Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

RobVille

Iedere keer lukt het me weer. Mooi ontwerp, denk je dan en bij de bouw kom je toch weer issues tegen. In plaats van een pas op de plaats, bouw je toch verder. Het resultaat is dan toch weer net niet. Het gaat erom dat ik over het algemeen tevreden ben over de modelbaan en de treinen fatsoenlijk rijden.

Vandaag heb ik de plek van het verlegde traject verder vrijgemaakt om de houten onderbouw te kunnen plaatsen. Op de plaats waar beide sporen over een dal gaan, lag al een brug voor het enkelspoor. Ook dit dal verder uitgediept en ruimte vrij gemaakt voor een gezamenlijke brug.

Het oude, vervallen tracé -->>

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Na veel breekwerk, heb ik nu weer een solide basis voor het ballastbed en het landschap op dit deel van de modelbaan. Sommige rotsen heb ik kunnen sparen. De gesloopte rotsdelen heb ik kunnen inpassen in het landschap. Alles staat provisorisch op z'n plek.

Rob
and

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

RobVille

Nope!

Voorlopig ben ik bezig met het betere breekwerk. Nieuwe, ruimere tracés worden aangelegd, veel breder dan het ballastbed. Wel hou ik rekening met ruimere bogen, slechts een uitwijkspoor .....  Nadat alle tracés klaar zijn, kan ik met ruime marges de rails leggen. Gekozen voor kurkbeddingen in plaats van de beddingen van Woodland Scenics. Foam werkt toch niet zo prettig! En natuurlijk de rails van Peco.

Spoor door een vallei -->>

Rob
and

RobVille

Bij nader inzien heb ik de heuvels op de boogmodule eveneens gesloopt. De straal van de boog van de rails bleek toch weer aan de krappe kant. Het landschap wordt waarschijnlijk veel vlakker. Nu komt de railbedding dichter tegen het bestaande spoor aan te liggen.

Rob
and