Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

Klaas Zondervan

Ik ga helemaal mee in het verhaal van Wouter. Zorgen dat je wagens even makkelijk rollen en een ongeveer gelijk gewicht per lengt.
De treinlengtes die je noemt zijn niet extreem lang. Dat zou dus het probleem niet mogen zijn.

RobVille

Alle wagons nagelopen. Als ik inderdaad de "Double Stack", direct achter de locomotieven plaats, voorlopig 16 wagons en vervolgens de containerwagons, in totaal 10 wagons dan rijdt deze combinatie (26 wagons en twee locomotieven) op de flauwe bogen en rechte stukken zonder problemen. Dan de ontsporingen, die worden eigenlijk door ondergetekende veroorzaakt. De rails, veelal met een flauwe boog, tussen de bakken niet goed uitgelijnd dan wel hoogteverschillen, te krappe S-bochten waardoor de koppelingen niet optimaal werken en gaan wringen, sommige bogen met een bepaalde, doch ruime straal begonnen en vervolgens deze steeds enger gemaakt. In de tunnels heb ik ook een veel te krappe boogstraal van de rails gebruikt. Bijkomend nadeel,ik kan er moeilijk bij >:(   Kortom -->>

Citaat van: RobVille op Gisteren om 15:11:00 PM.......    Het is geen Europese modelbaan waar de treinen veel korter zijn. Daarom wil ik mijn ontwerp aanpassen, geen ingewikkelde wisselstraten, geen hellingen, ruime bogen zonder verkanting ;)
Rob

Jammer, ik begin gewoon weer opnieuw maar dan gaat de opbouw in de logische volgorde en hoop dan minder foutjes te maken  ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!