Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Citaat van: conducteur op 10 augustus 2013, 14:00:57 PM
Van een draaibank gesproken, stel je voor dat je eigenaar bent van dit machien:
http://www.youtube.com/watch?v=A_qHR_H_2cg   :o :o :o

Rian prachtig machientje, past alleen niet bij mij in de schuur. ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Frank_N

Citaat van: conducteur op 10 augustus 2013, 14:00:57 PM
Van een draaibank gesproken, stel je voor dat je eigenaar bent van dit machien:
http://www.youtube.com/watch?v=A_qHR_H_2cg   :o :o :o

Das meer een digitaal metaal-graafmachien ;D
Groet van Frank

Dirky

die dingen kan ik uren naar kijken...
nog zo'n meesterlijk werkje:

http://www.youtube.com/watch?v=RnIvhlKT7SY


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky


Steven123

Tof patroon Dirk, ziet er weer zoiets uit waar je veel geduld voor moet hebben  :D
Groeten & succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Rangeerduivel

#2556
Dirk,
maak je die steentjes zelf of (waar) koop je die? ???

TBCédric

Het is dirk die de steentjes doet.
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Heb stangen/slangen gemaakt met ijzerdraad voor mijn M4 ADx én ook 2 trapjes zoals in het echte voorbeeld  ;).


M4 ADx by modeltrainho, on Flickr

M4 ADx by modeltrainho, on Flickr

M4 ADx by modeltrainho, on Flickr

M4 aDx by modeltrainho, on Flickr

M4 adx by modeltrainho, on Flickr

M4 stang by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

#2558
Citaat van: LS Models op 11 augustus 2013, 12:42:03 PM
Het is dirk die de steentjes doet.
________________________________________________________________________________

groeten cedric

Bedankt om mij op mijn foutje te wijzen Cedric,maar Dirk zal dat zelf ook wel gemerkt hebben hoop ik ;)

grtjs
Rudy

Heb het ondertussen al bijgewerkt!

Dirky

Rudy, de steentjes zijn stukjes DEPRON die ik met de snijdraad eerst op breedte snij (4mm, 9mm, 14mm) en dan met een guillotine mes in stukken snij van willekeurige lengtes.
Ik kleef ze op een patroon met ruitjes van 5mm x 5mm en kan dus altijd met een voeg van 1mm werken.

Bedoeling is van een mal te maken van deze wand, een gips wand te gieten, te bewerken zodat de stenen er realistischer uit gaan zien en van het eindresultaat een definitieve mal te maken...

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 11 augustus 2013, 14:10:22 PM
Rudy, de steentjes zijn stukjes DEPRON die ik met de snijdraad eerst op breedte snij (4mm, 9mm, 14mm) en dan met een guillotine mes in stukken snij van willekeurige lengtes.
Ik kleef ze op een patroon met ruitjes van 5mm x 5mm en kan dus altijd met een voeg van 1mm werken.

Bedoeling is van een mal te maken van deze wand, een gips wand te gieten, te bewerken zodat de stenen er realistischer uit gaan zien en van het eindresultaat een definitieve mal te maken...

Bedankt voor de info,Dirk

Ga eens iets dergelijks proberen,moet eerst eens op google kijken wat depron feitelijk is... ;)

Dirky

Depron wordt in de modelluchtvaart veel gebruikt. Maar oorspronkelijk werd het ontworpen als isolatielaag onder parket. Nu, als je in de McDonalds een hamburger vraagt is die ingepakt in een depron-doosje... Sommige vleeswaren zijn verpakt op een depron-schoteltje.

M.a.w. iedereen kent het, maar niet noodzaklijk bij naam....

Havoc

Daar heb je dan toch wel wat hamburgers voor moeten soldaat maken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 11 augustus 2013, 16:24:50 PM
Depron wordt in de modelluchtvaart veel gebruikt. Maar oorspronkelijk werd het ontworpen als isolatielaag onder parket. Nu, als je in de McDonalds een hamburger vraagt is die ingepakt in een depron-doosje... Sommige vleeswaren zijn verpakt op een depron-schoteltje.

M.a.w. iedereen kent het, maar niet noodzaklijk bij naam....

Ah ja,zo'n soort fijne (meestal zwarte)ziet er een beetje uit als isomo... ???

Dirky

Twee oudjes een facelift aan het geven...