Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

thor

Had al gissingen gedaan Jurgen, bij de aanvang van dit draadje.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

LocoRob

Citaat van: Jurgen op 15 februari 2013, 16:05:25 PM
Op hun website staat dat ze met een loc/treinstel komen, M4 (en bij uitbreiding eender welk ander rijtuig of goederenwagen) is dus uitgesloten. Tenzij hun omschrijving niet klopt natuurlijk.

Van de reeks 77 (bijvoorbeeld hé) rijdt er ook nog 1 exemplaar rond hé, meer dan 1 wel, maar op zich kan dit ook hé. Het hoeft dus geen museumloc te zijn.

Denk even mee:
Reeks 60, 23 (en 22, 25 en 25.5) en de duikbrillen kunnen al niet want die komen ism LS Models. Reeks 55 zou belachelijk zijn want die is er van B-Models. Reeks 80 lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat zowel Märklin als ESU er binnenkort mee komen.
Reeks 77 is een beetje uitgemolken door Mehano en de Class 66/77 komen er nu ook ineens langs alle kanten op de markt. Reeks 18 en 18/2 zijn er van LS Models en zijn reeds volgens de huidige normen.
Reeks 11, 12, 13, 15, 19, 21 en 27 zijn er ook reeds van LS Models en lijken me toch ook nog moeilijk te evenaren met een budgetmodel.
Reeks 28 en 29/2 heeft LS ook pas op de markt gegooid, net als Piko en Märklin.
Reeks 57/G2000 komt bij B-Models, dus uitgesloten.
Reeks 44/45 heeft Olaerts gebracht waarbij reeks 44 pas verkrijgbaar is.
Vele rangeerlocs, maar deze zijn nog nooit geproduceerd tenzij in kleinserie dus ook uitgesloten.
Reeks 20? Roco zou volgens Luc met een nieuw model komen dit jaar, dus die kans is ook klein.
Ook de reeks 61 is pas geproduceerd geweest door Van Biervliet.

Wat blijft er dan nog over dat al geproduceerd werd door een andere fabrikant?
Reeks 62/63, reeks 29/1,...
Reeks 51 is er al wel van Mehano, maar er waren toch geruchten dat Van Biervliet (of B-Models) er ook mee wou komen?

Vermits de reeks 51 enkele jaren reeds genoemd werd zou ik gokken op een nieuwe productie van de reeks 51. Er rijdt nog een exemplaar van rond, heeft ruitjes op de zijkant, is door Mehano geproduceerd geweest en is een loc.

Luc, wat denk je? Zit ik juist of ben ik ergens de mist in gegaan?

De treinstellen MS75 , lang geleden door Lima uitgebracht, mogen het gerust zijn. Ik ken drie kleurvarianten : de originele grijze met oranje banden, de bordeaux en de blauwe VTM met wolkjes.

Of de vlottende cabines van de reeksen 52, 53 en 54 ? De 5317 is natuurlijk juist uitgebracht door Roco, ook voor een budjetvriendelijke prijs;

Maar het mag ook gerust een 63 zijn, ben daar al een tijdje naar op zoek.
Greetz,
Robby

ronny-vdv

Ik denk dat het reeks 59 zal worden.
Livreien zat.
Mvg,

ronny-vdv

Binco

Citaat van: Jurgen op 15 februari 2013, 16:05:25 PM

Wat blijft er dan nog over dat al geproduceerd werd door een andere fabrikant?
Reeks 62/63,

Ze nemen hun Diesel reeks 55 en zagen er een stuk uit hé, budgetversie  ;D

De eerste tip die Luc herhaalt is wel door hem een beetje anders geschreven,
"Is nog te zien op het net" of "er bestaat nog een rijdend exemplaar" is niet helemaal hetzelfde hé,Luc? ... ;)

Jurgen

Citaat van: thor op 15 februari 2013, 18:17:39 PM
Had al gissingen gedaan Jurgen, bij de aanvang van dit draadje.....

Klopt, de enige mogelijke gok die je gedaan hebt is de MS75 of reeks 800 zoals jij zei, die was ik vergeten. Kan ook natuurlijk.
De reeks 25 heb je ook gezegd, maar dat kan niet omdat Van Biervliet dit model zal maken nadat ze hun reeks 23 hebben gemaakt.

Een reeks 52/53/54 is het volgens mij ook niet omdat, zoals gezegd, Roco dit ook nog steeds produceert en dit model toch niet slecht te noemen is.

Verder ben ik ook de klassieke tweetjes nog vergeten zoals Jocadis ze pas gemaakt heeft, maar ook dit model is naar mijn gevoel toch nog volgens de huidige standaard in de modelbouw.
Ook de reeks 59 staat niet in mijn lijstje. Märklin heeft daar een niet onaardig model mee afgeleverd, dus denk ik ook niet dat het deze reeks zal worden.

