Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Expo Orléans

Gestart door Koen, 09 oktober 2024, 08:46:42 AM

Rangeerduivel

Citaat van: Koen op 20 oktober 2024, 17:38:28 PMIn het oprijden hebben wij 12 1/2 u gereden. In het terugkomen 9u.

Koen, je rekent de rustpauzes mee zeker?! ;D
Het is ocharme 450km.....tenzij je New Orleans bedoelt....

;)

Koen

Uiteraard Rudy maar veel pauzes hebben wij niet genomen. Wij hebben vooral veel in de file gestaan  ??? .
's Middags nemen we meestal een uurtje rust. Met de caravan rijden is veel vermoeiender dan met de auto alleen  ::) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

nmbssncb

Mooie foto's, Koen.
Ik zie in de 3de en 4de foto een draaischijf.  Ik vraag mij af of de stoomlocomotief rechts bovenin op de 3de foto wel op de draaischijf past?
Willy

Koen

@Willy,

Dat zal wel heel nipt zijn, denk ik  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Paulogic

Dank u. Dus best dan te doen in 2 dagen met overnachting. Moet kunnen he.
mvg,
Paul(ogic)

WilburSmith

Geweldige foto's, Koen! De beurs in Orléans moet fantastisch zijn geweest, hoewel, zoals je zegt, een beetje chaotischer dan MSM. Interessant hoe je beide evenementen vergelijkt – technische problemen kunnen inderdaad worden verbeterd, maar het feit dat je steeds iets nieuws vond, was toch wel spannend!

PS: Wat was jouw favoriete stand? 🙂

Herwig

? soortement marketingbureau ?  ::)  (of is dit tè wantrouwend?)

doomslu

Ik vrees dat we die in de gaten moeten houden.
Even verduidelijken: er zat een link in het bericht naar publiciteit...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

Ook Doomslu is misschien een verdachte forumnaam, maar dé Wilbur Smith is reeds enkele jaren overleden  ;)

Tothebeach

Citaat van: sdz1976 op 10 oktober 2024, 17:26:55 PMLijkt me idd leuke beurs en sprookjesbaan is idd supercool. Wanneer beginnen we er aan Michel.

Grtz,

Samuel.

Zodra we in ons elfjespakje kunnen, vrees ik  ;D

Groet,
michel

Koen

Citaat van: WilburSmith op 25 oktober 2024, 17:00:40 PMGeweldige foto's, Koen! De beurs in Orléans moet fantastisch zijn geweest, hoewel, zoals je zegt, een beetje chaotischer dan MSM. Interessant hoe je beide evenementen vergelijkt – technische problemen kunnen inderdaad worden verbeterd, maar het feit dat je steeds iets nieuws vond, was toch wel spannend!

PS: Wat was jouw favoriete stand? 🙂

Qua leveranciers was REE-Models mijn favoriet  :) . Wat de banen betreft, is het moeilijker. De sprookjesbaan, Port Sec de Pacy of Charleville Mézière konden mij wel bekoren. Alle drie op hun eigen manier. Qua treinen was Port Sec wel de knapste baan. De sprookjesbaan vond ik buitengewoon prachtig maar dit was een heel ander gegeven dan de meeste banen die te bezichtigen waren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren