Nieuws:

Nu in MSM 261: TREINSAMENSTELLING: Trein D232 Kopenhagen – Oostende

Hoofdmenu

Brussel Centraal - Schaarbeek vorming ...

Gestart door Ferre, 01 oktober 2009, 11:59:19 AM

Ferre

De bovenleiding is geen zelfbouw, hoewel ik liever zou zeggen van wel [:D]

kan nu niet direct op het merk komen, maar dat post ik nog wel

het is idd heel mooi, niet al te moeilijk om in elkaar te steken.

Thommy

fan van bier?
duvelglas - dan een hele biertrein
Greetz

Thommy

Ferre

Natuurlijk Thommy [:D]

De Duvel is een traditie geworden, sinds elke dinsdagavond bouwavond is, hoort daar ook een duveltje bij.

de bierwagons heb ik is gekregen van h??l goede vrienden voor een verjaardag.

Ferre

weer lang geleden dat ik hier nog wat gepost heb.

We staan ondertussen al een heel deel verder ...

Het station "Schaarbeeck" neemt z'n vorm aan.
De sporen zijn gelegd, de wisselstraten zijn af, alles met servo's aangestuurd. (hiervan later foto's)

hieronder nog enkele foto's van "mijn" project binnen deze baan, namelijk het paradevak. Ondertussen ben ik hier ook al een stapje verder, er is al meer groen, en ook de bovenleiding is geplaatst boven het dubbelspoor (hiervan ook later foto's)

Ferre

nog wat nieuwe foto's :

Schaarbeeck krijgt meer en meer vorm, nu aan het werken met de perrons.
De wisselstraten zijn voorzien van servo's en zijn voor 90% operationeel, nog een beetje finetunen.

De paradebaan vordert gestaag, de bovenleiding staat er, nu verder met de scenery

en we zijn op weg naar niveau 4, het hoogste en tevens het laatste niveau van deze baan.

Verder laat ik de foto's het werk doen :

de bovenleiding boven de paradebaan :

rechterwisselstraat Schaarbeeck :

Servo's

Schaarbeek D?pot in wording :

Parkings onder Schaarbeeck (2 in elke richting) :

Schaarbeek :

op naar niveau 4 :

Sfeer :

Ferre

nog meer nieuws :

Vandaag leg ik de laatste hand aan de 2de pc voor de baan.

Deze baan gaat dus met 2 pc's bestuurt worden, 1 voor het hoofdstation Schaarbeek en het bijhorende d?pot.

1 voor alle onderliggende niveau's, shaduwstations ..

Dus maandag gaan de eerste echte ritten plaatsvinden, alles eerst manueel besturen (om zelf even uit te zoekn hoe/wat/waar)

Daarna beginnen we te automatiseren, uitzoeken wat het beste systeem gaat zijn om een deel automatisch en een deel manueel te hebben.

Verder is mijn vader vrijdag naar onze modeltreinboer geweest, en heeft zich weer niet kunnen inhouden :-D

De volledige I6 stam van classix, en een heleboel scenery materiaal, we kunnen er weer tegenaan ! [:D]

Ook maandag ga ik een nieuwe aanwinst halen, een MW41 stam, gekocht van een lid hier op het forum.

Spannend !

Gerolf

Leuke foto's, Ferre [;)]
Een vraagje: dat opklimmende deel, ga je dat nog meer ondersteunen? Mij lijkt het wat wankel [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ferre

Gerolf,

ja, er komt nog meer ondersteuning, hoewel het al vrij stevig staat.

maar er komen nog houten spanten bij onder om het geheel goed vast te zetten.

Hier komt dan ook een berg scenery, met bruggen daarom dat die houten spanten er nog niet onderstaan, eerst bepalen waar we de bruggen gaan zetten.

Wat ik nog kan zeggen van die groene wagens (het type ongaat me nu net)
is van Heris ... serieus teleurgesteld in de kwaliteit [:(]

vanmiegroet

I4 rijtuigen.
De kwaliteit is nogal relatief.
Als je rijtuigen aankoopt om op een baan te zetten en tegen snelheid te laten rijden dan koop je het best rijtuigen met minder details, als je rijtuigen koopt om in een vitrine te zetten dan koop je het beste top detail rijtuigen.

Maar je beslist zelf welke rijtuigen je koopt en je maakt je eigen verwachtingen aan kwaliteit.
Ik vind dus die heris rijtuigen goed.

Gerolf

Ik heb geen idee wat die Heris rijtuigen kosten, maar decals gebruiken om sluitlichten na te bootsen vind ik toch niet meer van deze tijd [8]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

conducteur

Dat valt toch goed mee, sluitlichten zie je toch enkel maar op de laatste wagen... Mij stoort het niet.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Wie hier op het forum heeft brandende sluitlichten op zijn rijtuigen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wie hier op het forum heeft brandende sluitlichten op zijn rijtuigen?

Je mag 2 keer raden?[:)]

conducteur

...en op de laatste wagon van de goederentrein?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum