Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Expo Orléans

Gestart door Koen, 09 oktober 2024, 08:46:42 AM

Koen

Het is wel vijgen na Pasen  ::)  maar hierbij nog wat foto's van het bezoek aan de beurs van Orléans, op hetzelfde weekend van de MSM-beurs. Het was een grootse beurs maar echt op zijn Frans  :). De structuur van de MSM-beurs was er niet. Eerder alles zowat door elkaar. We hebben er een hele dag rond gelopen en telkens als we dachten dat we alles gezien hadden, kwamen we wel iets nieuw tegen dat we nog niet gezien hadden.
Betalingen ter plaatse was niet zo evident. De handelaars hadden moeite om de betaalterminals op Wifi te connecteren. Ze kunnen nog wel wat leren van onze MSM-beurs  ;D .

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

by Koen Vaganée, on Flickr

Dit is maar een klein deel van de foto's.
In totaal heb ik zo'n 700 foto's genomen.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

hierbij  bedanken wij onze deskundige reporter ter plaatse voor dit prachtig verslag  ;)

Michael

Koen hartelijk dank voor het delen van deze prachtige foto reportage, ik weet niet hoe de baan heet maar in noem het maar "Het sprookjes bos" iedereen snapt wel welke baan ik daarmee bedoel dat is echt een juweeltje.
Er was dus heel wat moois te zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

DFS

Precies toch knappe dingen gezien daar

Tothebeach

Wat een diversiteit daar. Dankjewel voor het delen. Die sprookjesbaan vind ik grappig, mooi groen, leuk verweerd en een fantasierijk sfeertje.
Overigens is het station en de hal zelf aan de buitenzijde ook fraai.

Groet,
Michel

Koen

Citaat van: Michael op 09 oktober 2024, 11:05:53 AMKoen hartelijk dank voor het delen van deze prachtige foto reportage, ik weet niet hoe de baan heet maar in noem het maar "Het sprookjes bos" iedereen snapt wel welke baan ik daarmee bedoel dat is echt een juweeltje.

Ik heb met de man van het sprookjesbos lang zitten praten. Ik heb hem gevraagd om eventueel deel te nemen aan een expo in België maar helaas. Hij vindt dit te ver en naar eigen zeggen, laat zijn job het ook niet toe.
Het was in ieder geval een prachtige beurs.

Citaat van: Tothebeach op 09 oktober 2024, 17:42:36 PMWat een diversiteit daar. Dankjewel voor het delen. Die sprookjesbaan vind ik grappig, mooi groen, leuk verweerd en een fantasierijk sfeertje.
Overigens is het station en de hal zelf aan de buitenzijde ook fraai.

Groet,
Michel

Het station ziet er aan de buitenkant inderdaad fraai uit maar binnen is het vrij saai en kaal. Als je dit vergelijkt met een aantal Belgische stations (zoals Antwerpen Centraal), kunnen ze toch nog iets van ons leren  ;) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Citaat van: Koen op 10 oktober 2024, 07:40:56 AM...
Het station ziet er aan de buitenkant inderdaad fraai uit maar binnen is het vrij saai en kaal. Als je dit vergelijkt met een aantal Belgische stations (zoals Antwerpen Centraal), kunnen ze toch nog iets van ons leren  ;) .
...

Ik zou het eerder vergelijken met Luik-Guillemins, Blankenberge of Mechelen en Mons (als dat ooit af geraakt). Eerder de moderne stations.
Het mag duidelijk zijn dat er slechts enkele stations op de wereld met ons Centraal Station in Antwerpen kunnen wedijveren voor de eerste plaats als mooiste station - en dat 'mooiste' is heel subjectief.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Tothebeach

Citaat van: Koen op 10 oktober 2024, 07:40:56 AM
Citaat van: Michael op 09 oktober 2024, 11:05:53 AMKoen hartelijk dank voor het delen van deze prachtige foto reportage, ik weet niet hoe de baan heet maar in noem het maar "Het sprookjes bos" iedereen snapt wel welke baan ik daarmee bedoel dat is echt een juweeltje.

Ik heb met de man van het sprookjesbos lang zitten praten. Ik heb hem gevraagd om eventueel deel te nemen aan een expo in België maar helaas. Hij vindt dit te ver en naar eigen zeggen, laat zijn job het ook niet toe.
Het was in ieder geval een prachtige beurs.

Rest ons niet anders dan zo'n baan zelf te bouwen :)
Dank voor je reactie,

Groet,
Michel

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 10 oktober 2024, 08:37:31 AM...

van bescheidenheid kun je de gemiddelde Antwerpenaar ook niet beschuldigen  ;D  ;)

Mij viel vooral die prachtige bovenleiding van één van die banen op

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 oktober 2024, 09:46:09 AM
Citaat van: SuSke op 10 oktober 2024, 08:37:31 AM...

van bescheidenheid kun je de gemiddelde Antwerpenaar ook niet beschuldigen  ;D  ;)

Mij viel vooral die prachtige bovenleiding van één van die banen op

Inderdaad. Ik heb die persoon zijn gegevens gevraagd. Ik ga bij gelegenheid eens een mailtje sturen om te zien hoe hij zijn bovenleiding gemaakt heeft.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

sdz1976

Lijkt me idd leuke beurs en sprookjesbaan is idd supercool. Wanneer beginnen we er aan Michel.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Mooie beelden die je hier bracht, Koen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Tja mooie beurs, amai. Hoe lang is het ongeveer rijden naar ginds? Ok, ik kan GPS nemen en laten uitrekenen maar
dat is bij grotere afstanden niet altijd correct. Reden : tijd van uitrekenen en eigelijke rit zijn anders en
dan komt er (soms) vanalles bij, files, omleidingen, enz.
mvg,
Paul(ogic)

Rangeerduivel

Citaat van: Paulogic op 20 oktober 2024, 14:59:17 PMHoe lang is het ongeveer rijden naar ginds?

Paul,
De ervaring die ik er mee heb is uiteraard met vrachtwagen,(90km/u) al scheelt dat niet zo oneindig veel.
Thuis vertrekkende waren wij na 4,5 rijuren net Parijs voorbij,(1ste péage richting zuiden)
Reken daar nog een goed uur bij en ben je in Orleans
Dus met een personenwagen (130km/u) moet dat wel lukken op 5/5,5 uur... :P
Of je nu de pérépherique neemt of de omliggende snelwegen maakt niet zo veel uit, pérépherique is kortst maar ook veel drukker.
Beste moment vd dag om Parijs te passeren is 's morgens voor 07u of kort na de middag, alhoewel moeilijk te voorspellen, geluk speelt de grootste rol!

;) 

Koen

Citaat van: Paulogic op 20 oktober 2024, 14:59:17 PMTja mooie beurs, amai. Hoe lang is het ongeveer rijden naar ginds? Ok, ik kan GPS nemen en laten uitrekenen maar
dat is bij grotere afstanden niet altijd correct. Reden : tijd van uitrekenen en eigelijke rit zijn anders en
dan komt er (soms) vanalles bij, files, omleidingen, enz.

Dag Paul,
Wij zijn met de caravan naar daar gereden dus dat is niet vergelijkbaar met een autorit. In het oprijden hebben wij 12 1/2 u gereden. In het terugkomen 9u. In het oprijden hadden we veel regen en files wat de lange rijtijd verklaart.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren