Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Sattrickske

Zeer mooi Dirk!
De wash is niet echt nodig denk ik...

Ik zou eerder voor de glasramen gaan, dat effect ga je duidelijk kunnen zien.  De trap daarentegen, die ga je veel minder zien, zeker in schaal N.

Dirkh

Alles heeft hier een tijdje stil gelegen, de goesting was even over  :(.
Het houd hier niet op, eerst een kleine niercrisis waardoor ik een dag of drie niets kon doen, dan een paar dagen van de kaart door mijn behandeling voor mijn rug.
Krijg ik telefoon van de doctor dat ik bijkomende onderzoeken moet laten doen omdat ik teveel witte bloedcellen blijk te hebben reeds 2 behandelingen na elkaar. Dus nog maar eens een hoop onderzoeken en tripjes naar gasthuisberg. Nu bang afwachten op de uitslag volgende week maandag.

Maar nu terug naar de modelbaan  :) Veel plezanter en het zet de gedachten even op iets anders.

Ik had enkele weken geleden de eerste delen van de kerk gelijmd en zie die nu pas terug en nu blijkt dat er enkele muren een beetje krom getrokken zijn. Die moeten nog wat verstevigd worden.
Ook heb ik blijkbaar niet zo nauwkeurig gelijmd waardoor er hier en daar nog wat fouten moeten weggewerkt worden. Dus nog wat schuur en vijl werk voor de boeg.
Verder door het hanteren van het kerkje is er een klein stukje decoratie van het portaal afgebroken  >:( dat moet dus terug hersteld worden.

Maar wat foto's zeggen meer dan woorden.





Ik had al een begin gemaakt van de volgende verdieping van de toren en die is nu voorlopig geplaatst, er moet nog een tweede laag binnenin komen om de juiste dikte van de muren aan te passen.
Ook het achterste stuk van de kerk is zo goed als klaar nog twee ramen uit te snijden en wat kleine stukken te maken en dan kan die ook gemonteerd worden. (geen foto hiervan)



Nu ben ik bezig met het uittekenen van de volgende verdieping voor de toren, die is wat moeilijker.



Nog veel werk maar na dit kerkje ga ik eerst de sporen verder leggen zodat er nog een gereden kan worden. Dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden.  :(

PeterVG

Dirk
Veel beterschap met je kostbaarste goed. Het leek me al verdacht stil in je N spoor wereld. Gelukkig kan je al een tot de verbeelding sprekende ruwbouw tonen.

evan

Dat mag je wel zeggen Peter,

Ik ben benieuwd, maar het ziet er veelbelovend uit Dirk!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

knap werk Dirk, minder van je gezondheid

Erg mooi strak in elkaar gemaakt, petje af, veel van te leren ;)

Frank_N

En dan ook nog doodleuk in N 8)
Beterschap, Dirk :)
Groet van Frank

marc goovaerts

Dirk, ik wens je ook van harte beterschap en daarna geen problemen meer op dat vlak.
Op modelbouwgebied mag je zeker wél voortgaan op dit niveau. Samen met een paar anderen (die zich gerust aangesproken mogen voelen), zorg je ervoor dat er waarschijnlijk heel wat HO-ers niet meer neerbuigend zullen staan tegenover N  ;)

Dirkh

Even wat kleine prutsen gemaakt. Nu ik profielen van 3.2 mm heb kan ik die steunberen maken.
De eerste twee zijn klaar, in het portaal en het raam heb ik ook nog de kolommen bijgeplaatst, ze zitten nog los en bijgevolg iets te diep maar ik ga ze pas monteren als de kerk geschilderd is.
Het stukje dat afgebroken was is ook hersteld en het is goed gelukt, je ziet zelfs bijna niet waar de stukjes aan elkaar gelijmd zijn.



Het klontje van Jean was ook nog eens op bezoek.

marc goovaerts

Citaat van: Dirkh op 15 december 2014, 22:05:20 PM
Het klontje van Jean was ook nog eens op bezoek.
Daarmee is een nieuw referentiebegrip in modelbouwland geboren: 'Het Klontje van Jean'  ;D

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 15 december 2014, 22:05:20 PM
... Het klontje van Jean was ook nog eens op bezoek.

Aaahhh,  dáár is dat onding  >:(
En ik maar zoeken waar het naartoe was  ::) ;) ;D

Dirk, dat klontje bevestigt nog eens te meer wat meesterwerkje hier gebouwd wordt  8)
Superknap !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Snobby Crash

Hey Dirk,

Allereerst veel beterschap met je gezondheid en je rug !
Denk niet dat je alleen bent, ik heb heel veel nekproblemen !

Maar wat een pracht van een kunstwerkje heb je hier gemaakt !
Je ziet pas echt de pracht als je het klontje van Jean ernaast ziet !
Dan pas merk je hoe klein en natuurgetrouw je kerkje er uit ziet !

Hoedje af !!!

Geert

Dirkh

Citaat van: Snobby Crash op 16 december 2014, 06:51:08 AM
Denk niet dat je alleen bent, ik heb heel veel nekproblemen !

Hoi Geert, Ik had dat zaterdag al gemerkt. Maar we zijn niet alleen, als ik op het forum rondkijk lopen er hier nog wel een hele hoop rond met rug klachten en andere kwaaltjes. Is modelspoor misschien een ongezonde hobby ?  ;)

Citaat van: Steam.N op 16 december 2014, 00:26:00 AM
Citaat van: Dirkh op 15 december 2014, 22:05:20 PM
... Het klontje van Jean was ook nog eens op bezoek.

Aaahhh,  dáár is dat onding  >:(
En ik maar zoeken waar het naartoe was  ::) ;) ;D


Volgens mij is het klontje ondertussen terug op weg naar Putte, waant het is hier nergens meer te bespeuren. ;D

OlivierV

Dirk, dat is een knappe kerk die je daar aan het maken bent, en dat in N!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 16 december 2014, 08:07:19 AM
Citaat van: Steam.N op 16 december 2014, 00:26:00 AM
Citaat van: Dirkh op 15 december 2014, 22:05:20 PM
... Het klontje van Jean was ook nog eens op bezoek.
Aaahhh,  dáár is dat onding  >:(
En ik maar zoeken waar het naartoe was  ::) ;) ;D
Volgens mij is het klontje ondertussen terug op weg naar Putte, waant het is hier nergens meer te bespeuren. ;D

Nog niet gezien.  Misschien richting Michiel met zijn nieuw locje ?  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: Steam.N op 16 december 2014, 08:58:36 AM
Citaat van: Dirkh op 16 december 2014, 08:07:19 AM
Citaat van: Steam.N op 16 december 2014, 00:26:00 AM
Citaat van: Dirkh op 15 december 2014, 22:05:20 PM
... Het klontje van Jean was ook nog eens op bezoek.
Aaahhh,  dáár is dat onding  >:(
En ik maar zoeken waar het naartoe was  ::) ;) ;D
Volgens mij is het klontje ondertussen terug op weg naar Putte, waant het is hier nergens meer te bespeuren. ;D

Nog niet gezien.  Misschien richting Michiel met zijn nieuw locje ?  ;)
Wel, nu je het zegt, ik had een klontje gezien. Ik was verbaasd, maar vind het niet meer terug. Is het in m'n koffie verdwenen? Ik weet het niet meer.  Is het misschien bang weer vertrokken, en onderweg naar een ongezoete zwart-drinker?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)