Nieuws:

Nu in MSM 261 TEST: ESU 98.040 | Van Biervliet 7502

Hoofdmenu

Brussel Centraal - Schaarbeek vorming ...

Gestart door Ferre, 01 oktober 2009, 11:59:19 AM

bollen neus

citaat:
Geplaatst door conducteur

...en op de laatste wagon van de goederentrein?

Hier ook op de goederewagons.[:)]

Ferre

Wel,

de rijtuigen zijn toch niet van de goedkoopste, voor de hele set van 6 was het toch bijna 200 euro ...

ze lijken niet echt realistisch, en hebben een hoog speelgoedgehalte.
Ook de rijeigenschappen zijn iet denderend, ze ontsporen nogal makkelijk maar dit is natuurlijk wel te verhelpen.

desondanks gaan ze natuurlijk wel op onze baan blijven rijden. [:D]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wie hier op het forum heeft brandende sluitlichten op zijn rijtuigen?

Ikke, interieur verlichting en reizigers erin. anders komen ze niet op de baan !
ook goederen treinen worden voorzien van een sluitlicht.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Daar ging het me zelfs niet om. Reli?f is waar ik op doelde.
Op een vlakke ondergrond gedrukte "lampen" lijkt me onvoldoende, zelfs voor rijtuigen die gemiddeld 33 Euro blijken te kosten.
(en ja, bij mij zullen de rijtuigstammen ook brandende sluitlichten krijgen [;)])
PS: 't Is dat Ferre zelf over de kwaliteit van die rijtuigen begon, anders zou ik zijn draadje niet zo mee belasten [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ferre

oh maar Gerolf, ik vind het absoluut niet erg dat jullie hierover jullie mening uiten hier [:)]

daar dient tenslotte een forum voor, en zo krijg ik ook nog tips om ze te verbeteren [:D]

doomslu

Niet vergeten dat het rijtuigen zijn van 33 euro en geen 55 h?. Is toch een verschil.

Het zijn trouwens de rijtuigen die jaren geleden door LS/Heris op de mark werden gebracht en toen wel lof oogsten. Dit bewijst nog maar eens hoe de zaken zijn ge?volueerd de laatste jaren.

@Ferre: rij je 3-rail?

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Luc, ik heb de "oudere" versies van LS/HERIS I4 staan en deze zijn van een hogere afwerkingsgraad dan de laatste uitgebrachte hoor, er is een enorm verschil van kwaliteit, mijn besluit is dat de "oudere" veel beter zijn dan de nieuwe hoe gek het ook moge klinken.[:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Luc, ik heb de "oudere" versies van LS/HERIS I4 staan en deze zijn van een hogere afwerkingsgraad dan de laatste uitgebrachte hoor, er is een enorm verschil van kwaliteit, mijn besluit is dat de "oudere" veel beter zijn dan de nieuwe hoe gek het ook moge klinken.[:)]

Dat is nieuw voor mij. Bedankt voor de info.
Een stap terug dus... [:(]

Kan je iets meer detail geven, Eric?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Hallo Luc,

Heb zelf die rijtuigen ook gehad. Die waren indertijd gemaakt voor Jocadis (met en zonder Railtour op de zijkanten) en voor hun tijd waren dat prachtige rijtuigen gemaakt door Heris/LSM (het kan verkeren nu zijn die beide kat en hond[:0]) Buiten de sluitlichten die slecht opgedrukt waren, waren er ook problemen met de koppeling die te veel speling had en dus te laag kwam te hangen. MSM heeft er jaren geleden nog tips voor gegeven om dat zelf te verbeteren.
Op oude nummers van MSM staan deze rijtuigen op de achterpagina afgebeeld in de advertentie van Jocadis
Met vriendelijke groeten
Peter

Ferre

citaat:
Geplaatst door doomslu

Niet vergeten dat het rijtuigen zijn van 33 euro en geen 55 h?. Is toch een verschil.

Het zijn trouwens de rijtuigen die jaren geleden door LS/Heris op de mark werden gebracht en toen wel lof oogsten. Dit bewijst nog maar eens hoe de zaken zijn ge?volueerd de laatste jaren.

@Ferre: rij je 3-rail?

Luc, nee 2 rail :-)

Metpetergaathetbeter

Ferre,

heel eenvoudig op te lossen hang een recenter rijtuig achter die wagons binnenkort komen er bij LS nog een aantal uit dat tijdperk I1 en I2 dacht ik ?

je zou ook bij pb messsing Ranst lichtringetjes(als die nog bestaan) ref.90990 (10st = voldoende voor 2,5 wagon)kunnen bestellen

Ziehier 2 oplossingen, het een al duurder dan het ander !

Groeten Peter[;)]

bollen neus

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Dat is nieuw voor mij. Bedankt voor de info.
Een stap terug dus... [:(]

Kan je iets meer detail geven, Eric?

Luc een PM gestuurd met eventuele gegevens of wat raad in.[:)]

prulleman

citaat:
Geplaatst door doomslu

ik heb ook brandende sluitlichten, maar nog niet op alle treinen (kan niet volgen). en ik wil altijd een beetje speciaal doen. Ga eens beginnen met mijn sleep ertswagen, of nee, eerst de platte wagens, maar de etoile du nord staat er nog en dan nog die ciwl stellen, en de tweede reeks M1, de bordaux M2, mag ook de interfrigo niet vergeten. De K1 + de ex-drg stellen zijn in orde, + een vijftal bagagewagens (voor buurtgoederentreinen TPIII). De M1 trek-duw combinatie (een echte trekduw met wissellende stroomafname) is ook dik in orde. De TEN is ook gedaan, maar de Railtour nog niet (Dms nog maar een week in mijn bezit[;)]) en de rest weet ik zo niet meer[:o)][:o)]

Ferre

Er is weer een maandagavond voorbij,

deze avond vooral gespendeerd aan het rijden, moet ook gebeuren [:D]
voor het eerst met 2 pc's, en dit ging heel vlot. Eindelijk veel verkeer

Drukte in het station Schaarbeek :

maandagavond : treintje en Duvel tijd [:D]

PeterC

Ferre, ik wist niet dat je 'treintjes' kon 'duvelen' [:)]
Groetjes, Peter