Hoewel de reeks 62/63 eventueel ook wel zou kunnen blijf ik voorlopig bij mijn gok van de reeks 51.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Citaat van: LocoRob op 15 februari 2013, 18:28:16 PMDe treinstellen MS75 , lang geleden door Lima uitgebracht, mogen het gerust zijn. Ik ken drie kleurvarianten : de originele grijze met oranje banden, de bordeaux en de blauwe VTM met wolkjes.

Je vergeet ook nog de onderverdeling onder de bordeaux kleurstelling!!

Bordeaux met ingebouwde koplampen + zijdeuren aan de stuurpost
Bordeaux met ingebouwde koplampen + zonder zijdeuren, maar ramen type DMT
Bordeaux met externe koplampen + zijdeuren aan de stuurpost
Bordeaux met externe koplampen + zonder zijdeuren, maar ramen type DMT

En dan nog de new-lookversie die men aan het renoveren is...

;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

loco

Een AM75 lijkt me nooit als budget model in aanmerking te kunnen komen. Tenzij VBV Lima-kwaliteit gaat aanbieden zonder eerste klasse. Het zou prachtig zijn natuurlijk, maar leg dan toch maar veel geld opzij. Als je ziet dat een treinstel van Jocadis toch tegen de 400 euro kost. Dan mag het nog de helft zijn voor 4 rijtuigen.
Dus voor mij is de AM75 geschrapt.
Misschien wel een Desiro?
Dat zou pas een schot in de roos zijn. Maar dat kan ook niet. Is immers nog nooit uitgegeven, dus valt dus ook uit de competitie.
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be en https://www.3d-studio.be

dieselfreak

Ik had stilletjes gehoopt op één van de vele motorwagens in Tijdperk 3 die nog niet zijn uitgebracht, maar omdat enkele jaren geleden ook al was aangekondigd dat B models de reeks 51 opnieuw zou uitbrengen denk ik idd ook dat het deze loc zal worden.
MC

doomslu

Ha, Jurgen wat ik moet toegeven is dat je heel logisch hebt nagedacht en alles eens op een rijtje hebt gezet. Bravo.  ;)

Alleen denk ik dat je ergens een typefoutje hebt gemaakt als je schrijft "Van de reeks 77 (bijvoorbeeld hé) rijdt er ook nog 1 exemplaar rond hé, meer dan 1 wel, maar op zich kan dit ook hé. Het hoeft dus geen museumloc te zijn.".
De reeks 77 ??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

De Desiro staat al op het lijstje van LSM, zie hun katalogus 2010-2011, doch gezien de samenwerking, niet onmogelijk natuurlijk.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal

niko

Ik ben toch benieuwd naar wat het gaat worden zouw het de reeks 77 zijn? nu Piko er een eum ook een look a like model van gaat uitbrengen

mvg niko
mvg Niko

Jurgen

Citaat van: doomslu op 15 februari 2013, 20:16:46 PM
Ha, Jurgen wat ik moet toegeven is dat je heel logisch hebt nagedacht en alles eens op een rijtje hebt gezet. Bravo.  ;)

Alleen denk ik dat je ergens een typefoutje hebt gemaakt als je schrijft "Van de reeks 77 (bijvoorbeeld hé) rijdt er ook nog 1 exemplaar rond hé, meer dan 1 wel, maar op zich kan dit ook hé. Het hoeft dus geen museumloc te zijn.".
De reeks 77 ??

Hier moet ik eens over nadenken.  :D
Mvg, Jurgen

doomslu

Ik heb er ook eens over geslapen, en snap nu wat je bedoelt.  :-\
Jullie waren allemaal in de richting van museumlocs aan 't denken en  hadden de huidige reeksen, zoals de 77 uitgesloten...
Ik had niet goed gelezen... "meer dan 1 wel".
Sorry voor het misverstand...

Dus inderdaad, alles is nog mogelijk.  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

'Alles in nog mogelijk'? Nee, helemaal niet de budget line zou komen van een model waarvan verschillende livreien bestaan, reeks 77 is dan al uitgesloten toch?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal

Jurgen

Tja, de reeks 77 heeft inderdaad nog maar 1 livrei gehad, maar ondertussen zijn er wel subtiele wijzigingen gebeurd op de echte locs. Al lijkt het mij, na de oververzadiging door Mehano een slechte zet om nu al een nieuw, budgetvriendelijk model te maken. Hoewel, als men onder de huidige Mehano prijzen blijft, kan het wel weer aanslaan. Het model kan wel een update gebruiken op modelgebied, kijk maar naar de hekjes en de niet verende NEM-schacht. Maar mij lijkt het ook onwaarschijnlijk.

Ik blijf nog steeds bij mijn gok op de reeks 51, een versie met rokken was ergens in een ver verleden aangekondigd en er rijdt tenslotte nog een echte 51 rond, maar dan alleen tijdens speciale ritten en er zijn verschillende livreien. Alle tips komen hiermee overeen, maar ik kan er ook mijlenver naast zitten hé.  :)

Ach, nog een kleine 2 weken en dan weten we het zeker?
Mvg, Jurgen