Nieuws:

Nu in MSM 261 TEST: ESU 98.040 | Van Biervliet 7502

Hoofdmenu

Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

Klaas Zondervan

Je had al eens aangegeven dat je niet van plan bent om hiermee naar tentoonstellingen te gaan. Lijkt me ook een hele uitdaging met zo'n grote opstelling. Je moet dan nog voorzieningen maken om alle modules schadevrij te vervoeren.
En die los bungelende draden vastzetten. ;)

De lengte van 6 meter vind ik ook intrigerend. Heb je op de eerste verdieping een kamer die zo lang is? Of heb je ergens een muur doorgebroken?

RobVille

Klaas,

We hebben best een grote eengezinswoning. De modelbaan "Bypass Junction" past net in een slaapkamer. Trouwens mijn andere modelbaan "Cornfield Junction / Boulder Crossing" staat in een andere slaapkamer en die heeft de afmetingen 810 cm x 310 cm. Ben blij dat Annie mijn hobby zoveel ruimte geeft. Inderdaad, we zijn ruim behuisd  ;) Wie weet ga ik nog een keer ooit, eenmalig met beide modelbanen op pad ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS

RobVille

Op dit moment wacht ik nog op een lading scenery van Lars. Daarom nog maar wat foto's van twee modules die bijna af zijn.

Rob
and

RobVille

Vandaag begonnen met het wheatheren van de rails op module 1. Voorlopig laat ik het zo. Trouwens wacht nog steeds op mijn scenery. Dan maar weer wat foto's. Op zich zijn deze foto's best handig om "foutjes" in de zichtlijn te herstellen.

Rob
and

RobVille

Nog even bezig geweest met module 7. Het meeste spul ligt nog losjes en moet ik nog plakken. Ook het verweren van de rails, de bruggen, bruggenhoofden, sein, rotsen (drybrushen) moet nog gebeuren. In ieder geval nog een aantal, gedetailleerde plaatjes.

Rob
and

RobVille

Nu de spullen van Lars weer binnen zijn, begonnen met de aanleg van de vegetatie in de kleine rivierdelta. Alles ligt nog niet definitief vast.

Rob
and

RobVille

Op het gevaar af jullie te overspoelen met foto's, nog een setje. Ook hier weer een afwatering vanuit de heuvels door een kleine sluisopening. Goed, mijn voorkeur ligt duidelijk bij het spelen met landschapsvormen. Dit is slechts een klein gedeelte, drie meter, van mijn modelbaan met een totale lengte van tien meter.

Rob
and

RobVille

Weer een stukje verder met de vegetatie. Op deze foto zie je een overzicht van de situatie op dit moment.

Nu nog foto's met details.

Rob
and

RobVille

..... en een filmpje op YouTube -->>

Rob
and