Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Nee geen trein deze keer maar een auto in de ombouw. Schaal 1:32 is deze slotracer van Fly en hij krijgt de kleur van mijn nieuwe 1:1 aanwinst.

(de slotracer was eerst rood).

Leuk bij het spuiten van dit soort zaken is dat de blankelaklaag eens hoogglans moet zijn ipv semigloss.

Kees-Jan

Op mijn site tzt een verslagje van de ombouw.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Nee geen trein deze keer maar een auto in de ombouw. Schaal 1:32 is deze slotracer van Fly en hij krijgt de kleur van mijn nieuwe 1:1 aanwinst.

(de slotracer was eerst rood).

Leuk bij het spuiten van dit soort zaken is dat de blankelaklaag eens hoogglans moet zijn ipv semigloss.

Kees-Jan

Op mijn site tzt een verslagje van de ombouw.

Sluikreclame dus
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

Waarom Sluikreclame? Tis mijn eigen auto maar dan in de schaal 1:32.
Als ik nou zou schrijven dat ik magelan decals verkoop dan heb je gelijk.

Kees-Jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Waarom Sluikreclame? Tis mijn eigen auto maar dan in de schaal 1:32.
Als ik nou zou schrijven dat ik magelan decals verkoop dan heb je gelijk.

Kees-Jan

Bij deze weten we dat dan ook weeral.

bollen neus

Deze namiddag de dummy .5217 vlottende cabine vervuild zodat deze achter de 5319/5206 (bolle neus versies) kan hangen als 3de loc, een "tripel" en das geen bier hiermee bedoeld, enkel de luchtslangkoppelingen nog schilderen en dan is hij volledig afgewerkt. Aangezien het jaar ook ten einde loopt zal het ook wel het laatste zijn voor dit jaar op een paar aankoopjes na dan.[:)]

Kees-Jan

Daar het vakantie is ben ik nu maar weer eens lekker aan het bouwen geslagen. Dit wordt een nieuw rangeerbaantje wat zijn premiere volgend jaar in het midden van nederland zal beleven.

Stukje hoogspoor wat vervallen is en een smalspoor lijntje.

Kees-Jan

evan

Hmmm... 2 verschillende spoorbreedtes... interessant[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

Heel interessant.

De laatste tijd worden hier toch wel veel superstuff
geserveerd. We gaan dat eens moeten bundelen voor
later gebruik...
mvg,
Paul(ogic)

Kees-Jan

Zeker mannen.

Dus vanavond maar weer eens verder gegaan aan het baantje.

En zie hier de vorderingen:

Het spoor bovenop:

En wat details van de muur:

Morgen ws weer verder.

Kees-Jan

doomslu

Kees-Jan, volgens mij ga je daar heel wat werk aan hebben om dat op te kalefateren. [:D][:D]

Wat ik me afvraag, hebben jullie meer uren in een dag dan ik? Schitterend werk op een wip klaar. (jaloers, jaloers...) [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

[:D] De lijm is de snelheid beperkende factor. Na een gratis bron van secondenlijm aangeboordte hebben aangeboord zal ik sneller kunnen zijn. Dit werkje heeft 2 avondjes gekost tot nu toe (3 uur).

Kees-Jan

ToThePoint

Mooi Kees-Jan.
Iemand opgemerkt dat het voor hem reeds 2011 is ?

Alain

Zeer mooi gemaakt Kees-Jan.

Sommige mensen lopen voor op de rest[:D]

Peter

't zal er eindelijk van komendat die 99 af geraakt.
De lok waarvan ik het onderstel gebruik, en dat ik natuurlijk ook nog moet digitaliseren (niet mijn sterkste kant[:I]

En de kant en klare bovenbouw.

De volgende foto binnen een paar dagen is dan (hoop ik) het kant en klare model, want aan dat chassis moet ook nog wat weggefreesd en gevijlt worden

@Kees-Jan

Een prachtig stuk superdetailering. Echt vakmanschap.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johan Poelmans

@Rees-Cees: Zeer mooi, dat stukje verlaten spoor. Ik heb ook zoiets in gedachten voor een stukje industriespoor, onder het motto: het mag eens wat anders zijn dan een stootblok. Ik ben er alleen nog niet uit of ik aan de andere kant van de straat nu een fietspad laat starten of volledig overwoekerd, en nooit meer gebruikt spoor.

Ik denk dat ik voor het nooit meer gebruikte spoor ga ;) We zullen ons maar inbeelden dat dat spoor nog eigendom is van de mijn, en dus niet opgebroken wordt?

Doet me er trouwens aan denken: waarom is het stuk spoor van beringen-mijn naar de kolenhaven in ham nooit opgebroken? Is dat effectief zoals ik vermoed dat de reden is? (Eigendom van de mijn dus, en bijgevolg niemand die kosten wil maken om het op te breken)