Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Mehano brengt de reeks 11&27 uit!!!

Gestart door Kedeng Kedeng, 14 juni 2006, 20:12:59 PM

Gerolf

Dat zullen veel mensen geweldig vinden [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

Roco zal te laat komen !!!

Gr.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

kdlf

Mjah, de wereld is aan de durvers!!!
Kristof

Ludwig

Ik kan vraag me meer en meer af of mehano het marklin van de toekomst aan het worden is .
Samen met een vernieuwd roco is er misschien toch nog hoop voor onze hobby.[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

GeM

yip, Mehano is goed bezig. Veel Belgische modellen met een gunstige prijs/kwaliteitsverhouding. Hopelijk houden ze dit nog lang vol.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Tom

Als mehano de zelfde prijs/kwaliteit verhoudingaan houd kan het nog eens al die grote merken in het niets laten verdwijnen.
Het is precies of mehano is een Belgisch merk. [:p]
Ik ben benieuwd wat dat zal worden, maar persoonlijk denk ik dat het niet voor 2007 zal zijn.
We moeten opletten of de Belgische markt is in 1 2 3 verzadigd en kunnen we niet meer dromen.
Tom

Jurgen

Ik was ook al zo aan't denken. Er is lang een tijd geweest dat we al blij waren dat er 1 Belgisch model uitgebracht wer op een jaar. Toen was het een gejammer dat er veel te weinig Belgische modellen op de markt kwamen. Dat was ook zo.
Maar nu, ik kan het niet meer bijhouden hoor. Voor mijn part brengt iedere fabrikant maximum 1 Belgisch model per jaar uit. Dat is nog meer dan genoeg.
Was dit het nieuws dat Mark ons nog niet wou vertellen in een ander draadje?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke

Hoy
Ik vind het geweldig dat Mehano de reeks 27 /11 Gaat maken. Mehano weet echt wel welke locs ze moet uitbrengen.

Groeten
Johan

Tom

Mehano toont aan dat er zeker een markt is in Belgie op gebied van modeltreinen, een gegeven waar andere merken aan twijfelen.
Maar het is nogal vooral op locs gericht.
Maar is het eigenlijk wel goed dat mehano andere merken haast geen kans meer geeft om nieuwe belgische modelen te produceren?
Zoals Roco die met een nieuwe invoerder zich wil herpaken op de Belgische markt wat we dit jaar al voelen en duidelijk blijkt uit een rondvraag naar een gewenst model.
Tom

Havoc

Ik vrees dat dat de slagkracht is van een nieuwe onderneming. Maar of ze dat gaan kunnen volhouden? De nmbs heeft geen honderden series om dat vol te houden. En ook kleurstellingen zijn niet overdreven uitgebreid.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Tom
Maar is het eigenlijk wel goed dat mehano andere merken haast geen kans meer geeft om nieuwe belgische modelen te produceren?
Zoals Roco die met een nieuwe invoerder zich wil herpaken op de Belgische markt wat we dit jaar al voelen en duidelijk blijkt uit een rondvraag naar een gewenst model.

De merken zouden eigenlijk onderling overleg moeten voeren over wat ze uit gaan brengen om te voorkomen dat markt verzadigd raakt met dezelfde modellen, dit geldt zeker voor de wat kleinere markten zoals Belgi? (wat ik hier voorstel zal wel een utopie zijn). Denk hierbij aan de class 66 die destijds ook door Roco was aangekondigd, echter Mehano was ze voor. Wat uiteraard ook gebeurd is dat de modellen aangekondigd worden maar nooit geproduceerd worden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

All??,ik weet weeral waar mijn centjes in 2007 naartoe moeten gaan,joepie!!![:p]
2006 kan al niet meer stuk,en 2007 beloofd ook weer een top-jaar te worden,ik denk dat ik mijn baan nog moet gaan uitbreiden!!??[}:)]

Ik vind dit allemaal geweldig hoor,vaarwel Fleischmann,Marklin,Roco,...,lang leve Mehano!!![:X]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door HavocDe nmbs heeft geen honderden series om dat vol te houden. En ook kleurstellingen zijn niet overdreven uitgebreid.
Nee? Je moet eens nagaan wat er in de Belgische geschiedenis allemaal rondgereden heeft [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Tom

Mehano heeft het gat in de (belgische) modeltreinmarkt gevonden, en maakt daar gretig gebruik van.
Well done, Mehano