Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En dan toch eens wat anders dan die eeuwige Duikbrillen en Tweetjes op lijn 26: een HLE13 in losse rit. Ook voor het eerst vandaag ook de Disero zien voorbij flitsen, toen ik al in de trein zat. Ze rijden dus!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vandaag, bij het uitstappen, hoorde ik een nieuw, ongekend geluid. Het thyristor-piepen van de aansturing van een treinstel dat ik nog niet ken, dat aanzet en optrekt. Snel tot het eind van het perron gelopen, en deze foto kunnen nemen van een Desiro dat het station van Sint-Job net verlaten heeft. Nummer 08001! Gaat men oven naar een 5-cijferig nummer tegenwoordig? Een nieuw tijdperk kondigd zich aan! [:D]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Nog een paar alledaagse foto's van een pendelaar.


Klassieke tweetjes met duiven


Duikbril in de regen


CityRail aan het perron


Sprinter tussen het prille groen
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En dan een fotootje van vanochtend: wat komt er uit de tunnel?



Tadaaa! Weer een HLE18? met pijlijk oorverdovend lawaai (moeten ze echt eens iets aan doen!); de (semi-)direct Antwerpen-Charleroi komt aan te Eigenbrakel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Ik heb een idee.
De nmbs gaat oordopjes verstrekken alvorens u zich op het perron begeeft.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Jean-Paul, maak ik dan ook al zo veel lawaai bij aankomst op het perron? [}:)][:D][:D]

Oordopjes is een oplossing, want als ik zo om me heen kijk, hebben de meesten al oordopje in, maar dan wel met een draadje eraan. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Michiel


Oordopjes is een oplossing, want als ik zo om me heen kijk, hebben de meesten al oordopje in, maar dan wel met een draadje eraan. [:D]

Dat is om ze niet te verliezen. [^]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Een vriendelijke bestuurder liet me toe om foto's te nemen van de stuurpost van een CityRail tweetje; gezellig knus, he!



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vanochtend reed een stam van 8 M6 dubbeldekkers binnen, getrokken EN geduwd door een HLE18? (beide actief in treinschakeling en met rot-herrie!). Wordt dit de normale configuratie of is dit eerder uitzonderlijk. Als dit de normale situatie wordt, dan is dit wel een dure versie van wat men vroeger al deed: 2x HLE26 of 2x HLE27. Zijn we dan weer bij af? [8)]


(1 trein met 5 stuurposten, kan het nog duurder? [:D])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Michiel

...(1 trein met 5 stuurposten, kan het nog duurder? [:D])

Ja, met 6! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
...met rot-herrie...
Daar is het nog in openlucht - dan moet je eens komen luisteren op niveau -2 in Antwerpen-Centraal [B)] [V]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

...of Brussel-Centraal! [xx(][xx(][xx(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Vanavond bracht deze P-trein me weer naar Eigenbrakel: 6 M4 rijtuigen met TWEE HLE27's in schakeling. En ik kan zetten, dat trekt goed op!


In Eigenbrakel heb ik even met de machinist kunnen praten, om te vragen waarom deze overkill. Hij zei iets van dat hem deze 2 locomotieven zo ter beschikking werden gesteld, en dat "men" deze 2 locs liever niet van elkaar scheidde. Misschien heeft deze bijzondere koppeling er iets mee te maken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bruno

Dat zijn GF-koppelingen, sommige 27'ers zijn daar aan ??n zijde van voorzien.
Als aan een zijde een GF-koppeling is voorzien, kan niet meer met buffer-materieel zoals M4 gekoppeld worden.
Waarschijnlijk had men op de eindbestemming van deze trein ??n 27 nodig met GF-koppeling, vandaar dat er in dit geval 2 loc's voor de trein zaten.