Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

Mattias

Citaat van: conducteur op 15 augustus 2013, 13:47:56 PM
Het (vierder) rode SBB rijtuig, is dat een rijtuig die normaalgezien wel in de trein zit? Of verandert zo'n samenstelling wel vaker?

De rijtuigen zijn:

Heris 12164 (uit set met hieronder)
Heris 12164 (uit set met hierboven)
Roco 64307
LS Models 47243
LS Models 47243
LS Models 47243
LS Models 47243
Roco 44771

Het feit dat je dus (denkt) een rood rijtuig ziet, is onwaar. Het komt omdat het reclamepanneel voor het centrale deel van het rijtuig zit.
Het rijtuig is dus identiek aan de 3 die erachter zitten.

Heb gisteren ook al de vraag gekregen van iemand hoe die samenstelling in elkaar zit...

Over het algemeen (niet altijd, maar in 9 op 10 gevallen) is die als volgt..
4 rijtuigen Bpm van SBB (de witte 2e klass)
1 rijtuig Apm van SBB (de grijze 1e klasse)
1 rijtuig i6 of i10 new-look of memling (2e klasse)

Echter kan het voorkomen dat het een 1e klasse i6 of i10 is!
Dan is dat Apm-rijtuig van SBB vervangen door een Bpm of een ander 2e klasse-rijtuig van de NMBS.

In de drukkere dagen wordt de trein aangelengd met meer NMBS-rijtuigen.
Zo was het ook het geval op die ene 25/05/2012

Daar had ik:
2x i10 B new-look
1x i6 B memling
4x Bpm SBB wit
1x Apm SBB grijs

Heb in 2012 ook paar keer een Cisalpino-rijtuig in de trein gezien.
Maar dan moest je al geluk hebben..  :)

De groene rijtuigen waar Peter over spreekt, heb ik echter nog niet gezien bij deze trein!
Ik denk dat je de Vauban (of Iris) verwardt met de "blankenberge-express", die vanuit Luxemburg Stad naar Blankenberge rijdt..
Die heeft een CFL 3000 op kop met een bonte sleep rijtuigen.
Die trein rijdt echter enkel op zon- en feestdagen en dit slechts in de zomer!

Hierbij enkele foto's vanop Bfoto om het aan te tonen...

Deze foto is van de samenstelling die ik net uitgelegd heb van de Blankenberge-expess..


Deze foto is van de Vauban, als hij in zijn 'normale' samenstelling rijdt..


Deze foto is van een EC, met een Cisalpino erbij..


Je bent dus vrij om die trein te maken zoals je zelf wenst..
Enkel rekening houden dat je een 4-tal SBB-rijtuigen hebt 2e klasse, 1 SBB 1e klasse (of NMBS 1e klasse) en je bent vertrokken..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

conducteur

Ha de Blankenberge Express. De mooiste trein die je je kunt inbeelden niet?  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rixke rail

Hulptreinen ep III
Eén vermomde poetstrein en een vroege onkruidverdelgingstrein ...

Hier

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

Hallo Eric, das weer knap gemaakt en tp3 en 2 zo hebben er niet te veel mannen dat rondrijden denk ik. het heeft altijd dat "persoonlijke" en dat is wat ik echt knap vind. TOP.

Eres

Citaat van: rixke rail op 04 september 2009, 21:54:15 PM
Als nieuwbakken directeur NMBS doe ik vanzelfsprekend mee ! [:I]<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
<hr noshade size="1">
Modelspoorse groeten,
Eric.

Dag Eric

Ik zag op een der foto's dat je een NMBS 6005 heb rijden. Ik zelf heb er ook een besteld neem aan dat die van jou ook van Roco is? Die van mij dus wel en is ook uitgerust met sound. Kan je mij vertellen wat de rij eigenschappen zijn?

alvast bedankt

Wim
<u>Edit :</u> link aangepast !

Anarchy

Die van Rixke is een resin kast als ik mij niet vergis Wim ;)

Rangeerduivel


De rijeigenschappen zullen wel overeenkomen met alle Roco-pruducten hé Wim,dus héél goed.
Ik heb de 6005(sound)van VBv,en die doet het uitstekend.

;)

Eres

Rudy

Die ik besteld heb is deze van Roco



Wim

rixke rail

Citaat van: Eres op 21 oktober 2013, 11:13:00 AM






Modelspoorse groeten,
Eric.
Citeer
Dag Eric

Ik zag op een der foto's dat je een NMBS 6005 heb rijden. Ik zelf heb er ook een besteld neem aan dat die van jou ook van Roco is? Die van mij dus wel en is ook uitgerust met sound. Kan je mij vertellen wat de rij eigenschappen zijn?

alvast bedankt

Wim

Wim,
dit was inderdaad een resin kast, ondertussen allang vervangen door de versie van Van Biervliet ...
... waarvan de rijeigenschappen perfect zijn en de kleurstelling juist, in tegenstelling tot de véél te donkere Roco.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Rangeerduivel


Wat ik nog wou opmerken is dat de Roco te duidelijk opgezette klinknagels heeft tov de VBiervliet,
de prijs voor de VBiervliet sound was 309€

grtn
Rudy  ;)

Metpetergaathetbeter

normaal kies ik voor Roco, maar de proto 60 zijn VBV is duidelijk veel mooier en de kleur lijkt veel juister t.o.v de Roco(en zeker de 6005), lichtkasten Roco zijn veel lomper !

Groeten Peter

Eres

Citaat van: Rangeerduivel op 21 oktober 2013, 18:04:45 PM

Wat ik nog wou opmerken is dat de Roco te duidelijk opgezette klinknagels heeft tov de VBiervliet,
de prijs voor de VBiervliet sound was 309€

Dan heb ik toch een leuke besparing want ik betaal 80 euro minder. en ja natuurlijk zijn er overal verschillen in ieder merk. De nieuwe generatie die vBiervliet gaat uitbrengen kost meteen al weer fors meer maar dat heb ik er niet voor over. Iedere keer een bestaand model opnieuw uitbrengen met een kleine wijziging maar een forse prijs verhoging.

Wim 

grtn
Rudy  ;)

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

chef garde

Citaat van: rixke rail op 26 oktober 2013, 16:08:06 PM
Stoom + Diesel
Modelspoorse groeten,
Eric.
Misschien stomme vraag, maar werd dat in grootbedrijf gedaan???  Dubbeltraktie diesel - stoom ??

mark7758

Ja Hoor. Kijk maar eens in de foto boeken. Daar zijn genoeg voorbeelden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.