Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mini-bs

diverse werkjes in Weismes (langwerpig minibaantje dat een stukje spoor voorstelt ergens in de hoge venen, qua functie lijkt het op Raeren, qua ligging eerder op Waimes - vandaar de keuze van de naam)

- hermontage van enkele wissels
- diverse extra verbindingen (dcc - lichtsluisjes - verlichting)
- heraanleg van een bocht
- fundering voor een kleine remise

seffens krijgt die een betontint en wordt het bos verder aangeplant.

Gerolf

Leuk fotootje, Randall.
Waar gebruik je die lichtsluisjes voor ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mini-bs

hey Gerolf,

wel - als hulpje bij het positioneren van rijtuigen boven ontkoppelaars.
Waarschijnlijk overbodig want elke lok zou op termijn een krois-koppeling moeten krijgen. Maar in afwachting braaf ontkoppelen met zo'n liftje dat door geheugendraad opgetild wordt.
zal straks 's fotootjes zetten...

Gizzmo

Ik ben met dit regenweer ook nog maar eens achter men CNC machine gekropen ... dit is tot nu toe het resultaat.
Ons eigen huis is Schaal N
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden over het resultaat, maar het begin ergens op de lijken:

GreetZ,
David

Gerolf

Ik vind het toch best mooi, David [:)]
Waar ben je niet tevreden over? Onvolmaaktheden in de hoekjes?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Vooral voor de vensterkozijnen is N misschien wat te klein gemikt. En een freesje draait nu eenmaal rond, dus krijg je een minimumrondje. Misschien de raamopeningen uitfrezen en het houtwerk zelf etsen ?

Sicco

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Tips: maak de decal net zo groot als de zijkant van de cabine en je hebt geen zichtbare rand meer!
Print het hele vlak groen en " snij" de cyfers uit het vlak. Print op doorzichtig papier en spuit de cabine wit.

Is dat de methode die je voor alle witte opschriften gebruikt? Als er namelijk niet een 'makkelijk' vlak is zoals de zijkant van de cabine zit je ook dan met randen en/of kleurverschil, toch?

vanmiegroet

Late reactie op krispy.
Die loc is goed gedaan.
Maar ben je niet bang dat de schildering gaat worden aangepast?

Kees-Jan

Nee Sicco ik print gewoon witte cijfers [;)] De "uitsnij" techniek gebruik ik wel eens als er een kleur moet komen die ik niet kan printen.

Persoonlijk had ik de witte strepen op het front van de lok anders gedaan Krispy want het spuitwerk is niet strak.. Gewoon twee witte strepen wit decal papier naast elkaar............het leven kan zo simpel zijn.

Kees-Jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Nee Sicco ik print gewoon witte cijfers [;)] De "uitsnij" techniek gebruik ik wel eens als er een kleur moet komen die ik niet kan printen.

Persoonlijk had ik de witte strepen op het front van de lok anders gedaan Krispy want het spuitwerk is niet strak.. Gewoon twee witte strepen wit decal papier naast elkaar............het leven kan zo simpel zijn.

Kees-Jan

Of de "gomme" methode van Stefan Appelmans. Dat gaat nog beter zijn.

Soit ik vind dat zijn poging heel goed geslaagt is.
Verder onthou ik me van kommentaar want dat is niet voor publicatie geschikt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

krispy

@ VAnmiegroet :
T'ja het zou kunnen , dat risico heeft men altijd met de MNBS

En wat die foto betreft , zie melding Sicco , Ik heb hem deze namiddag  eens goed bestudeerd en moet hem gelijk geven , er is mee gefoefeld.
Blijkbaar heeft de eigenaar ( naam staat vermeld op foto) die hem op net plaatste met www.wallorail.be een vb willen laten zien hoe het zou worden  ( als men zeer goed ziet komt er op plaatsen hier en daar nog geel door en zijn de witte strepen over de voorrailing door getrokken )
Hij werd op 8 juni op www.wallorail.be geplaatst en heb daar niet bij stilgestaan en slingerd nu als officeele schildereng op het internet rond.

Ik ben daar met open ogen ingelopen in mijn roes van enthoesiasme.
Maar ik denk niet dat er in het echt veel zal veranderen ( hoop ik althans , en anders herbeginnen we hem volgens de officiele foto's die dan wel zullen verschijnen )

In elk geval het was een mooie leercurve en ben tevreden met de reacties [;)].

Bij mij zal hij nu toch een tijdje zo blijven rondbollen , misschien wel voor altijd en als er echt veel veranderingen zijn , maak ik me gewoon eentje extra volgens de hopelijk juiste foto dan.
Ik zal nu wel twee keer uit mijn doppen kijken , een E... stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen he.

Kees-Jan , dat van die witte banden met wit decal papier , ga ik eens proberen op iets anders ,zal me dat eens moeten aanschaffen.
Ik was zo aan het spuiten dat ik dacht , waarom niet al wat gespoten kan worden spuiten...
Ik heb het gele vlak eerst wit gespoten , daar twee banden in afgeplakt en daarna het gele erover gespoten , mischien had ik eerst geel en dan wit moeten doen ??

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Michiel

Als er zo'n Fleischmann schaal N BR 94 locomotief uit elkaar gehaald, en ontdaan van onnodige ketelattributen, in een onderdelenbakje wacht op een vervolg van de activiteiten, dan weten jullie onderhand wel wat er aan de hand is, denk ik! [:D]

...wordt vervolgd...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

Als er zo'n Fleischmann schaal N BR 94 locomotief uit elkaar gehaald, en ontdaan van onnodige ketelattributen, in een onderdelenbakje wacht op een vervolg van de activiteiten, dan weten jullie onderhand wel wat er aan de hand is, denk ik! [:D]

...wordt vervolgd...

Kweet nie de oud ijzer handelaar ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

guy holbrecht

Een type 98 van de NMBS in schaal N?

Groeten,
Guy

Michiel

Bijna, Guy! Een type 98 van de Belgische Staatspoorwegen in schaal N. Ik ben nog wel op zoek naar wat oorspronkelijk beeldmateriaal, want op het ogenblik is het nog wat giswerk omtrend de uitvoering (vooral ivm voorverwarmer en kolenbak) van de jaren '20.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)