...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

Michiel

Vandaag even heen en weer naar het werk geweest voor de jaarlijkse receptie, en meteen maar een paar foto's gemaakt van de treinen die op dat moment Eigenbrakel aandeden. Oh ja, ik heb ook een beetje 'geGimpt' [:D]



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel fraaie foto's er zitten een paar favorieten tussen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Bedankt Michael. Jammer dat het op de lijn 124 steeds saaier spotten wordt. De oudjes gaan (zijn) er uit, goederenverkeer is nagenoeg herleid tot nul, diesels heb ik in jaaaaren niet meer gezien... Het wordt steeds meer die zelfde treinstellen en M6-stammen schieten. Maar ik lig op de loer voor die ene vreemde eend in de bijt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Poyaud

De regel is , wanneer een 3de frontsein aanwezig is, deze moet branden.
Zoals waarschijnlijk bekend wordt in Nederland altijd met 3 frontseinen gereden. Nu heb ik in Roosendaal wel eens gezien dat de Beneluxtrein naar Antwerpen en Brussel de derde lamp doofde alvorens richting Belgi? te rijden. Dat lijkt dan in tegensprak met genoemde regel.


mark7758

Wat dacht je van Machinisten wissel?
NLer 3 lampen. Belg. 2lampen. Sorry we zijn het zo gewend.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

De regel van de voorste pantograaf blijkt wel goed opgevolgd te worden. Die van het derde frontsein meer niet dan wel. Ik ben geen machinist of begeleider. Dit is dus geen oordeel, maar louter een observatie vanaf de zijnlijn. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ze zijn zeldzaam tegenwoordig: de goederentreinen. Vrijdag avond na weken toevallig nog eentje gezien. Een HLE12 heeft een sleep graanwagens(?) aan de haak inclusief een tweede loc (defect?), mogelijk komend uit Frankrijk. Foto in tegenlicht met een lage avondzon, dus een beetje bizaar. (let op het niet-gebruik van het derde frontsein, en de achterste pantograaf [;)])

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

B-Cargo

Lijkt wel modelbouw! leuke foto!
Achterste panto want dat is de 3KV, de andere is de 25KV.

Groetjes,

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Lijkt wel modelbouw! leuke foto!
Achterste panto want dat is de 3KV, de andere is de 25KV.

Groetjes,



Fraaie foto, ik had dezelfde indruk !

Groeten Peter[;)]

modeltreinbart

Ik had ook de indruk dat het modelbouw was. Kom Michiel geef maar toe dat hij getrokken is op u baan. [:)][:)][:)]
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

tunnelmotor2000

Regel van de pantograaf[:(]
Als je enkel kunt kiezen voor 3kVpanto of 25kVpanto en je bent in Belgie, dan is je keuze vlug gemaakt.

Derde frontsein? Op deze loks is dat eerder een derde kaarslicht en het moet dan ook nog eens werken[xx(]

Een lok op sleep is niet altijd een dode lok, kan ook een transfert zijn.

Trouwens vandaag is een testrit gepland met de reeks 12 voorafgaand op verkoop aan Tsjechie. Profiteer er van nu het nog kan.
 

Michiel

ivm de pantograaf, had ik het eigenlijk kunnen weten. Even niet opgelet en lap, een lapsus! [:I] Trouwens regel is regel: voorste panto moet naar boven, en anders, loc keren! Nah! [:D]

Ik had al gemerkt dat het derde frontlicht dikwijls nogal slapjes was. Ik dacht (maar wie ben ik?) dat men zoals op een auto de keuze had tussen dimlicht, standlicht en verstraler. Ooops! [:I] Blijkt dat er een vierde stand bestaat: kaarslicht. Mijn fout! [:D]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De HLE 18II is tegenwoordig alledaagse kost te Eigenbrakel... en nog voor heeeeeeeel lang!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jeroen


Michiel

De eerste keer dat ik deze HLR77 op lijn 26 zie, afgelopen maandag avond om 16u45 te Sint-Job. Hier twee HLR77's in treinschakeling met een extra HLE13 op sleep. (Tim, je 2 favorieten op 1 foto [;)])

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)