LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

De bijwagen is ook gemonteerd. Ziet al niet slecht uit. De schade aan de zijwand is mijn fout. Moet ik nog herstellen. Zo blijven we bezig.  ;D

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomlokje

Mooi stelletje Michiel.
Als je die beschadiging gaat herstellen, is het mogelijk om dan die gele lijn voor de 1° klas doortrekken tot boven de deur,
want die is nu juist te kort.

Michiel

Goed gezien Saskia. Dat heb ik meteen genoteerd.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Bedrijvigheid! Ik heb net een paar Rosoft ServoSwitch modules ontvangen. Ik ben blij dat ik er een aantal heb kunnen overkopen. Ik kan nu beginnen met het activeren van een nieuw rijpad over het wisselcomplex: twee wissels worden aangesloten en afgeregeld. Daarna kan ik weer met Koploper stoeien en die nieuwe rijpaden invoeren.

(Treintje omgevallen? Dat heb je met katten die 's nachts overal op springen en onder kruipen. :-\ )

Michiel

Het rijpad dat geactiveerd wordt, is het rechter spoor op de foto dat opgelicht is. Door de aansluting van de twee wissels in de rode circels kan dit rijpad bereden worden. Dit rijpad ontsluit de depotsporen en verbindt het met het uittrekspoor (het onderste spoor van de 4 onderaan op de foto). Veel depot is er niet (twee naderingssporen en een draaischijf) maar dit is de eerste stap om het depot ook op te nemen in het actief bedrijf. De zone in donkerrood (rechtsboven op de foto) zijn nog niet aangesloten. Dit zijn de sporen die leiden naar de 9 sporen van de opstelbundel.

Dit weekend kan ik het nieuwe rijdpad proberen in gebruik te nemen.