Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Binco

Jha inderdaad,
als ik het zo las dacht ik dat hij het alleen voor zichzelf ging houden,
Hopelijk is dit niet het geval[;)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

Paul laat even weten waar ie mee bezig, en het blijkt een onderwerp dat kennelijk velen erg kan boeien, gezien de ongeduldige commotie. Ik vermoed dat hij eerste wat meer wilt uitesten wat de mogelijkheden zijn, en dat we dan wel een verslagje krijgen. Misschien via het forum, misschien via een MSM artikel. In elk geval, als we iedereen die met iets boeiends bezig is, op deze manier op de hals springen, nodigt dat niet echt uit tot het blijven delen van ervaringen. Ik zou zeggen, Paul, ga vooral door met het uitproberen van je ding, en aan de ge?ntersserden om met een positieve ingesteldheid blijk te geven van interesse. Dan komen we een stuk verder, lijkt me. [;)]

Dat heeft u perfect geanalyseert.
Ik heb een stommiteit gedaan en de cartridge half vermoord.
Ben nu al 2 dagen bezig om ze terug ok te krijgen, ik ben bijna geslaagt in de opzet. Enkel het gele compartinent is nog half verstropt. De gele inkt loopt er door op een stukske keukenrol, maar drukt niet af. Deze avond is de limiet en dan zal ik met de 2 overgebleven ruimtes verder doen.
Deze topic is trouwens "waar ben ik mee bezig", enige omschrijving van het hoe en waar is in dit draadje kompleet misplaatt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Loko

Morgen naar Houten [:)]
Besteld materiaal (Allan Gibson wielen e.d.) gaan ophalen voor mijn Type 1 project.
Door mijn opzoekwerk naar materiaal, vooral in de U.K., een paar interessante sites voor scratchbuilders gevonden.

http://www.cometmodels.co.uk/
http://www.eileensemporium.com/

Na wat mails en forums volgende site door gekregen.
Ben van mijn stoel gevallen, "The real thing" [:0]
http://www.clag.org.uk/index.html
Ga eens, voor de ge?nteresseerden onder jullie, naar CSB gallery kijken. Ni te doen  [:D]!!! Daar gaat mijn flexichas techniek!
Naar ik hoor van die "Total Nuts" van over t'water is deze techniek
superieur aan flexichas. Da wordt dus weer blokken!

Morgen dus naar Houten, leuk [:)]

A propos de commotie rond die witte inkt en zo: Keep cool [8D],

de groeten Thierry.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Een beetje meer duidelijk had wel gemogen.[;)]
Precies wat ik bedoel. Al was het een eenvoudige "wacht even, dat vertel ik later wel", of zelfs "nee, dit vertel ik niet".
Nu was hij allesbehalve "Tothepoint"

Soms kan de verkeerde woordkeuze of niet helemaal juist omschrijven voor (een heleboel) ergenis(misschien wat sterk uitgedrukt) zorgen en dat zou toch iets moeten zijn waarop wij allemaal een beetje zouden moeten letten!'t Is hier leuk laat ons het zo houden !
Groeten Peter[8D][:)][;)]

krispy

Donderdagavond is hij binnengereden voor grote revisie en vandaag iets voor de middag opnieuw de werkplaats verlaten in compleet nieuw kleedje [:p] ( in PRIMEUR op Fleerberg de HLD6255 van INFRABEL )
( de decal die zijn nog een pijnpunt , zou witte moeten kunnen maken maar hoe ? [}:)]
Kan er mij mischien iemand helpen , ik heb nog een project waarvoor ik witte zou nodig hebben )

Foto waarop ik mij gebaseerd heb :[8D]

Frontzicht :

Zijzichten vanaf front :

Achterkant :

Zijzichter vanaf achterkant :

Dak aanzicht :

Ik heb niet de originele ral kleuren gebruikt maar mij gebaseerd op de eerste foto en het blauw gekozen dat daar redelijk tegen lag
Het had iets donkerder of paarser mogen zijn ( vb azur signal blauw zou 97 % overeen komen , maar had ik hier niet en was niet op stock bij mijn handelaar ) , maar na een vervuilactie zal dat minder opvallen ( nog even mee wachtern , komt pas uit revisie )
MAW het was hier schitterd weer tijdens de foto sessie waardoor het blauw lichter uitvalt [;)]

Ben benieuwd naar de reacties [;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bollen neus

MOOI !! Knap en gewaagd maar toch goed resultaat, proficiat .[:)]

ERVIN

AMAAI Krispy[:0][:0]

Nu ben ik eens van mijne stoel gevallen , en het doet pijn!![xx(][;)]

Werkelijk prachtig , echt waar , een mooie verschijning.

Gerolf

Ferm gedaan, Kris [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Driesel

Mooi Krispy! Dit zie ik graag: een model durven ombouwen!

Wat de witte decals betreft: gezien we niet wit kunnen printen, kun je ofwel transparante decals gebruiken op een wit geschilderde ondergrond, ofwel printen op wit decalpapier. Maar bij wit decalpapier moeten de randen na het aanbrengen nog wat geretoucheerd worden. Bij het volgende model zijn de randen duidelijk zichtbaar:

Een foto vergroot alles natuurlijk nog eens uit. Maar na retoucheren en wat vervuilen zal er niet veel meer van te zien zijn.

Maar belangrijker: je kan trots zijn op je realisatie en beschikt nu over een uniek model!

Dries

Alain

Kris

Dat noemen ze nu eens een echte collectors item. [:D]

Prachtig gedaan, ik zou het niet kunnen.[;)]

bollen neus

Volledig mee eens, [:)] Wie niets doet is altijd verkeerd zeg ik [:)]

ToThePoint

Eerste klas werk Krispy
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

Tips: maak de decal net zo groot als de zijkant van de cabine en je hebt geen zichtbare rand meer!
Print het hele vlak groen en " snij" de cyfers uit het vlak. Print op doorzichtig papier en spuit de cabine wit.

Verder zeer netjes gedaan.

Kees-Jan

fluppe

@Krispy : I LOVE IT !!!!!

@ Rees-Cees ( en anderen ) : mijn vermoeden vd "truc" is bevestigd. Dit was ook de werkwijze die ik in gedachten had en waarom ik vandaag om wit decalpapier gegaan ben. Ook de reden waarom ik zo gebrand ben op de conversie tabellen van RAL naar RGB. E?nmaal de juiste waardes gekend kan je in Inkscape het juiste kleur dupliceren h? Kees-Jan ( of anders zo dicht mogelijk benaderen toch ) ?

Groetjes,

Philippe.

PS : Kees-Jan, ik heb blijkbaar je inbreng niet aandachtig gelezen daarnet. Jij gebruikt doorzichtig decalpapier en schildert eerst de achtergrond wit. Ik opteer voor wit decalpapier. Ik heb het wel nog niet in de praktijk geprobeerd.

Kees-Jan

Fluppe en anderen. Het bijkleuren uit welk programma dan ook lukt niet............. Je zult wel zoveel geluk moeten hebben om dezelfde kleur te krijgen die omgekeerd evenredig zal zijn aan je aantal vellen papier daarvoor nodig.

Kees-Jan

Oh ja papier voor decals? www.decal-paper.com daar koop ik het a 100 vel wat dan uitkomt op net 85 cent per vel (oh ja ik heb er geen aandelen).