Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Op een zijspoor ... Visalia District

Gestart door GVL, 30 september 2013, 22:37:07 PM

Steam.N

Inderdaad zeer geslaagd.
Het geheel ziet er erg mooi uit.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik vind dit een heel origineel en boeiend thema, leuk uitgewerkt en knap gebouwd. Hier lust ik wel meer van!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

@ Gino,

Klasse..., en dit zou dan   slechts  een tussendoortje zijn?

..., Herwig.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: janieburton op 21 oktober 2013, 12:03:48 PM


Als je goed kijkt op de foto dan zie je dat ijsblokken niet doorzichtig zijn, maar melkwit.

Gewoon misschien witte stukjes plastic knippen?

Ik vindt de ijsblokken van plexi erg geslaagd. Door ijs kan je nog altijd een beetje zien en witte blokjes plastic gaan volgens mij onnatuurlijk overkomen. Zeker wanneer ik naar een pakje evergreenprofielen  kijk  ;)

Doe zo verder Gino!!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

GVL

Dank aan allen voor de positieve reacties!  Het smeltwater is ondertussen een feit ...



Het 2de spoor van het diorama zou even goed kunnen dienen om locomotieven van diesel, water en zand te voorzien.  De afgelopen weken heb ik volgende tankinstallatie gebouwd.  Een low cost project aangezien ik enkel restjes van kits gebruikt heb, aangevuld met de nodige kunststof en messing platen en profielen. 

De vulpijpen voor diesel en water zijn nabootsingen van een type dat vrij standaard was in de US.  Hier maakt de 2404, met de heerlijke 'zebra stripes', zich op om de voorraden aan te vullen ...



De keet volgt een voorbeeld dat de Santa Fe in gebruik had in de buurt van Los Angeles.  Aangezien de deur open staat, zal ik nog een aanduiding van interieur moeten aanbrengen.  Foto's kunnen wreed zijn ...



Deze voorziening is te bescheiden om vaste opslagtanks te herbergen.  De diesel wordt dus direct uit een tankwagen gepompt maar niet zonder eerst gefilterd te worden.  Hier heb ik de fantasie moeten laten spelen omdat ik maar over 1 foto van een dergelijke filterinstallatie beschik, zonder veel detail.  Ik veronderstel dus dat de diesel na de pomp door een grof- en een fijnfilter passeert richting vulpijp.



De zandtoren wordt nog gebouwd uit de kit van American Limited.

Groeten.

vyncky

Citaat van: GVL op 03 november 2013, 18:06:58 PM
Dank aan allen voor de positieve reacties!  Het smeltwater is ondertussen een feit ...


Met wat heb je dit nagebootst? Vernis?

De rest ziet er netjes uit!

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Sattrickske

#37
Dat ijs en smeltwater is net echt, alleen de hoeken van de ijsblokken verraden je...  Zou je deze hoeken niet wat meer moeten 'breken'?
Maar wat een wondermooie scenery zeg!  Ongelofelijk de hoeveelheid details die je hierin verwerkt hebt...

OlivierV

Die ijsblokjes zijn heel mooi net zoals de rest, maar ik vind ze toch een beetje op snoepjes lijken en zou ze zonder er erg in te hebben opsnoepen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 03 november 2013, 19:17:32 PM
Die ijsblokjes zijn heel mooi net zoals de rest, maar ik vind ze toch een beetje op snoepjes lijken en zou ze zonder er erg in te hebben opsnoepen. :D
Heb jij al rare dingen gegeten zeg!

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 03 november 2013, 19:17:32 PM
Die ijsblokjes zijn heel mooi net zoals de rest, maar ik vind ze toch een beetje op snoepjes lijken en zou ze zonder er erg in te hebben opsnoepen. :D

Snoepjes genoeg te vinden bij de BAKKER

evan

Knappe weergave Gino en de patinne is goed geslaagd  :)

De "SW9" rangeerlok is inderdaad een fraai machientje en zeker in deze kleurstelling :P.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Yannick, ik heb het smeltwater eerst gekleurd met donkere beits en daarover dan een laagje vernis gesmeerd.

Patrick, de hoeken zijn lichtjes gebroken maar misschien onvoldoende?  In ieder geval zitten de blokken stevig vastgelijmd en ik laat ze nu  zitten ...

Evan, de machine is een NW2 (model van Broadway Limited).  De ATSF had ook vijf SW9's in dienst maar die waren genummerd in de 1400-reeks.  Uiterlijk lijken al die EMD-rangeerlocs tot verwarrens toe op elkaar. 

Groeten.

Sattrickske

Citaat van: GVL op 04 november 2013, 08:26:43 AM
Patrick, de hoeken zijn lichtjes gebroken maar misschien onvoldoende?  In ieder geval zitten de blokken stevig vastgelijmd en ik laat ze nu  zitten ...
Geen probleem, op dat vlak ben ik soms een muggenzifter.  Laat maar zitten, 't is echt als je beide fotos naast mekaar zet dat het ietwat opvalt.  Je huidige versie is zo mooi dat dit het risico niet waard is...

janieburton

Heb er misschien overgelezen maar hoe heb je het smeltwater nagebootst?