Nieuws:

Nu in MSM 261 DIORAMA: Stulsertobel in spoor H0m

Hoofdmenu

Brussel Centraal - Schaarbeek vorming ...

Gestart door Ferre, 01 oktober 2009, 11:59:19 AM

Ferre

Michiel

Hallo Ferre,

de title van je draadje verraad een heeeeel ambiteus project. Van Brussel-Centraal tot Schaarbeek ligt over een afstand van 10km een heel complex spoorlijnsituatie, met ook de immense rangeerbundels van Schaarbeek.

Wat is je plan binnen dit thema? Heb je een al sporenplan klaar liggen? Ik vermoed van wel, want jullie zijn al druk bezig met de bouw van het frame.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ferre

Hey Michiel,

Eigenlijk is het helemaal niet wat je verwacht :-)

We gaan echt niet heel Brusselse sporen nabouwen.

De namen zijn eigenlijk maar lukraak gekozen, omdat we op het onderste niveau wel een echt station gaan bouwen zoals centraal, onder de grond, om met de videotrein de indruk te hebben van in een ondergronds station te komen,

Schaarbeek is gekozen omdat we een vormingstation willen bouwen, daarom dus de naam. Er komt nog een klein stationnetje langs de andere kant en dat noemen we brussel zuid :-)

Dus totaal niet realistisch ... maar voor ons is dat niet echt nodig. We leven al 24u op 24 in een realiteit ... op onze modelbaan mag het allemaal wat fictiever :-)

De sporenplannen zijn ongeveer klaar, toch al zeker voor het onderste niveau ... hoewel we nog zaken wijzigen bij het uitleggen van de sporen. Helaas zijn deze plannen niet in mijn bezit, mijn vader houdt zich daar vooral mee bezig.

Groetjes

Stefan

Gerolf

[:0] Dat sporenplan (met afmetingen) wil ik ook wel zien ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ferre

Gerolf,

Ik zal mijn vader is vragen om mij het plan van het onderste niveau te sturen.

de totale oppervlakte van de baan bedraag ongeveer 40m?

Groetjes

Stefan

Michiel

citaat:
Dus totaal niet realistisch ... maar voor ons is dat niet echt nodig. We leven al 24u op 24 in een realiteit ... op onze modelbaan mag het allemaal wat fictiever :-)

Dat is natuurlijk helemaal TOP! Zolang jullie plezier hebben met het bouwen van jullie baan, is alles goed. Maar met die titel deed je me wel even schrikken! [:D]

Maar op dat sporenplan zit ik ook een beetje te wachten. Ik ben benieuwd [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterBrz

Lijkt me een aardig baantje te worden [:D]
blijf dit zeker volgen!

Ferre

Een updateke

Alle sporen zijn gelegd van het onderste niveau, waar dus "Brussel Centraal" gelegen zal zijn

Nu zijn we verder bezig met het aansluiten van de blokken, wissels, ...

En natuurlijk uitvoerig testen van de sporen, al enkele probleempjes tegengekomen, die al verholpen zijn of verholpen moeten worden

enkele foto's :

Het station "Brussel Centraal" op bedding gelegd :

edit : bij het posten gemerkt dat de foto's iets te klein zijn uitgevallen om een deftig beeld te geven,

dit ga ik even bijwerken en post ze dan wel opnieuw

PeterBrz

Dat ziet er alvast veelbelovend uit [:D]

Groeten, Peter

conducteur

[BONK] van mijn stoel gevallen. Dat is nu al het zoveelste gat in de grond.[:D] Antwerpen centraal (http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1151) achterna?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ferre

citaat:
Geplaatst door conducteur

[BONK] van mijn stoel gevallen. Dat is nu al het zoveelste gat in de grond.[:D] Antwerpen centraal (http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1151) achterna?

Hey conducteur ..

Onze baan is puur fictief hoor, de namen slagen op stations die "ongeveer" (serieus ongeveer :-) ) de realiteit gaan benaderen .

Of we echt ERVIN achternagaan ... ik hoop qua "proffesionaliteit" minstens 50% van zijn baan te kunnen benaderen !!!

Ferre

Als testje van de ge grootte van de foto's :

De eerste treinen in "Brussel Centraal" onder het toeziend oog van de stationschef

Edit : Dit lijkt mij beter qua formaat, mss nog een beetje groter ???

Ferre

DE 5205 (roco, met sound) test de sporen

ERVIN

Hey Ferre , Antwerpen-Centraal is ook bij mij serieus " ongeveer" hoor, maar als ik volk over de vloer krijg die niets van treinen afweten zeggen ze " hey Antwerpen-Centraal" en dan is mijn dag geslaagd, het is maar hoe je het zelf beleeft h?, is dat voor jou en je " stationschef" Brussel-Centraal, awel dan is dat Brussel-Centraal.[;)]

Trouwens goed bezig hoor, ik blijf dit met grote belangstelling volgen.[:p]

linuxstecheltje

ziet er veel belovend uit,

ik zit nog in de fase waarin ik nog de kamer aan het bouwen ben waar de nieuwe baan moet komen, straks terug glaswol gaan steken [xx(]
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...