Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

De Ardennen - een klein huisdiorama

Gestart door Maarten, 01 februari 2016, 19:35:36 PM

Maarten

Gisteravond maar eens bezig geweest het linker tunnelportaal aan te pakken. Want het standaard grijze plastic is natuurlijk niks. Verder wilde ik de bijgeleverde plastic kantelen niet plaatsen en bovenaan een baksteenstrook plaatsen. Dat ken ik van een voorbeeld uit de buurt van Herbeumont, en ook van meerdere foto's die ik online gevonden heb.
Zodra ik het in  het diorama plaats zal het links- en rechtsboven overwoekerd worden met groen dus dan zie je de afgekapte strook niet meer. Maar het grijze plastic is nu weg  ;)

met de groeten van Maarten

OlivierV

Oogt zeker niet slecht Maarten, zelfs best aardig om het met een understatement te zeggen.

Volgende is de tunnel van binnen aanpakken zeker?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Maarten,
ziet er goed uit,
aan de periode van uw wagens te zien zal je met stomers of diesels rijden, niet vergeten wat roet aanslag te schilderen aan de bovenzijde van uw tunnel ingang.

Gerolf

Die natuurstenen zijn mooi geverfd  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Maarten

Dank heren  ;)
we gaan vrolijk verder. Goed die reminder voor de rooksporen van de stomers.
En natuurlijk moet de binnenkant ook nog gebeuren.

En nog het andere portaal en het bruggetje.
Nog genoeg leuke dingen om aan te pakken.
met de groeten van Maarten

Maarten

Vanavond even zonder foto's.

Inmiddels is het gelukt om uit twee platen dun triplex één samengestelde plaat te maken die precies past, en uitneembaar blijft.
Ook is vandaag de poster geleverd. Ik ben erg blij met hoe dat uitpakt. Ik heb het al even geprobeerd met de poster liggend op de grond en alle landschapsdelen erop gelegd.

Komend weekend wil ik rustig en met beleid de poster op het triplex lijmen. En hopelijk dat ik dit weekend dus een foto daarvan kan laten zien.
met de groeten van Maarten

Maarten

Vandaag getest hoe hoog de achtergrondposter moet komen te hangen. Ik heb zo'n 10cm speling dus dat is fijn.

Met de poster liggend op de grond en dan de landschapsdelen er even los opgelegd geeft het al een leuk beeld. Ik ben zelf heel tevreden:


De boompjes achter het platte (stations)plateau zijn dus op de foto en vind ik heel goed passen. En straks als het stationnetje staat zie je ze er achter of ook door de ramen van het station heen.


Het kleurverschil in de velden komt door de lichtval. Maar het rechterdeel zal helemaal schuilgaan achter de rotspartij daar.

Maar het is een typisch Ardenner wolkenlucht zoals ikzelf ooit gezien heb.

Verder is vandaag de perspexplaat geleverd die ik als door een brievenbus van bovenaf erin kan laten zakken. Hier een foto als test of het daadwerkelijk past (met nog het groene beschermfolie erop), en jawel, het past allemaal prima.


Het lijkt zo wel een modelspooraquarium  ::) ;D
met de groeten van Maarten

DFS

ziet er knap uit, die perpexplaat, is tegen het stof? ergens vindt ik het wel jammer zo achter 'glas'...

Maarten

Zonder perspex is moier, maar voor permanente uitstalling in huis is het beter tegen stof. Maar de plaat blijft uitneembaar.
met de groeten van Maarten

Maarten

De achtergrond is verlijmd en geplaatst. Ik wil dit weekend er nog met een matte vernis overheen want de zachte glans van de poster stoort vanaf veel invalshoeken. Maar over de foto en het effect ben  ik heel tevreden.


De rij boompjes/struiken is van de foto




Doorkijkje naar weilanden achter de brug


het gras van de achtergrond is van de foto


Heel krap, maar er loopt een heus weggetje achter het station, en het stationsgebouw zelf staat aan deze kant hoog op de hoek. (de foto is slecht maar ik moest achter de brug de phone er raar inhangen om überhaupt een foto te kunnen maken)


Het hele panorama. De kleuren kunnen gemakkelijk aangepast worden vanwege de variabele kleurinstelling van de ledstrips bovenin de bak.

Nu kan ik verder met de rest van de aankleding van de baan.
met de groeten van Maarten

philippe_007

Ziet er goed uit!

De achtergrond, is dat een  bestaande of heb je deze zelf gemaakt en laten afdrukken?

Maarten

Dank  ;)

De foto heb ik zelf een paar jaar geleden genomen toen ik aan het backpacken was. Door er een panorama-uitsnede van te maken zijn de details op de voorgrond verdwenen. Met de juiste manier schuiven vond ik hem goed passen bij mijn diorama.
En die foto online af laten drukken op posterpapier en thuis gelijmd op dun triplex.
met de groeten van Maarten

Kautenbach

Best sfeervolle baan,  vindt wel leuk, mooi die lijst en imponerende  wolkenlucht  ;)

reeves


Maarten

Leuk dat jullie zo reageren.

Intussen baal ik wel eventjes een beetje van mezelf. Ik heb toch iets te snel de achtergrondfoto geplakt en na een paar dagen verschijnen er toch een paar grote bubbels. Het dikke posterpapier laat zich toch niet zo makkelijk plakken. Daar moet ik nog eens rustig over nadenken wat ik daarmee aan moet. In het ergste geval nog eens van voren af aan beginnen.

Maar intussen ook nog maar eens wat andere dingen doen. Alleen was het vandaag te mooi weer om binnen te gaan zitten.  8)
met de groeten van Maarten