Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Jurgen

Je kan er nog altijd een geweldig ongeval mee simuleren.  ??? ::)

In ieder geval innige deelneming.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Bedankt voor jullie medeleven
We zullen het ook weer wel overleven ;)

Wat Erik daar zegt,restauratie kan in aanmerking komen,maar of zoiets mijn zenuwen zal kalmeren....?
Hij zou in ieder geval niet zo fragiel meer zijn met messing.
maar ik ga hem (en mijn gemoed) eerst een tijdje laten rusten

Grtn

philippe_007

Rangeerduivel,

tja, zo'n stuk laten vallen is niet plezant, daar kan je inderdaad wat van vloeken.

De lok proberen herstellen, of anders in aangereden toestand vervuilen en ergens een vaste plaats geven op de baan als geaccidenteerde loc.


Gerolf

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2013, 16:19:11 PM
maar ik ga hem (en mijn gemoed) eerst een tijdje laten rusten

Dat is het beste wat je nu kan doen. Jammer van de loc, maar "shit happens".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oebr

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2013, 13:14:06 PM
moet je'm eens op de grond zien vallen van anderhalve meter hoog...DAT IS PAS VLOEKEN!!!

Dat is idd pijnlijk. Heb zo eens een 62 uit elkaar zien spatten, heb een bogie en wat laddertjes kunnen bewaren. En de motor in een 800 gestoken...
Ondertussen vervangen door een nieuw exemplaar, maar het was een belangrijke les om baan en diorama's van een opstaande rand te voorzien (1.5 tot 4 cm)...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

Bij mij is het gebeurd tijdens het afdalen van de zoldertrap om hem in de vitrine te komen zetten.
Maar zo'n opstaande rand is idd geen slecht idee.
Het is niet omdat er éne kapot is dat de andere safe zijn.

Het enige voordeel dat de meeste anderen hebben is de verkrijgbaarheid van wisselstukken.Dat mist die Mehano natuurlijk.

Het bedrijf zou overgenomen zijn door een Duitse firma,maar ik weet niet wat ze met de andere modellen buiten class66/77 van plan zijn.
Misschien ook hiervoor nog wat afwachten.
Moest iemand hetzelfde jammer genoeg tegenkomen... :-[laat mij weten,dan kunnen we misschien van de 2 één maken!(flauwe grap... ::))

grtn

bollen neus

In Temse heeft er ook zo eentje aangeboden geweest op 2de hands (3 weken geleden) was ook niet volledig of met reling stuk.

Steam.N

Knock-out ... barstende koppijn ... en bekomen van een BBQ ...
na een hele dag haag snoeien en het afgesnoeide verhakselen ...
Ik ben kapot ... versuft ... en ben deze avond niets meer waard.
Maar morgen ... sta ik terug op de NEEB stellingen  ;) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Ja Erik,
ik denk dat ik het ook gezien heb,ééntje kopen voor 100€ perfect in orde en voor 20€ meer kreeg je er een geaccidenteerde,maar met goeie motor bij,tenminste als het dezelfde is als die waar jij het over hebt.
Maar die is nergens meer te bespeuren,zal verkocht zijn voorzeker.
Af en toe duikt er nog wel es eentje op op tweedehands.
Op Ebay staat er voor't ogenblik een Mehano RAIL4CHEM,maar die kleuren en misschien nog andere details kloppen niet natuurlijk,
Maar ik heb het ook tegen Hugo gezegd in pm,ik koop geen goeie (lees dure) om die van mij te herstellen,want tenslotte blijf ik nog altijd met 1 wrak zitten.
Ik heb er nog ene,en de stukken hou ik voor eventuele herstelling later.
Ik moet mij tevreden stellen met hetgeen ik (nog) heb,en afwachten,misschien val ik nog wel eens op iets intressants.
Ik raad jullie aan om zoveel mogelijk met je 77/78 te rijden zodat ie versleten raakt,en dan doe ik een bod.... ;D ;D ;D

grtn
Rudy

marc goovaerts

Vandaag een trip naar Mons (Bergen) gemaakt, op zoek naar sceneryvoorbeelden.
En wel in een zelfs daar ongekend museum: Le musée de la route.

Je kan het je in de geschiedenis van de wegenbouw en wegsignalisatie niet inbeelden, of ze hebben het er wel ergens liggen.
Eén grote opslagplaats in de oude, koele kazematten van Mons.
Wel niet te betreden met je mooiste kostuum, het kan er even stoffig zijn als op wegenwerken.

Toevallig via-via ontdekt, en dan al direct een tegenslag: volgens hun website (www.museedelaroute.be) gezien dat ze maar enkel open zijn op de eerste zondag van de maand, en dan nog maar twee uur lang.
Maar één telefoontje, en ik mocht evengoed deze namiddag komen.
Heb er vier uur gefotografeerd en gemeten, ga waarschijnlijk ooit nog eens terug.

Bij het gesprek ginder geleerd dat ze eigenlijk liever hebben dat hun bezoekers nièt tijdens de openingsuren komen, maar gewoon via de telefoonnummers op hun site even een afspraak maken.
Vreemd, maar waar.

Koen

Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Bedankt voor het aanbod Koen,je kan maar proberen nietwaar ;)

Maar zoals ik al eerder schreef,ik koop er geen bij,want uiteindelijk blijf ik toch met dat wrak zitten
1,5 + 1 = 2,5        2,5+1 = 3,5     zie je,het eindigt altijd op ,5 hoever je ook gaat,
Het zal bij restauratie blijven,
wat ik niet uitsluit is ooit es de aankoop van een andere 0,5 maar daar zullen de delen die bij mij kapot zijn,nog goed moeten zijn....vind da maar zè!
Tot zelfs de koperblaadjes voor stroomtoevoer (of hoe noem je dat?)naar de led's zijn afgescheurd

Ik heb hem ondertussen al zoveel mogelijk opgelapt(er wordt hier ook gewerkt met de nachtploeg),verre van perfect,maar dat kan het nooit worden bij gebrek aan nieuwe onderdelen
Heb de sound-decoder voorlopig in mijn 7103 project gestoken,de 77ers staan toch op non-activ.

grtn,Rudy

Sattrickske

@Rangeerduivel
Misschien dan toch een zelfbouw projectje van maken...  Is ook een mooie leerschool voor als je later zelf eens een volledige loc wil maken.
Ik ga zelf ook een V200 in erbarmelijke toestand volledig restaureren, 'k had 'm gekocht voor net geen 20€.  't Is wel een Marklin en dus een stuk steviger dan die Mehano's, maar toch, hij ziet er niet uit (komt precies van de sloper).

Rangeerduivel


oebr



een quonset loodsje in kleur gezet...

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992