Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

C'era un treno in Cervia ...

Gestart door Steam.N, 24 juli 2015, 23:09:55 PM

Michiel

Wel, Jean, dit zijn twee interessante oefeningen. Die Italiaanse gevelkleur is inderdaad niet evident, maar ik denk dat deze kleur heel goed overkomt, vooral inbeeldend dat we de kleine schaal-N huisjes op een relatieve afstand bekijken en daardoor kleuren wat fletser worden. Ik denk dat je deze combinatie goed hebt getroffen. Best is natuurlijk om een foto in natuurlijk zonlicht te nemen en evalueren.  ;)

Het oefenstukje met de afgebrokkelde plaaster is ook erg interessant. Zo op zicht lijkt het, zoals je zelf al aangeeft, dat de plaaster nog niet helemaal uitgehard was, en dus nog niet goed schilfert bij het losprutsen. Maar ik denk dat je hier een leuke techniek te pakken hebt: combinatie van Slater en plaaster.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel, het is leuk experimenteren.
Natuurlijk heb ik het graag juist, maar het gaat om een "vakantie"-dioramaatje.
Dus als het fout loopt is het geen ramp, maar tóch erg leerzaam.

Het eerste schilderwerk lijkt ook redelijk goed te gaan:



Eindpunt voor de avond.
Morgen nog twee deuren en de raampjes, en deze gevel is "af".
Dan volgt de rest van de achtergevel, zodanig dat ik de achterbouw kan plaatsen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Heel mooi met die extra kleurtinten. En die deur ziet er ook prachtig uit. Een dikke waaauw van mij!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2015, 21:49:26 PM
Een dikke waaauw van mij!  8) 8) 8)

+1 

Dat ziet er erg interessant uit  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Inderdaad, maar iets minder gelukkig met de trap (?) in de opening ernaast. Welk materiaal moet het daar weergeven ?

Michael

Emmanuel, he sorry Jean je bent weer lekker bezig. Gevel ziet er sprekend uit met die plaaster.
Mooi project.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 18 augustus 2015, 22:06:51 PM
Inderdaad, maar iets minder gelukkig met de trap (?) in de opening ernaast. Welk materiaal moet het daar weergeven ?

Marc, de kleuren zien er inderdaad vreemd uit op die foto.
Deze avond zal ik een betere plaatsen van die trap, zowel in 1:160 als 1:1.
De trap is uitgevoerd als donkere tegels bovenop een geplaasterde bakstenen trap.
Dus een kleurenmengeling van wit - rood - bruin, tegen een zwaar verweerde muur die onderaan roestbruin is, en hogerop sporen heeft van plaaster.
Trap is zeker voor verbetering vatbaar  ;)

Werken aan dit gebouw gaan niet zo snel, want als ik plaaster aanbreng, moet ik 24 uurtjes wachten dat het goed uitgedroogd is.
Zijmuur en halve voorgevel zijn gisteren bestreken.  Mogelijks wordt die deze avond egaalgeschraapt en verweerd (foto volgt nog).
Het "mogelijks" volgt uit de mogelijkheid dat ik de start geef aan mijn thuisbaan (onderstel voor helix).  Maar ontwikkelingen hierover volgen in een nieuw draadje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bekie

Tip voor de afmetingen. Neem een plooimeter mee en leg die op één of twee meter opengeplooid naast of voor het onderserp. Je hebt dan al één referentiepunt. Doenze bijv. Ook in archeologie, maar dan met vaste schaallatten.
 

Steam.N

Na bijna een maand stilte wordt hier alweer wat geëxperimenteerd.
Muur na muur wordt geplamuurd, gebrokkeld, geschilderd, verweerd, ...
Vandaag bovendien mijn eerste ervaring met Redutex.



Bewerking van die Redutex valt reuze mee.
Het oogt mooi, maar ik ga er nog met verf en poeierkes op gaan, om het realistischer te maken.

De raamopeningen zien er op dit moment erg vreemd uit.
Gezien de meeste gesloten slagvensters krijgen, is de achterwand donkerbruin geschilderd.
Bovendien moeten de afgebrokkelde stukken plaaster rond de ramen nog wat washes krijgen.

Het is allemaal uitproberen, afbreken, opnieuw beginnen ...

Nog vijf muren te gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Ik vind dat het best goed oogt hoor Jean, weer knap zoals normaal!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Jean de helft van je dakpannen zijn niet geschilderd  ;D nee alle gekheid op een stokje ziet er fraai uit !

Groeten Peter

Dirkh

Dat ziet er best mooi uit. Ik ben benieuwd naar het resultaat van de verf en de poeders op de redutex. Ik ben er nog niet durven aan beginnen en eigenlijk om het helemaal af te maken moet die redutex nog een nabehandeling krijgen.

Steam.N

#117
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 september 2015, 22:41:52 PM
Jean de helft van je dakpannen zijn niet geschilderd  ...

Géén énkele pan heeft verf gezien  ::) ;D
Verlengstuk van het lage dak mag nog even niet geplaatst worden, want er moet nog een stuk van de balkconstructie van dat dakje gebouwd worden ...
Op een stukje overschot van de Redutex heb ik al wat zitten washen.  Ziet er goed genoeg uit, om toe te passen (eens alle pannen gelegd, zodanig dat het uitzicht homogeen is).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het boerderijtje heeft me de hele avond droevig bekeken: ik heb er niet naar omgekeken, want alle aandacht ging naar de Sedelocus-servo-bevestiging ...
Morgen zal ik dit goed maken  ::) ;)   Beloofd  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ik gebruik een plastiek hoekprofiel als servo bevestiging zal er morgen een foto van maken.