Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

TERDOCX Constructies N.V. - Industrieel gebouw in de helft

Gestart door SuSke, 15 juli 2014, 12:41:21 PM

Thommy

Citaat van: SuSke op 29 juli 2014, 11:12:52 AM
Feitelijke kleur moest ook veel lichter en met een meer grijze tint - richting Humbrol 36 - pastel green matt.
En dat in combinatie met ivoor witte banden.

Wordt dus de boel overspuiten.

waarom niet met de airbrush wat "zachter" maken? Zodat het gifgroene wat verdoezeld wordt. Meestal zijn die dingen toch aardig vuil door zure regen en neerslaande dampen in industriezones
Greetz

Thommy

SuSke

Citaat van: Thommy op 29 juli 2014, 23:06:31 PM
Citaat van: SuSke op 29 juli 2014, 11:12:52 AM
Feitelijke kleur moest ook veel lichter en met een meer grijze tint - richting Humbrol 36 - pastel green matt.
En dat in combinatie met ivoor witte banden.

Wordt dus de boel overspuiten.

waarom niet met de airbrush wat "zachter" maken? Zodat het gifgroene wat verdoezeld wordt. Meestal zijn die dingen toch aardig vuil door zure regen en neerslaande dampen in industriezones

Is zeker ook een optie, maar zal waarschijnlijk dan zoveel "verdoezeling" vragen dat ik het eigenlijk beter helemaal overnieuw kan doen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

Als 'k het juist begrijp komt dit gebouw achteraan uw clubbaan.

Is het dan niet frustrerend dat je uiteindelijk van dat knap, professioneel ontworpen & geconstrueerd metalen gebinte niks meer gaat zien ?   Misschien een klein beetje via de horizontale raampartij ?

Of nog slechts op de vooraf gemaakte foto's... .

modelbaanHO

Als mede clublid kan ik op de post van Herwig ook reageren.

Achteraan de clubbaan wil zeggen op zo'n 80 cm (diepte van de modules). Maar het gebouw staat wel achter een talud/brug en is dus slechts gedeeltelijk zichtbaar.

Die detaillering is nu eenmaal iets waar we als bouwers onze meerwaarde zoeken. Zelfs al is het niet of amper zichtbaar: wij weten dat het er is en dat vinden we belangrijk. Weet dat Frans (SuSke) de hele achterzijde van het talud heeft geschilderd en verweerd ? Geen kat die het ziet, maar wij weten het!

P.S. en die kleur van het gebouw: Frans kennende komt dat wel in orde !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Even enkele variaties op een thema lanceren.

Ik heb enkele kleurpatronen uitgewerkt met de kleuren die op de gevel moeten komen ter vervangingn van het "gifgroen".
Wanneer het evenwel geflankeerd wordt door verwante keluren verliest het wel een deel van zijn "giftigheid" :)



Nu nog even uitmaken welk patroon er op de gevel geschilderd zal worden ;)

suggesties? shoot.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Frans ik zou voor de eerste combi gaan, de rest als ik er naar blijf kijken wordt ik tureluurs.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

TBCédric

Citaat van: Michael op 04 augustus 2014, 21:22:43 PM
Frans ik zou voor de eerste combi gaan, de rest als ik er naar blijf kijken wordt ik tureluurs.

Dat zou ik ook doen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Dat is inderdaad een stuk zachter voor de oogjes  8)
Hoe ga je dat aanbrengen? nat-in-nat verven? decal?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

#54
"men neme enen potje kleursel, enen marterstaart, soppe deze in het kleursel en vege hem af aen den muur"  ;)

Gewoon de schildering overdoen. Het is een imitatie van een stalen gevelbekleding dus de aflijning moet redelijk strak zijn. En na zo'n weekje doordrogen zie ik dat de eerste kleur niet volledig dekt op plekjes (was ook nachtwerk 8) ) dus een extra laagje verf zal wel lukken.

[Edit: stukje bijgevoegd]
Decals zal vrij moeilijk zijn omdat je dan de ontwikkelde lengte van de gevelpanelen moet gaan uitwerken en dat zie ik nu even niet zitten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Niet tevreden van het resultaat na enkele schildersessies, dus het drastisch besluit genomen en de buitenkant terug in de grondverf gespoten, eerst grijs dan wit.

Ondertussen bij het struinen door de doe-het-zelf-markt toch een kleurtje gevonden dat me beter ligt, lime green, in een spuitbus (mijn luchtborstel is nog altijd niet in orde  :( )

Vanavond en zondag worden de schilderwerken vervolgd, dan zal de primer ook al wel goed droog zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

B_Modelbouw

En Gerolf last van een winderig gevoel ;o)

Licht Groene loodsen ... 't doet me wat denken aan de BNFW* in de Antwerpse Haven
(* Belgian New Fruit Wharf), maar heb je constructie één op één gezien in de Mexicostraat
(tussen Mexicobrug en het Nieuwe Havenhuis in opbouw alias de oude brandweerkazerne K63)
In grijs met zwarte ramen ... Ook best mooi.

En dan is het de uitdaging om ook 't Havenhuis te maken hé  ;o)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

Citaat van: B_Modelbouw op 23 augustus 2014, 09:36:56 AM
...Licht Groene loodsen ... 't doet me wat denken aan de BNFW* in de Antwerpse Haven
(* Belgian New Fruit Wharf), maar heb je constructie één op één gezien in de Mexicostraat
(tussen Mexicobrug en het Nieuwe Havenhuis in opbouw alias de oude brandweerkazerne K63)
In grijs met zwarte ramen ... Ook best mooi.

En dan is het de uitdaging om ook 't Havenhuis te maken hé  ;o)

Het is inderdaad een "zeer licht" groene basiskleur (juiste naam is "ice green"), beter dan de vorige witgrijze.
Het gebouw krijgt nu 2 accenten met 2 kleuren groen in verticale banden.
De druiplijst onderaan en dakrand blijven ook in het donkere groen.
De raamomlijsting zal waarschijnlijk ook een beetje contrasterend groen worden :)

[off-topic mode]
Het "Havenhuis" kan me, ondanks een liefhebber zijnde van durvende architectuur niet echt bekoren.
Men doet hier naar mijn mening een totale afbreuk aan de architectuur die er bestaat en de combinatie met het Pomphuis, binnen de directe omgeving.
Moest de "Wapper-viaduct" er gekomen zijn, had ik nog iets kunnen begrijpen van die gedurfde architectuur en complexe bouwmethodes die nu nodig zijn, maar zonder die viaduct staat dat "zinkend schip" er maar heel desolaat te staan. Misschien dat ik binnen afzienbare tijd mijn mening herzie als de bouw iets verder gevorderd is, maar ik betwijfel het. Ik kan goed genoeg plannen lezen en heb een heel goed 3D inlevingsvermogen.
Maar ondertussen is men de hele "sky-line" van Antwerpen toch naar de kl***n aan het help door er willekeurig hoogbouw "zonder" karakter neer te poten. Als je dan kijkt naar steden als Madrid, Barcelona, Rotterdam, Milaan, Turijn,... Daar wordt architectuur van een hoger niveau neergepoot.
[on-topic mode]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Gevel striping aangebracht en wat details bijgepoetst.





Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.