Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

Michiel

Volgende week is het weer winteruur, en is het voor de pendelaar haast onmogelijk om 's morgens of 's avonds nog foto's te nemen tot de maand Maart; veel te duister. Dus deze week nog profiteren van het daglicht tijdens de vooravond om een paar foto's te nemen. Twee oude maar onvermoeibare dames slepen een P-trein langs het perron van Eigenbrakel. En dan verliet de laatste het station, en ging ik naar huis...





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vandaag was het druilerig weer. De laatste maanden van dit ex-Sabena stelletje lijken geteld, zo verwaarloosd ziet het er uit. En met haar toch wel opmerkellijk interieur, is het museumtreingevoel niet ver. Vooral dan wanneer dit treinstel met horten en stoten op snelheid komt. Best wel een leuke ervaring. Jammer dat ze gaan verdwijnen. Misschien een onderwerp voor de volgende site, voordat ze helemaal verdwenen zijn?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En u we toch bezig zijn, gewoon een gezellige foto van een "modern" tweetje, vandaag te Sint-Job. Het is foto's nemen voor het winteruur komt. [:D]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Een oude dame bij avondlicht. Deze HLE23 wacht te Eigenbrakel op het vertreksignaal om haar laatste rit van de dag verder te zetten richting Charleroi.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De CityRail Aalst-Eigenbrakel komt aan op haar eindbestemming. Merk op dat de Cityrail-dienst niet (dikwijls) met Cityrail-treinstellen wordt gereden. [:D] Wat later maakt de IC Antwerpen-Charleroi halt te Eigenbrakel, met de HLE2740 als depanneerloc voorop. Achteraan wordt de defecte loc van reeks 27 meegesleept.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Mooie foto's.
vooral de eerste, die heeft een treinbaaneffect, doordat de randen niet echt zuiver scherp zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door conducteur

Mooie foto's.
vooral de eerste, die heeft een treinbaaneffect, doordat de randen niet echt zuiver scherp zijn.



Dacht nagenoeg hetzelfde !Meer van dat !

Groeten Peter[;)]

Michiel

Gisteren middag heb ik toch even tijd gehad om wachtend op de trein nog wat foto's te maken. Eerst in Linkbeek, waar treinen dikwijls slippend de fly-overhelling opkruipen. Dan 3 foto's van Eigenbrakel station wat later met lage avondzon.







groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Deze ochtend heb ik de nieuwe reeks 18II toch eens van dichtbij kunnen bekijken. Ze duwde vanochtend een stam M6 rijtuigen richting Charleroi, en hield hier halt te Eigenbrakel. Dus ik rap foto's trekken!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vandaag, ergens tussen Brussel en Eigenbrakel...





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vraagje: ik merk al geruime tijd dat men soms met 2, en soms met 3 frontseinen rijdt. Is er een regel of richtlijn, of doet me maar naar eigen voorkeur?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Poyaud

citaat:
Geplaatst door Michiel

Vraagje: ik merk al geruime tijd dat men soms met 2, en soms met 3 frontseinen rijdt. Is er een regel of richtlijn, of doet me maar naar eigen voorkeur?



De regel is , wanneer een 3de frontsein aanwezig is, deze moet branden.

Ferre


conducteur

citaat:
Geplaatst door Poyaud

citaat:
Geplaatst door Michiel

Vraagje: ik merk al geruime tijd dat men soms met 2, en soms met 3 frontseinen rijdt. Is er een regel of richtlijn, of doet me maar naar eigen voorkeur?



De regel is , wanneer een 3de frontsein aanwezig is, deze moet branden.


En hoe gaat de regel op bij de fot van de 27 enkele berichten hoger?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Poyaud

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door Poyaud

citaat:
Geplaatst door Michiel

Vraagje: ik merk al geruime tijd dat men soms met 2, en soms met 3 frontseinen rijdt. Is er een regel of richtlijn, of doet me maar naar eigen voorkeur?



De regel is , wanneer een 3de frontsein aanwezig is, deze moet branden.


En hoe gaat de regel op bij de fot van de 27 enkele berichten hoger?



Tja , dat zal minst van mijn zorgen wezen, ik kan alleen maar vertellen wat er in mijn HLT staat.