Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Gerolf

#180
Bedankt, Philippe  ;)

Off-topic: Een workshop etsen zit "ooit" nog terug in de planning, maar dan wil ik eerst een nieuw toestel bouwen
   (het huidige is eigenlijk versleten - maar doet het zoals je ziet nog wel)
Als ik een goed nieuw toestel gebouwd krijg, misschien terug een groepsaankoop (indien genoeg interesse), en dan ...

Even een extreme macrofoto, zodat je kan zien wat er aan detail kan uit 0.1 nieuwzilver:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Dat is idd meer dan gedetailleerd 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1


Gerolf

Thanks  ;)

Het "kitje" is leuk om mee te bouwen:



... en op zo'n macro zie je dan dat je er heel voorzichtig mee moet zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

@ gerold,  zet daar eens een suikerklontje naast ter vergelijking ? 😉😎
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Gerolf, je werk is van ongekende niveau. geweldig. Als je overgaat tot groepsaankoop voor een nieuw etstoestel en daar een workshop over organiseert, schrijf mij dan maar op ik doe deze keer zeker mee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Citaat van: krispy op 30 maart 2017, 18:44:48 PM
@ gerold,  zet daar eens een suikerklontje naast ter vergelijking ? 😉😎

Doen, doen, doen!
Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: PeterC op 30 maart 2017, 20:49:15 PM
Citaat van: krispy op 30 maart 2017, 18:44:48 PM
@ gerolf,  zet daar eens een suikerklontje naast ter vergelijking ? 😉😎

Doen, doen, doen!

Geen klontje bij de hand, maar wel een ander populair voorwerp met gekende afmetingen:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Als ik goed heb gekeken is het huisje iets kleiner dan een vakje op je snijma ten als ik me niet vergis is de afmeting van zo'n vakje 1x1cm.
Ongelofelijk klein maar je krijgt het telkens weer voor mekaar.
Mvg

755philippe

Steam.N

Gerolf, dit is echt krankzinnig !   Ik heb voor N-schaal al geëtst, maar dít is dan nóg een heel stuk kleiner ...
Machtig !!!   8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik was ook met stomming verbaasd toen ik het etsblad zag. En dan dat huisje van nog geen vierkante centimeter met zulk een detail! Autootjes van maar een paar millimeter groot! Dit had ik nooit verwacht. Gerolf, je overtijgt jezelf weer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Bedankt allemaal. Seffens met de soldeerbout de 18 bouwpakketjes deftig samenstellen,
en het landschap van het baantje verder in model brengen (variant op de hard-shell methode).

Citaat van: Michiel op 31 maart 2017, 08:58:40 AMAutootjes van maar een paar millimeter groot! Dit had ik nooit verwacht.

De vrachtwagentjes gaan nog, maar de autootjes zelf waren te fijn getekend - er is geen enkel bouwpakketje/vouwpakketje heel uit de etsplaat gekomen. Dat wordt "mierenneuken" om daar toch nog iets bruikbaars van te maken ...

Citaat van: Steam.N op 31 maart 2017, 08:48:48 AMGerolf, dit is echt krankzinnig !   Ik heb voor N-schaal al geëtst, maar dít is dan nóg een heel stuk kleiner ...

N (1/160 ) tegenover deze 1/1000 is inderdaad nog ruim een factor 6

Citaat van: 755philippe op 30 maart 2017, 23:37:08 PM
Als ik goed heb gekeken is het huisje iets kleiner dan een vakje op je snijmat en als ik me niet vergis is de afmeting van zo'n vakje 1x1cm.

Dat potloodje was inderdaad overbodig - de snijmat, en op de etsplaat-macro een meetlat onderaan was ook een referentie
Een suikerklontje is voor mij overigens het handelsmerk van Jean (SteamN)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 31 maart 2017, 09:19:52 AM
... Een suikerklontje is voor mij overigens het handelsmerk van Jean (SteamN)

Daar heb ik geen alleenrecht op, hoor  ;)
En het geeft een goede referentie.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }