Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michiel

Een nieuw hoofdstuk wordt aangevat. De aanzet van een nieuw project. Jammer genoeg moet de bouw van het frame al meteen geschorst worden wegens houtlijm op, en schroeven vergeten te kopen. Het kan nog steeds als borrelhapjestafel dienen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Zondagmiddag een beetje dekallekus tekenen voor mijn nieuwe lokje in wording:

Kees-Jan

evan

Kees Jan:
Goed opgeschoten sinds gisteren!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

Thanks Evan!

Bijna klaar:

Kees-Jan

NB was wederom een gezellige bouwdag gisteren!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

eddy

Hoi Kees -Jan,
mooie lok,maar maak de motor zwart,of plak iets zwart achter de ronde venstertjes.Is mooier dan dat licht grijs van het chassis en de motor.
groeten eddy[;)]

Kees-Jan

Er zitten nog geen ramen in Eddy vandaar dat je de ingewanden kunt zien.

Zie aanwinsten voor het resultaat

Kees-Jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

Een nieuw hoofdstuk wordt aangevat. De aanzet van een nieuw project. Jammer genoeg moet de bouw van het frame al meteen geschorst worden wegens houtlijm op, en schroeven vergeten te kopen. Het kan nog steeds als borrelhapjestafel dienen. [:D]

[:D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bollen neus

De .5217 ontdaan van de motor, cardanassen, tandwielen verwijderd uit de tandwielkasten, deze gaat dus als dummy dienen achter de dubbel 5319/5206. Nu nog wat afplakken en hem een kleine vervuiling geven, enkel achteraan LED wit/rood geplaatst, geeft een betere verlichting als de originele, de 202010 heeft er ook al gekregen en misschien later de andere modellen ook nog, wie weet?[:)]

Kees-Jan

Decoder in deze jongen gezet:

Maar nu! Het licht werkt niet!

De jumper heb ik van 2 naar 3 lampen gezet.

Heeft iemand een idee? er zit een Lopi 3 in en moet ik nou nog enkele CV's aanpassen om het ??n en ander werkend te krijgen?

Kees-Jan

Michael

Rees-Cees, ik had laatst een identiek geval met de 1190 van ls models, deze is voorzien van een 21 polige interface ik had thuis nog een 8 polige esu decoder liggen heb ik van digirails een verloop stekker gekocht, 8 polige decoder erin en exact hetzelfde probleem. Met esu lokprogrammer de functies willen aanpassen, kreeg dat niet voormekaar. toen een 21 polige esu decoder erin gezet en na een paar aanpassingen van de cv's (is uitgevoerd door digitaal service Almere) werkt alles nu naar behoren. Het is een feestje van LS models en ESU samen want ook op het beneluxforum komt dit ter sprake en er is een apart tekst documentje met de settings, zal ik voor je opzoeken en laten weten als ik die gevonden heb.

Groeten Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

krispy

Mischien ben je hier iets mee Kees-jan

Bij deze de setting voor een ESU in kombinatie met LSM 15

http://www.loksound.be/15/15fr.htm

Voor ESU  in kombinatie LSM 21-27....

http://www.loksound.be/15/27fr.htm

Ik heb deze voor de LSM 21 gebruikt en alles werkte van de eerste maal naar behoren ( wel met esu sound module )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Kees-Jan

Bedankt voor de link. morgen maar eens kijken of het lukt.

Kees-Jan

Kees-Jan

Ja het werkt! bedankt.

Kees-Jan

mini-bs

bezig met...

uitrusten wissels met de klassieke conrad-motorkes, maar...
het systeem van hoffmann is wat zwak. Met een plastic constructie de hefboomwerking wat afgezwakt.

Een constructie die meteen toelaat om via een servohefboompje seinplaten te verstellen...

wordt vervolgd :-)