Nieuws:

Nu in MSM 262 TEST: TSO AR 604.04 | KATO Class 66 | PIKO NS 2319 | Wunder Eds tremelwagen | PIKO NS 1200

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Rangeerduivel

Als je nog sneller wil gediend zijn,probeer dit eens,zéér snel! 8)

http: //showmystreet.com/

;)

Metpetergaathetbeter

http://showmystreet.com/    die c staat er teveel Rudy ;)

Groeten Peter ;)

Dirkh

Net terug van Hoeselt, stond een mooie stand met veel N materiaal maar niets ertussen gevonden dat ik eventueel kon gebruiken. Een deel frans materiaal maar het meeste niet geschikt voor een zijlijntje. Dus maar verder sparen voor x2200 van mikadotrain  http://www.mikadotrain.fr/2013/02/la-gamme-x2200.html
Ik was eigenlijk gegaan om wat scenery materiaal aan te kopen maar het aanbod was 0.
Hopelijk binnen 14 dagen wat meer succes in oud-heverlee, anders zal het bestellen via het internet worden en dat doe ik niet zo graag, ik bekijk liever de dingen vooralleer te kopen.

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 januari 2014, 12:19:11 PM
http://showmystreet.com/    die c staat er teveel Rudy ;)

Groeten Peter ;)

Inderdaad Peter,
Sorry voor de drukfout en meteen aangepast!  :-[

;)

Dirkh

Dit weekeinde heb ik een vliegenmepper omgebouwd om statisch te kunnen begrassen. Vandaag een eerste probeerseltje gedaan met strooimateriaal van noch.

Ik had ook bezoek, een broertje van het klontje van Jean is even binnen gewipt.

De eerste resultaten zijn veelbelovend, de ondergrond was wel niet geschilderd dus het styrodur komt er nog wat door.
Nu moet ik enkel nog langere grassen zien te vinden om hier en daar naast de baan wat hoger gras te maken. Ik heb nu enkel de korte grasjes.
Nog even afwachten en hopen dat er op de ruilbeurs van oud-heverlee wel scenery materiaal aangeboden wordt.
Of weet iemand in de geburen van Herentals een winkel waar ik zulk materiaal kan vinden.

Dirkh

Nog wat verder aan het landschap gewerkt, de ruïne staat nu definitief op zijn plaats en heeft wat wandelpaadjes gekregen.
Het gras is al gedeeltelijk aangelegd.
Ook heb ik enkel banken gemonteerd voor de bezoekers die moeten nog wel een laagje verf krijgen. De foto's zijn wel niet van de beste kwaliteit maar ik moet eerst de verlichting terug aanpassen. Deze zijn met de flitslamp genomen en geven een totaal verkeerd beeld van de kleuren.

Ik heb de banken even op de module gezet en enkel bomen van busch erbij gezet, die passen niet en vindt ik eigenlijk niet zo mooi, maar ik moet nog beginnen met boompjes en struiken te maken.

Er moet nog veel groen bijkomen en hier en daar de kleuren nog bijwerken maar het begint vorm te krijgen.

Dankzij PeterVg die me enkele zakjes langer gras heeft bezorgt kan ik nu verder met het aanleggen van het gras.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Mooie en geloofwaardige ruine, Dirk.
Is de toren gaan lopen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Bedankt voor de commentaar, Jean de toren staat er, of bedoel je die allereerste, laatste foto links boven.
Vanuit dit hoge standpunt valt hij niet zo op. Deze avond als ik tijd heb mijn  halogaanstraler eens terug opstellen dan kan ik betere foto's maken. Zal dan een foto uit een lager standpunt nemen.
De baan is gemaakt om vanoo zit hoogte te bekijken en een foto recht staand nemen geeft natuurlijk een totaal ander beeld.

Steam.N

Oeps !  Toren over het hoofd gezien  :-[
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Tis maar een klein torentje Jean, te klein voor de burgemeester van Aalst.

Vandaag verder geëxperimenteerd met de aankleding, mijn eerste zelfgemaakte struikjes op de methode van Groven Den, met decotwister, gemakkelijk als de zoon een bloemzaak heeft, even vragen en een hoop decotwister in huis.

alles ligt nog los en er moet nog meer bij en hier en daar nog wat extra graspollen maar het begint er op te lijken.
Ik vraag me af met wat ik al dat groen best vast zet, gras is simpel verdunde houtlijm en maar strooien.
Maar de underbrush van woodland scenics , de behandelde zeeschuim stukjes enz. Ik dacht van bison kit contactlijm te gebruiken of hebben jullie andere voorstellen.

En leren fotograferen zal ik ook eens dringend moeten doen, ofwel investeren in een beter camera, de mijne is ondertussen al 10 jaar oud, met slechts 3 megapixel gevoeligheid.

En dan nog goed nieuws, ik was al lang van plan om een x2200 aan te schaffen omdat die het beste lijkt op de railbussen gebruikt bij de chemin de provence. Gisteren een lading oude fleischmann rail kunnen verlappen en dan maar gelijk het geld ginvesteerd in de x2200 van, mikadotrain : http://www.mikadotrain.fr/2013/02/la-gamme-x2200.html

PeterVG

Heel leuke struikjes Dirk. Perfect voor het Franse zuiden.
Groot gelijk dat je voor een x2200 gaat. Een prachtig motorwagentje om je modelbaan te sierenn

TBCédric

Het word mooier met de dag! Het groensel maakt het af! ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 29 januari 2014, 18:01:43 PM
het groensel maakt het af! ::)

Cedric volgens mij zie jij veel beter dan ik, ik zie geen spinazie, worteltjes, erwtjes,boontjes, salades, courgetten ....... jij wel ? :)

Begint aardig baantje te worden ! Wij volgen verder met belangstelling ! ;)

Groeten Peter

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 januari 2014, 19:22:12 PM
Citaat van: LS Models op 29 januari 2014, 18:01:43 PM
het groensel maakt het af! ::)

Cedric volgens mij zie jij veel beter dan ik, ik zie geen spinazie, worteltjes, erwtjes,boontjes, salades, courgetten ....... jij wel ? :)

Begint aardig baantje te worden ! Wij volgen verder met belangstelling ! ;)

Groeten Peter
Ja het is toch groen Peter? Ik bedoelde begrassing en bebossing en bestruiking of what ever. Maar ik kromp die 3 tot 1 woord. ::) ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.