Brussel Centraal - Schaarbeek vorming ...

Gestart door Ferre, 01 oktober 2009, 11:59:19 AM

railman56

rijden onder invloed.....hier wordt het slechte voorbeeld gegeven[}:)] maar het baantje blijft wel mooi om te volgen. [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Metpetergaathetbeter

ik denk dat PeterC beduvelen wou zeggen ![}:)]

Ferre, een hele Oostenrijkse sleep, of vergis ik mij ?

Ik heb ook al vaak van plan geweest zo'n sleep aan te schaffen, maar in vele gevallen is dat al rap een 10tal wagon ! Moet sparen voor Belg. samenstellingen!

Groeten Peter[;)]

Ferre

bwa 1 duveltje noem ik niet onder invloed rijden ... (de strenge arm der wet wel) [:D]

Peter,
Nee is niet een geheel oostenrijkse sleep, zitten ook DB wagens tussen (zoals de autotransporters)

Is een sleep die mijn vader in de rapte bij elkaar geraapt had, omdat de wagens in zijn weg stonden [:D]

Maar zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, geven wij niet echt om het realisme der slepen, als wij het een mooie trein vinden, dan zal die zo rondrijden.

We vinden realisme op een modelbaan natuurlijk enorm mooi, en geweldig hoe sommige mensen dingen zo mooi kunnen namaken.

Zo heb ik hier op het forum al veel mensen gezien die hun treinen echt zoals het grote voorbeeld maken (juiste loc met juiste wagens in juiste opstelling), en begrijp me niet verkeerd, ik vind dit prachtig.

Maar mijn vader en ik zijn zo niet, we zullen zeker proberen er iets of wat realisme erin te steken. Maar zoals ik al zei, als we het mooi vinden dan zal het zo rijden [:)]

het allerbelangrijkste aan deze baan is voor mij (en voor mijn vader ook, dat weet ik zeker) is dat 1 avond per week enkel voor ons 2 is, lekker samen met een hobby bezig zijn, zonder te hoeven denken aan de allerdaagse bekommernissen, zoals we het vroeger zo vaak deden (als ik nog jong was) gewoon met z'n 2 in de hobbykamer plezier hebben, dat is alles wat telt, en ik ben enorm blij dat ik dit kan doen met mijn vader. Ik hoop van ganser harte dat ik ooit hetzelfde zal kunnen doen met mijn zoon. Dus realistisch of niet, wij geven er niet al te veel om.

en nog voor Luc, bedankt voor het compliment [;)]

PeterC

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

ik denk dat PeterC beduvelen wou zeggen ![}:)]
...

Wel degelijk 'du-ve-len':  (duvelde, is geduveld): donderjagen, kabaal maken, vervelend zijn: die twee zitten altijd te duvelen; gooien, smijten: iem. de deur uit duvelen ...
[;)]
Groetjes, Peter

PeterC

citaat:
Geplaatst door Ferre
...als wij het een mooie trein vinden, dan zal die zo rondrijden...

Idem, in het 'echte' leven is het al zo moeilijk, laat ons dan in 'onze' hobby nog wat fantasie hebben...

citaat:
Geplaatst door Ferre

...het allerbelangrijkste aan deze baan is voor mij (en voor mijn vader ook, dat weet ik zeker) is dat 1 avond per week enkel voor ons 2 is, lekker samen met een hobby bezig zijn, zonder te hoeven denken aan de allerdaagse bekommernissen, zoals we het vroeger zo vaak deden (als ik nog jong was) gewoon met z'n 2 in de hobbykamer plezier hebben, dat is alles wat telt, en ik ben enorm blij dat ik dit kan doen met mijn vader. Ik hoop van ganser harte dat ik ooit hetzelfde zal kunnen doen met mijn zoon. Dus realistisch of niet, wij geven er niet al te veel om.

MOOI (ook deels ontroerend)!  Die momenten heb ik niet met m'n vader (ook nooit gehad [:(]) maar wil ze nu wel met mijn zoontje (binnenkort 11) delen.  Mijn gemis wil ik zeker niet aan hem doorgeven (en proberen 'goedmaken'), wat ik wel wil is 'proberen' om met (deels) onze hobby die band te versterken en ik moet zeggen dat het wel wat lukt: wanneer ik aan mijn 'testbaantje' bezig ben, komt hij spontaan helpen (zaken die voor hem 'mogelijk' zijn) en zijn we samen 'bezig' en dat...  ...geeft een 'goed' gevoel [;)]

Groetjes, Peter

Metpetergaathetbeter

Ik zou dat ook wel willen, maar beide zonen spelen liever computerspelletjes !

Misschien als ze volwassen zijn , zullen de eersten niet zijn die dan pas met treinen beginnen en anders kleinzonen ?

Groeten Peter[;)]

PeterC

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

...beide zonen spelen liever computerspelletjes !
...

Proberen (is enorm moeilijk en veel kans op 'geen resultaat') 'positief' stimuleren?

@ Ferre - Stefan: sorry van de afwijking van je 'draadje'...
Groetjes, Peter

Ferre

Geen probleem Peter [:)]

daar dient een forum voor [;)]

Ferre

Onze nieuwste aanwinst, dankzij een heel vriendelijk forumlid en tevens behendige modelbouwer ! [:)]

de MW 4193

Michiel

Hoi Peter,

ik volg met plezier dit bouwverslag, maar nu blijk je een link geplaatst te hebben dat op slot zit. Kan je daar even naar kijken? [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ferre

Michiel,

Ten eerste, mijn naam is Stefan [;)][:D] maar geen probleem hoor
idd die link is naar facebook, ik ga het fimpje eerst op youtube zetten en zal het dan reposten.

Er zijn ook nog foto's onderweg [;)]

Ferre

Momenteel wordt er niet zo heel veel gebouwd.
Mits we nu 2 pc's hebben om de baan te besturen, zijn we eventjes meer aan het rijden [:D]

Wat we maandag wel gedaan hebben, is nog eventjes het verdere sporenverloop besproken, en deze gaan in de komende dagen dus gelegd worden (hangt af hoeveel tijd mijn vader heeft)

voor de rest dus alleen gereden
Maar dit levert ook wel mooie foto'tjes op.

ik stond op deze plek en geraakte in de war door dit beeld [:D]

ook langs een andere kant :

1319 op de paradebaan

MW 4193 op de paradebaan

en een beetje later in Schaarbeeck

2021 wacht op vertrek

6215 rijdt door Schaarbeeck station op spoor 1

en een toeristische trein met de 25018

van deze kan ik nooit genoeg foto's nemen, is al jaren de trots van onze collectie

tot de volgende !

Ferre

boven de foto's link naar filmpje veranderd maar hier is het nog eens

http://www.youtube.com/watch?v=Lm-eAHOQVvE

Binco

Mooie treinen hebben jullie wel. [:p]
Ik heb me ineens geabonneerd op jullie, dit volg ik hoor! [:)]

[:)][;)]