LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Herwig

Hoe komt het dat van pakweg 10 rail-overgangen naast elkaar, er sommige volledig uit de haak zitten en andere toch nog redelijk uitgelijnd?

Als je ipv. "wit" een soortement 'wolkengrijs' uitrolt op uw decorplaat, lijkt het nog meer op ... grijze wolkenlucht  ;).

Michiel

In verband met de rail-overgangen, zijn het 3 verschillende uitbreidingsbakken die tegen het baanmeubel hangen. Ze hebben verschillend gewerkt. Sommige overgangen zijn nog als oorspronkelijk. Maar bij de bak die wat uitgezakt is, waarbij de houten klem wat meer speling heeft gegeven, is de overgang totaal omzeep. En in schaal N is een millimeter al teveel.

De oorzaak ligt uiteindelijk bij mezelf, om dingen halfslachtig te doen, goedkoop maar "doordacht". Wel, dat "doordacht" loopt niet steeds af zoals ik dacht. En dan moet het overnieuw.

In verband met het "wit", ben ik wel gelukkig met de kleur... voorlopig. Mogelijk dat met foto's later, wanneer er meer scenery op de baan staat, dat het TE wit zou kunnen overkomen. Maar dat is een verhaal dat ik eerst wil zien gebeuren, voordat ik het nu grijs ga maken, want... WELK grijs?  ;)   
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)