Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

woluwe 17/08

Gestart door Benny, 11 augustus 2014, 10:22:42 AM

59erke

Citaat van: Steam.N op 17 augustus 2014, 17:52:10 PM

Relatief weinig N-aanbod (deze keer ? ).
Wie weet, volgende keer ...


Is dat niet een feit op de meeste beurzen, Jean ?
Heb al een aantal beurzen afgelopen en telkens is het N aanbod betreurenswaardig
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 17 augustus 2014, 17:52:10 PM
Eerste keer een bezoekje gebracht, en het smaakt naar meer.
Wel enkele forumleden ontmoet, maar er moeten er meer rondgelopen hebben.

Relatief weinig N-aanbod (deze keer ? ).
Wie weet, volgende keer ...

Er was N materiaal bij CCrails en nog 2à3 andere stands...

Kies eens voor een "normale" schaal joh,dan kom je aan je trekken zoals iedereen!! :D :D

;)

59erke

Citaat van: Rangeerduivel op 17 augustus 2014, 18:03:08 PM


Kies eens voor een "normale" schaal joh,dan kom je aan je trekken zoals iedereen!! :D :D

;)


zal 't gaan ja !!!!!! :D :D :D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 17 augustus 2014, 18:04:34 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 17 augustus 2014, 18:03:08 PM


Kies eens voor een "normale" schaal joh,dan kom je aan je trekken zoals iedereen!! :D :D

;)


zal 't gaan ja !!!!!! :D :D :D

:D
nee,maar als we ernstig blijven moeten we toegeven dat HO de meest gangbare schaal is,niet?
Denk niet dat ik tegen andere schalen ben,ik heb vroeger ook N gehad,het heeft ook zijn voordelen,vooral qua ruimte/oppervlakte,en het kan even mooi zijn!

;)

Steam.N

Citaat van: Rangeerduivel op 17 augustus 2014, 18:03:08 PM
... Kies eens voor een "normale" schaal joh,dan kom je aan je trekken zoals iedereen!! ...
;D ;D ;D

Om eerlijk te zijn:  soms ben ik wat jaloers ivm het enorme aanbod in HO, maar veranderen ga ik niet doen !
Heb er de plaats niet voor !
En zelfbouw wordt dan veel te complex  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

ja, ik had nochthans gezegd niet te zullen gaan vandaag.... 

Maar toch vanuit een onverwachte hoek de "stimulans" gekregen (van mijn madam) om toch te gaan, nu dat "bompa trein" helemaal van aan de kust naar hier kwam om met de treintjes bezig te zijn.  We zijn dan toch maar even langs geweest.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Citaat van: Steam.N op 17 augustus 2014, 18:12:41 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 17 augustus 2014, 18:03:08 PM
... Kies eens voor een "normale" schaal joh,dan kom je aan je trekken zoals iedereen!! ...
;D ;D ;D

Om eerlijk te zijn:  soms ben ik wat jaloers ivm het enorme aanbod in HO, maar veranderen ga ik niet doen !
Heb er de plaats niet voor !
En zelfbouw wordt dan veel te complex  ;)

Dat is wel waar, in HO heb je sowieso de meeste keuze zeker als je naar Belgisch voorbeeld werkt.
Bij N is dat veel minder.

Anderzijds is het wel beter voor mijn portefeuille, als ik HO zou rijden had ik op een jaar tijd al meer loks en materiaal gekocht dan nu in N.
Bovendien de zoektocht is ook wel leuk, neem nu een simpel autootje, (vb. citroen 2cv bestelwagen) in HO zo verkrijgbaar in N daarentegen...

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Dat zoekwerk heeft inderdaad zijn charme, en het schaarse aanbod is een zegen voor mijn spaarpot  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

 
Citeersoms ben ik wat jaloers ivm het enorme aanbod in HO, maar veranderen ga ik niet doen !
En ik ben soms jaloers op de N-gebruikers  ;D. Je kan zoveel op een kleine plaats creëren. Maar met mijn verzameling en materiaal ga je niet zomaar omschakelen.
Anderzijds vind ik N te klein voor zelfbouw (ik weet het Jean, maar wat jij (en Gerolf maken, doen er maar weinig na).
Wat ik deze morgen gezien heb, grenst voor mij aan het onwezenlijke. Zo klein en toch zo gedetailleerd. Prachtig!!!!!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Merci, Koen. Ik doe dapper verder ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 17 augustus 2014, 18:12:41 PM


Om eerlijk te zijn:  soms ben ik wat jaloers ivm het enorme aanbod in HO, maar veranderen ga ik niet doen !

dan kun je je geld gemakkelijker in je zakken houden, ik ken zo iemand die al maanden verkondigd dat hij niks meer gaat kopen,ik denk dat hij nog nooit zoveel in zo weinig tijd gekocht heeft en ja hij liep daar ook !

een aantal keren lag er betrekkelijk veel N, maar dat kunnen misschien vrijgekomen verzamelingen geweest zijn die inmiddels al een koper vonden !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Koen op 17 augustus 2014, 19:49:23 PM
... Wat ik deze morgen gezien heb, grenst voor mij aan het onwezenlijke. Zo klein en toch zo gedetailleerd. Prachtig!!!!!...

Mijn ogen vielen ook zowat uit mijn kassen  ;)
En dan was ik qua afmetingen nog voorbereid ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

En... wat hebben jullie eigenlijk gezien ?

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 17 augustus 2014, 20:33:49 PM
En... wat hebben jullie eigenlijk gezien ?

Een stukje NEEB-to-be ...
... met wielekes ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Olivier77

Een goede avond,

Ik ben er vandaag ook geweest, van +- 9h tot +- 10h15.
Het was inderdaad wat kalm, daarom ook zo snel rond.
Ik kom er geregeld en miste inderdaad wel wat standhouders.
Ook natuurlijk geen nieuwe (interessante) standhouders voor treinen.
Volgende keer beter.
Toch nog contacten gelegd voor een complete ICE 3 van de NS

Mvg

Olivier   
3rail, Krails, Ecos2, Koploper