Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

TERDOCX Constructies N.V. - Industrieel gebouw in de helft

Gestart door SuSke, 15 juli 2014, 12:41:21 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76


Michael

Frans goed gedaan, modelbouw zeker, heb je ergens een voorbeeld van een loods wat je gebruikt om dit te bouwen of is dit allemal uit de losse pols?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Citaat van: Michael op 25 juli 2014, 06:46:35 AM
... ergens een voorbeeld van een loods wat je gebruikt om dit te bouwen of is dit allemal uit de losse pols?

Ik heb er zo wel enkele op mijn naam staan, en nog veel grotere ook  :D  Is eens iets anders dan kinderen  8)

Ik ben daar beroepshalve mee bezig als ingenieur bouwkunde en heb al wel wat structuurtjes ontworpen, berekend, neergepoot, verbouwd, afgebroken,... Vandaar misschien ook mijn passie om ondanks dat het onmogelijk is om materiaalkarakteristieken te verschalen, de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen. Ook ik moet daar soms toegevingen in doen, want als je dat doorvoert wordt alles wel echt "heel" fijn.

Zo ook met dit model, alles werd zo goed als kon omgerekend naar de juiste schaalmaat. De consensus zit hem hier voornamelijk in de onderliggende steunstructuur in archtektenkarton die de wanden eigenlijk veel te dik maakt maar het model wel manipuleerbaar maakt.

Er staat nog iets op stapel waar we de lat nog een stukje hoger gaan leggen en dat we hopen ook klaar te krijgen voor de tentoonstelling van de club eind september. Wordt spannend.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 25 juli 2014, 10:19:02 AM
...  voor de tentoonstelling van de club eind september. ...

Dan kom ik zeker kijken !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Voor we deze namiddag het hele modelbouwgebeuren voor een week in de koelkast schuiven (afwezig wegens beroepsverplaatsingen  :( ) toch nog even de verfborstels boven gehaald en het hele zaakje een kleurtje gegeven.

Het donkere groen is voor mij excellent voor de staalstructuur, maar de kleur van de gevels is helemaal anders dan verwacht, veel de groen.
Ik had me meer verwacht aan een lichter groen met een meer grijs-gelere tint, genre "lime green" (alleen verkrijgbaar als glanslak bij Humbrol :( )
Het vlak moet nog gebroken worden met crème-wit of heel licht grijs-wit, maar ik vrees dat het contrast het groen alleen maar "giftiger" gaat maken.

Enfin, laat het boeltje maar een weekje drogen, we zien volgend weekend wel welke kleuren er dan uit de bus komen :)

Let the pictures speak  8)

de buitenkant







het dak



de structuur





Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

originele kleur, maar naar mijn smaak wat té gif-groen  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Idem, doet me een beetje denken aan Russische kleurtjes....
Maar voor de rest een mooi en geslaagd gebouw !

Steam.N

Lijkt me ook.
De eerste twee foto's kwamen eerst over als 3D-modellen, waar de (juiste) kleur meestal maar een visuele hulp is, en niet noodzakelijk moet kloppen).
De kleur van de stalen draagstructuur klopt anders wel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: Gerolf op 27 juli 2014, 23:46:50 PM
originele kleur, maar naar mijn smaak wat té gif-groen  ;)  ;D

Geeft misschien wel licht in het donker??
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Feitelijke kleur moest ook veel lichter en met een meer grijze tint - richting Humbrol 36 - pastel green matt.
En dat in combinatie met ivoor witte banden.

Wordt dus de boel overspuiten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

Ondanks die kleur. Het geeft het wel een goede indruk wat mogelijk is. Complimenten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Frans uit wat voor materiaal/ platen zijn de wanden vervaardigd? Ik ben op zoek naar dergelijk materiaal voor de gebouwen bij mijn steengroeve.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Citaat van: Michael op 29 juli 2014, 13:31:19 PM
Frans uit wat voor materiaal/ platen zijn de wanden vervaardigd? Ik ben op zoek naar dergelijk materiaal voor de gebouwen bij mijn steengroeve.

Evergreen - Corrugated Metal Sidings - 4529 is diegene die ik gebruikt heb. Welke je uit die reeks kiest hangt een beetje af van welke profielplaat je wil namaken.

Je kan ook platen uit de reeks "Board and Batten" gebruiken maar daar is het profiel niet echt trapezium eerder rechthoekig.

Een echte profielplaat die voor gevels gebruikt wordt met een smalle richel en een breed tussenvlak, heb ik nog niet gevonden. Moet misschien nog iets verder gaan zoeken bij de "profieltjesboer"

@ de anderen:  bedankt voor de complimenten en die kleur gaat eraf, dat is zeker.  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Frans bedankt voor de info, heb laatst een hele lading strips van evergreen gekocht, heb de volledige catalogus op men laptop staan maar totaal niet aan gedacht.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154