Nieuws:

Nu in MSM 259 BANEN: Oostende anno 2005 by MSKK * Verviers in 1955: stedelijk vervoer en spoorwegen * Het Rijk van Nijmegen * Sehr-am-Üzant * Karakura * Wolfstatt * Noirmont-en-Retz

Hoofdmenu

Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

RobVille

Na het inbouwen van nog eens twee seinbruggen, heb ik ook de rails van stroom voorzien. Per module (120 cm) maak ik twee paar aansluitingen voor de stroomvoorziening. De bruggen liggen nu vast op de pijlers evenals de rails. Hier en daar heb ik nog wat Mifoshape! gebruikt om de ondergrond te egaliseren.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Beide modelbanen zijn nu met elkaar verbonden. In de boog ligt nu enkelspoor, met verkanting. Het landschap is nu ook gevormd.

Linker deel -->

De aansluiting met het rechter deel -->

Rob
and

DFS

RobVille

;)

Alle seinen zijn nu geplaatst. Deze heb ik vorig jaar in de VS besteld bij Custom Signal Systems. Ook heb ik het heuvellandschap aan geheeld bij de lange klim naar het rivierengebied. Momenteel ben ik bezig met de bedrading.

Rob
and

DFS

RobVille

8)

Nu de bedrading min of meer is afgerond, komt de focus weer te liggen op het landschap. Ook nu weer is Lars van de partij. Zoals jullie weten is mijn kleurenpalet nogal beperkt. De rotsen zijn nu van een kleurtje voorzien. Alleen het aanzetten van de accenten van de rotspartijen komt een volgende keer aan bod omdat de boel nog niet voldoende droog was. Ook had Lars een partij woestijnmatten meegenomen. Dit weekend maar eens gaan uitproberen.

Rotspartijen -->

Rob

and

RobVille

Vandaag komt de vegetatie aan bod. Lars had een aantal vellen met woestijnbegroeiing meegenomen. Op basis van een aantal foto's / films van YouTube over de regio Tehachapi, waar ook de beroemde "Loop" ligt, maar eens begonnen met het passen en meten.

In eerste instantie deze vellen in stukken / repen gescheurd. Daarna heb ik een soort mozaïek gemaakt met deze stukjes, andere struiken en woestijnzand.

Na het plakken ontstaat het volgende landschap.

En nu met een aantal locomotieven -->

Rob
and