Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 29 januari 2014, 19:27:31 PM

Ja het is toch groen Peter? Ik bedoelde begrassing en bebossing en bestruiking of what ever. Maar ik kromp die 3 tot 1 woord. ::) ;)

GROENSEL Amai, ik veronderstel als iemand bij jullie uitgenodigd wordt om te komen eten liefst wel over een sterke maag moet beschikken ? Is misschien geen noodzaak maar het helpt waarschijnelijk toch !  ;D

Groeten Peter ;)

Dirkh

Die prei, wortelen enz.. das een andere hobby, de groententuin en lekkere tomaatjes, komkommers, paprikas uit de serre.
Maar ik zal het op de modelbaan voorlopig maar houden bij war grassen, struiken en boompjes.

HYA

Citaat van: Dirkh op 29 januari 2014, 16:25:58 PM
Tis maar een klein torentje Jean, te klein voor de burgemeester van Aalst.
Dat is ondertussen een burgervader geworden Dirk. En daar zijn, voorlopig, nog geen vakantie kiekjes van bekend.
;)

Dirkh

Ben bezig met de afwerking van de ruïne

Een vraagje aan de experten :
Zou ik op de met rood aangeduide stukken nog extra struiken plaatsen of het zo laten, ik heb de indruk dat er nog meer groen op de bergwand boven het tunnelportaal moet komen.

PeterVG

Dirk

Het resultaat is op zich is prima. Veel extra struike hoeven niet denk ik. Wat wel zou kunnen is wat dorre takke om wat afwisseling te verkrijgen. Het dak van de galerij oogt een beetje kaal. Daar zou ik wat stenen wat gras en kleine struiken op aanbrengen.
In ieder geval ben je heel goed bezig.

Stieven76

Dirkh

Hoi peter,
Bedankt voor de tip, aan die dorre takken had ik nog niet gedacht. Je hebt gelijk wat betreft die tunnelgalerij, die kan nog wel wat extra's gebruiken, ik vraag me enkel af of er op zo een dak wel iets kan groeien.
Iets waar ik nog wel moeite mee heb is het langere gras, het gaat bijna altijd plat liggen ipv rechtop te staan, met de omgebouwde vliegenmepper werkt dat niet, ook vooral omdat kleinere stukjes van dat langere gras worden voorzien. Ik heb ondertussen met de stofzuiger geprobeerd en dat geeft al een iets beter resultaat maar nog niet helemaal zoals ik zou willen.

Stieven76

Bij mij werkt die omgebouwde vliegenmepper best wel ok. Al heb ik het alleen nog maar gebruikt op een vlakke ondergrond en ik dacht met gras van max 10mm.
Geen idee wat het resultaat zou zijn op een hellende ondergrond.

Dirkh

Het wordt tijd om eens iets anders te gaan doen, begin de boompjes, struikjes enz.. moe te worden.

de oogst van deze morgen

Hier en daar moet er nog wat bijgewerkt worden. maar dat doe ik pas als de lijm uitgedroogd is.

Dirkh

Een projectje waar ik stilaan moet aan beginnen is de overweg op de module.
Het zou zo iets moeten worden :

Bedoeling is wel om de slagbomen werkende te krijgen en de lichten ook. Dat ga ik eerst maar eens proberen uit te tekenen en kijken hoe ik dit bewegend ga krijgen liefst zonder een zichtbare stang.

Rangeerduivel

Ik heb ooit een een spoorwegovergang tweedehands gekocht,en dat is een systeempje met binnenin loopwieltjes en een (naai)draadje/garen als aandrijving.
Bij mij staat het niet-werkend geplaatst,maar als je het doet werken is dat natuurgetrouw,zonder zichtbare aandrijving.
Het is van FALLER,maar een nr staat er niet op...

;)

Dirkh

Verdorie, zo een forum is voor niets goed !!  :(
Ben ik nog eens aan het rondkijken en kom ik op het topic "bomen bouwen", dan pak je de foto van je net gemaakte bomen erbij en vergelijk je met wat daar allemaal wordt gemaakt en wat zie je dan : Die bomen lijken nergens op !  :-[
Dus moeilijke beslissing, gaan we voor de snelle bouwmethode zoals ik bezig was en gebruik de reeds gemaakte bomen of beginnen we terug opnieuw met het maken van nieuwe bomen ?

Steam.N

Hahaha, Dirk !
Wat een opmerking  LOL

Dat gevoel herken ik wel, maar ik appreciëer dat zo, dat je telkens een stuk(je) beter kunt, als je maar weet hoé !
Eh hier op 't forum vindt je zoveel tips, technieken ... en mensen die je willen helpen !

Veel pieker-genot !
De juiste beslissing komt wel  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 01 februari 2014, 12:18:40 PM
Eh hier op 't forum vindt je zoveel tips, technieken ... en mensen die je willen helpen !

Teveel tips en technieken ja  ;) , je ziet telkens iets nieuws en dan denk je verdorie dat kan bij mij ook beter, resultaat je breekt meer af dan je opbouwt, gelukkig is de baan een lange termijn plan en is het rijden met de treinen niet de prioriteit, alhoewel eens een lokje laten rondrijden zou ook niet slecht voor de moraal zijn.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 01 februari 2014, 13:29:52 PM
... eens een lokje laten rondrijden zou ook niet slecht voor de moraal zijn.

I know the feeling ... (zoals zovelen onder ons)  ;)
Volharden, dat moment komt !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }