Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

Brossel

Citaat van: Mattias op 12 februari 2013, 16:55:40 PM
De 44/45 hebben meer dan enkele ruitjes aan de zijkant, rijden in ons land nog rondt als museumgerief (denk aan SCM, SDP, e.d.)
Maar ook rijden die nog rond in het geel bij dienst TS bij Infrabel! (dienst bovenleiding)

Ik volg dit topic én de website van VBV op de voet!  ::)

De gele versies in dienst TS bij Infrabel zijn overigens geen AR44/45, maar AR43. Zoals ook het museumexemplaar van de SDP.

Voor de helderheid: de AR 43 heeft een andere kast dan de AR44/45, maar is bovenal qua aandrijving anders. Zo is een van de beide draaistellen (het draaistel met de tractiemotoren erin) een heel stuk langer dan het andere draaistel. 

Van de AR 43 is nog nooit een groot serie model gemaakt. Dus wat mij betreft helemaal welkom!

Enne ik volg hem ook op de voet...nieuwsgierig als ik ben  ;)

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

Mattias

Citaat van: Brossel op 12 februari 2013, 20:23:53 PM
Citaat van: Mattias op 12 februari 2013, 16:55:40 PM
De 44/45 hebben meer dan enkele ruitjes aan de zijkant, rijden in ons land nog rondt als museumgerief (denk aan SCM, SDP, e.d.)
Maar ook rijden die nog rond in het geel bij dienst TS bij Infrabel! (dienst bovenleiding)

Ik volg dit topic én de website van VBV op de voet!  ::)

De gele versies in dienst TS bij Infrabel zijn overigens geen AR44/45, maar AR43. Zoals ook het museumexemplaar van de SDP.

Sorry! Ik was iets te enthousiast...  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Brossel

Citaat van: Mattias op 12 februari 2013, 20:53:22 PM

Enthousiast zeker, maar het geeft wel de potentie aan van een AR 43 in model. Dus mochten er fabrikanten meelezen:
- met oude kopvorm in groene livrei;
- met oude kopvorm en rood/gele livrei;
- met nieuwe kopvorm in rood/gele livrei en witzwarte bies;
- met nieuwe kopvorm in rood/gele livrei zonder bies;
- met nieuwe kopvorm in rood/gele livrei en lomp groot nummer
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen ES met platform in groene livrei
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen ES met platform in bordeaux livrei
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen ES met platform en geheel gele livrei
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen met platform en geel/blauwe huidige Infrabel kleuren

En misschien vergeet ik nog wel wat varianten...

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

just4fun

Citaat van: doomslu op 12 februari 2013, 17:36:21 PM
Wat wij meebrengen uit Nürnberg wordt aan onze lezers geschonken.  ;)
Dus Luc, je zegt hier dat alle lezers van MSM zo'n model krijgen  ;) ?
Paul

Doornroosje

Bij deze zet ik het mijne dan al direct te koop. Ik ben namelijk TP 1/2 rijder ...

doomslu

Citaat van: just4fun op 13 februari 2013, 14:38:34 PM
Citaat van: doomslu op 12 februari 2013, 17:36:21 PM
Wat wij meebrengen uit Nürnberg wordt aan onze lezers geschonken.  ;)
Dus Luc, je zegt hier dat alle lezers van MSM zo'n model krijgen  ;) ?
Paul
Ja, wat wij mee hebben gebracht uit Nürnberg wordt gratis en voor niets aan al de lezertjes geschonken: een dikke reportage, met daarin twee primeurs en nog eens ander goed nieuws...  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Citaat van: Brossel op 13 februari 2013, 08:47:58 AM
Citaat van: Mattias op 12 februari 2013, 20:53:22 PM

Enthousiast zeker, maar het geeft wel de potentie aan van een AR 43 in model. Dus mochten er fabrikanten meelezen:
- met oude kopvorm in groene livrei;
- met oude kopvorm en rood/gele livrei;
- met nieuwe kopvorm in rood/gele livrei en witzwarte bies;
- met nieuwe kopvorm in rood/gele livrei zonder bies;
- met nieuwe kopvorm in rood/gele livrei en lomp groot nummer
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen ES met platform in groene livrei
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen ES met platform in bordeaux livrei
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen ES met platform en geheel gele livrei
- met nieuwe kopvorm, dienstwagen met platform en geel/blauwe huidige Infrabel kleuren

En misschien vergeet ik nog wel wat varianten...

