens dan zijn we helemaal tevreden.
MC

thor

citaat :
En als ze dan ook nog rekening houden met onze modelspoorverlangens dan zijn we helemaal tevreden.

Commercieel als de fabrikanten/handelaars zijn,zullen ze dat wel doen, veronderstel ik in mijn naiëviteit......
Zou anderzijds geen slecht idee zijn mochten de fabrikanten /handelaars eens een enquete doen in de vakbladen naar de wensen van de modelspoorders.

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal

Jurgen

Citaat van: boke op 16 februari 2013, 16:10:19 PM
Een 51 met zijruitjes... 't is eens iets anders...  8)

Hoe heten die dingen bovenaan aan de zijkant dan?  ;)

Bron: Spoorwegnostalgie.be

Door wie de 51'ers ooit aangekondigd werden weet ik niet meer, het kan B-Models geweest zijn.
Doordat er velen onder ons de merken B-Models en Van Biervliet door elkaar halen is het soms niet duidelijk wie nu precies wat aangekondigd heeft.

Wat de wensen van modelspoorders betreft: die vraag heeft al een keertje op het forum gestaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Je hebt enerzijds de wens van de modelspoorders, maar anderzijds ook de commerciële haalbaarheid van een bepaald model.
Ik kan jullie anders wel verzekeren dat de fabrikanten hier oren naar hebben.

Er zijn er zelfs bij die ons in Nürnberg ronduit gevraagd hebben wat de Belgische modelspoorder wil... maar meestal volgt dan de vraag "gaan we er dan 5000 van verkopen" en dan moet ik meestal het antwoord schuldig blijven...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Moet toch mogelijk zijn Luc, LS models doet het wel waarom de anderen niet ?

Groeten Peter ;)

celtjan

Bij een laatste bezoekje toch fraaie stukjes gezien van een HLD T57.
Maar of dit een budget versie zal worden?

conducteur

Men kan toch een budget versie maken van een b-models project? B-models zou ik nog niet zo zeer uitsluiten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2013, 22:09:28 PM
Moet toch mogelijk zijn Luc, LS models doet het wel waarom de anderen niet ?

Groeten Peter ;)
Alles is mogelijk Peter, zolang het al realistisch blijft.
Als we enkel spreken over locs, wat heeft LS gemaakt? de 13, 11, 12, 21, 27, 15, 18 (I & II). Allemaal toch reeksen waar je kan veronderstellen dat je er een pak van aan de man kan brengen.
Moeilijker wordt het als het om 'exoten' gaat, zoals sommigen hier wensen.
Ondertussen hebben we zoal bijna alle locs gehad, behalve de rangeerlocs en stoomlocs. Gaan die goed verkopen? Ik durf het niet te zeggen.
Zelfde verhaal voor treinstellen. Door hun hogere prijs halen ze minder afzet.
Laat ons nog een maandje geduld hebben en dan spreken we mekaar weer hierover, want dan zullen we de reacties zien op enkele initiatieven die binnenkort openbaar gemaakt worden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

-Luc,

inderdaad de kip heeft zich inderdaad al de meeste gouden eieren laten ontfutselen, maar B-Models bewijst met de 55 en binnenkort met de 23, 25, ....dat er toch nog plaats(en kopers) en modellen beschikbaar zijn voor het publiek

Trouwens al die goederenwagons zijn ook allemaal de revue al eens gepasseerd  ! Zouden het kopies geweest zijn van andere fabrikanten want ze werden waarschijnelijk ook bij de Chinees gemaakt, trouwens de ladingen van de ertswagons van M* passen in die van B-Models!

Groeten Peter ;)