Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Mehano brengt de reeks 11&27 uit!!!

Gestart door Kedeng Kedeng, 14 juni 2006, 20:12:59 PM

Ralf Wittkamp

Hello.
I have a few questions about the SNCB Serie 11 and 27. The pictures I found till today showes this locos only with passenger trains. Were the Serie 11 and 27 used with fright trains, too? Came any of this locos to the german railway station in Aachen (some tracks there could be used with 3kV DC)?

Because the SNCB Serie 12 and 21 uses nearly the same housing (from my point of view) and Mehano could easily produce them, too, I have the same questions because of this locos.

Thank you for your answeres.
greetings
Ralf Wittkamp

Gerolf

The series 11 is used for Benelux passenger trains. Series 21 and 27 are used for both passenger and freight trains.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

On this site http://www.railfaneurope.net/frameset.html you can find some pictures of the series 21 and 27 with fright trains.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ach ja, de gele versie van de Roco loc voor het M?rklin systeem kost meer dan 300?. Bij Mehano zullen alle opties het zelfde zijn tegen een lagere prijs. Ik weet wat gekozen.
Maar ze mogen toch wel eens een pauze gaan inlassen hoor. Of ik moet een extra job gaan zoeken. Maar dan kan ik dus ook niet meer met de treintjes spelen. Da's de bedoeling niet h?. De lotto winnen zou goed zijn, heeft iemand de juiste nummers?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tufken

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ach ja, de gele versie van de Roco loc voor het M?rklin systeem kost meer dan 300?. Bij Mehano zullen alle opties het zelfde zijn tegen een lagere prijs. Ik weet wat gekozen.
Maar ze mogen toch wel eens een pauze gaan inlassen hoor. Of ik moet een extra job gaan zoeken. Maar dan kan ik dus ook niet meer met de treintjes spelen. Da's de bedoeling niet h?. De lotto winnen zou goed zijn, heeft iemand de juiste nummers?

Hoeveel geef je ervoor? [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Jurgen

Ik zal vanaf het moment dat ik dan de lotto gewonnen heb alleen nog maar bij jou komen kopen. Is dat geen deal? [:D][;)]
Mvg, Jurgen

Tom

Ja, en met al dat geld dat je aan de lotto verdoet zonder te winnen kan je al gouw een modeltreinkopen. [8D]
Tom

tufken

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik zal vanaf het moment dat ik dan de lotto gewonnen heb alleen nog maar bij jou komen kopen. Is dat geen deal? [:D][;)]

Ja dat is een goede deal. [}:)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Jurgen

Amai, kheb efkes opgezocht via een routeplanner hoe lang en hoe ver ik zou moeten rijden. Dat zou 89 km en een uur rijden zijn. En dan moet ik nog terug. OK, verzending bestaat ook nog, maar dat vertrouw ik niet.
Maar als ik dan toch de lotto moest winnen open ik meteen een filiaal van Modeltrein Paradise in Aarschot h?. Dan is mijn probleem direct opgelost. [;)]
Mvg, Jurgen

ERVIN

All?? Jurgen,89 km is toch zo ver niet,ik moet meer dan 100km rijden om naar Tufken te gaan,en als ze elke week iets nieuw uitbrachten(de fabrikanten h?)dan zou ik elke week naar Tufken rijden!![:p]
Als je eens graag met mij meegaat,laat dan maar iets weten,ik kom je wel halen,ik heb net een nieuwe wagen en die moet nog ingereden worden,vandaar.[;)]

n/a

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Tom
Maar is het eigenlijk wel goed dat mehano andere merken haast geen kans meer geeft om nieuwe belgische modelen te produceren?

Mehano heeft het gat in de (belgische) modeltreinmarkt gevonden, en maakt daar gretig gebruik van.
Well done, Mehano

De gaatjes worden stilaan (en tot veler tevredenheid)gevuld, dank aan LS en Mehano !

Jurgen

Amai Ervin, dan wilt gij speciaal voor mij nog eens omrijden langs Aarschot ook. Dan moet ge 25 km extra doen h?. [:)]
Maar da is eigenlijk met ne vreemde meegaan h?. Mijn mama heeft altijd gezegd dat ik da nie mocht. [:p][:D]
Ander probleem is ook dat mijn budget zo'n beetje opgebruikt is. [xx(]
Mvg, Jurgen

ERVIN

Die 25 extra kms zullen de zaak ook niet maken h?,en ik heb ne redelijk snelle wagen,dus dan kan ik vlug bij U zijn.
En ja,je moet dan met ne vreemde meerijden,en wie weet naar waar die overal nog naartoe rijd,er zijn veel modelbouwzaken in Belgie h?,als ik ??nmaal op dreef ben met kopen pas dan maar op!![}:)]
En dat budget,och,ik en de bank,wij zijn de beste vrienden!![:o)]

Rochevalien

Als men tegen dit tempo doorgaat om Belgische modellen uit te brengen is de markt hier binnen een paar jaar ook verzadigd.Het is ook niet uitgesloten dat er dubbelprodukties zullen zijn.Leuk dat Mehano de reeks 27/11 uitbrengt maar een elektrisch stel was toch een meer voor de hand liggende keuze geweest (zeker aan Mehano prijzen!)Dezelfde opmerking voor LSmodels :hoe lang gaan ze dit nog volhouden? als je ziet wat die allemaal op de markt gooien.Een normaal werkend mens kan dit toch niet blijven volgen.Ik ben dan ook vast van plan om mijn aankopen strikt tijdperk-getrouw te doen.Dus g??n DM 41/reeks13/class 66 /reeks77 enz.

Gerrit

ERVIN

Ja Rochevalien,tot deze conclussie ben ik ook gekomen,enkel in het tijdperk dat mij intresseert,maar het is juist in dit tijdperk dat ze vanalles uitbrengen!!
DM41,Class 66,Reeks 51,77,78,13 enz...

Maar zoals je al zegt,een treinstel(voor mij de Reeks 800)zou meer dan welkom zijn.