Groetjes Davy

@Davy: ik kan mij helemaal vinden in jouw verlanglijstje, vooral in de 2 eerste, en ik voeg er graag nog eentje bij, de oerversie uit de jaren 50 met 1 koplamp en een lichtgroen/ donkergroene livrei.

MC

loco

Is het een compleet nieuw model dat Van Biervliet laat maken of een bestaande oude ontwikkeling dat opnieuw wordt uitgegeven ?
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be en https://www.3d-studio.be

doomslu

Citaat van: loco op 14 februari 2013, 18:53:32 PM
Is het een compleet nieuw model dat Van Biervliet laat maken of een bestaande oude ontwikkeling dat opnieuw wordt uitgegeven ?
Volledig nieuwe ontwikkeling volgens de laatste normen. Een mooi model!  :P
Van Biervliet heeft niets te maken met de fabrikant van het oude model.

loco

Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be en https://www.3d-studio.be

doomslu

Citaat van: loco op 14 februari 2013, 20:06:57 PM
Stoom of diesel ?
Waarom niet elektrisch? Hihi.

Ik heb even alles nagelezen hier, en zet nog even op een rijtje.
- het voorbeeld is nog te zien op het net
- er bestaan reeds modellen van, gemaakt door een andere fabrikant
- er komt een nieuw model volgens hedendaagse normen en aan een aantrekkelijke prijs

Ik zal iets toevoegen:
- er komen diverse livreien  :)  :-X

Tom

Hallo

Ik zal ook maar eens een visje uitgooien.
Misschien worden het wel de M4-rijtuigen?
En ik denk dat daar wel wat belangstelling voor is plus het voldoet aan de genoemde criteria.
Tom

Jurgen

Op hun website staat dat ze met een loc/treinstel komen, M4 (en bij uitbreiding eender welk ander rijtuig of goederenwagen) is dus uitgesloten. Tenzij hun omschrijving niet klopt natuurlijk.

Van de reeks 77 (bijvoorbeeld hé) rijdt er ook nog 1 exemplaar rond hé, meer dan 1 wel, maar op zich kan dit ook hé. Het hoeft dus geen museumloc te zijn.

Denk even mee:
Reeks 60, 23 (en 22, 25 en 25.5) en de duikbrillen kunnen al niet want die komen ism LS Models. Reeks 55 zou belachelijk zijn want die is er van B-Models. Reeks 80 lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat zowel Märklin als ESU er binnenkort mee komen.
Reeks 77 is een beetje uitgemolken door Mehano en de Class 66/77 komen er nu ook ineens langs alle kanten op de markt. Reeks 18 en 18/2 zijn er van LS Models en zijn reeds volgens de huidige normen.
Reeks 11, 12, 13, 15, 19, 21 en 27 zijn er ook reeds van LS Models en lijken me toch ook nog moeilijk te evenaren met een budgetmodel.
Reeks 28 en 29/2 heeft LS ook pas op de markt gegooid, net als Piko en Märklin.
Reeks 57/G2000 komt bij B-Models, dus uitgesloten.
Reeks 44/45 heeft Olaerts gebracht waarbij reeks 44 pas verkrijgbaar is.
Vele rangeerlocs, maar deze zijn nog nooit geproduceerd tenzij in kleinserie dus ook uitgesloten.
Reeks 20? Roco zou volgens Luc met een nieuw model komen dit jaar, dus die kans is ook klein.
Ook de reeks 61 is pas geproduceerd geweest door Van Biervliet.

Wat blijft er dan nog over dat al geproduceerd werd door een andere fabrikant?
Reeks 62/63, reeks 29/1,...
Reeks 51 is er al wel van Mehano, maar er waren toch geruchten dat Van Biervliet (of B-Models) er ook mee wou komen?

Vermits de reeks 51 enkele jaren reeds genoemd werd zou ik gokken op een nieuwe productie van de reeks 51. Er rijdt nog een exemplaar van rond, heeft ruitjes op de zijkant, is door Mehano geproduceerd geweest en is een loc.

Luc, wat denk je? Zit ik juist of ben ik ergens de mist in gegaan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thor

Je lijstje is niet volledig wat betreft de inzet van het materiaal op het huidige net, en evenmin met wat er eerder reeds door een fabrikant werd uitgebracht.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Jurgen

Citaat van: thor op 15 februari 2013, 16:21:34 PM
Je lijstje is niet volledig wat betreft de inzet van het materiaal op het huidige net, en evenmin met wat er eerder reeds door een fabrikant werd uitgebracht.

Vul maar aan hé.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.