Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Raptor

Gestart door crabbcharles, 18 september 2013, 22:57:51 PM

Stieven76

Ik ga me hier niet in moeien want ik heb nog geen ervaring met digitaal rijden maar elke software heeft bugs, zeker als hij net uit is zoals een beta versie.
Ook ik en zelfs de meest ervaren programmeurs bij mij op het werk schrijven wel eens een bug alleen gaat het er om hoe je er mee omgaat. Je hebt er wel een enkeling tussen zitten die zich er altijd wil uit lullen, maar de meeste erkennen de fout en lossen die dan op.
De website software wordt bij ons toch redelijk uitvoerig getest, maar toch zijn er achteraf toch klanten die op de één of andere manier de boel kunnen doen fout lopen  ;D En dat wordt dan ook opgelost...

argilla

Citaat van: INFO op 21 september 2013, 10:44:45 AM
Citaat van: argilla op 21 september 2013, 09:23:10 AM
Citaat van: dani op 21 september 2013, 09:03:01 AM
ging het hier niet over ERVARINGEN met  RAPTOR  in plaats van  "kraak eens lekker Koploper af" ?

Ik heb ook met Koploper geen ervaring, amar hoor niets dan goeds.

En dan nu back on topic, alstublieft, heren.....    Bekvechten brengt niks voor de topicstarter.

Dani PaHa soft schreef het zelf
citaat:

Geplaatst - 11 sep 2013 :  10:20:33  Toon profiel  Reageer met citaat


Hoi,

Er is een debug message blijven hangen. Excuus voor dit ongemak. Ik zal deze verwijderen en snel update op het web (meteen met versie 8.2 de echte). Wordt waarschijnlijk morgenavond.

Nogmaals sorry!





? ? ?
;)


Maar je vergeet even dat het hier om een BETA versie ging, waarvoor er door Paul was gevraagd om er naar te kijken. Dus ook nu trek je het verhaal weer uit zijn context.
Met als kleine kanttekening dat de versie waarover het gaat nog geen 24 uur beschikbaar was. Nu ben ik het niet altijd eens met Paul, en hij niet met mij, maar dit achtelijke gepik en getrap verdiend hij zeker niet.

Mvg
Wim.


wim je was vergeten erbij te vermelden:

met deze stop ik liever de discussie over koploper Er zullen bij elk systeem pro en contras zijn onvermijdelijk. ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

INFO

Argilla,

Je kunt ook gewoon toegeven dat je er volledig naast zit, en dat je behoorlijk ziek tussen de oren moet zijn om een tekst vanaf een website te copieeren, om die later tegen de maker/producent van het software programma te gebruiken om hem daarmee en zijn product belachelijk te maken. En of het nu wel of niet gaat om Raptor doet even niet terzake, jij zelf begint over koploper, dus kun je daar een reactie op verwachten, zeker als je reactie nergens op slaat.

Groetjes
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

crabbcharles

Ik vind het spijtig dat hetzelfde liedje zich herhaalt. Ik ben nieuw op dit forum en had nog de illusie dat het anders zou zijn. Maar nee hoor de frustratie van het groot gelijk komt boven en tegen heug en meug blijft men doordraven hemelsbreed verwijdert van de ad hoc vraag.
Weer een illusie rijker zal ik verder mijn zoektocht alleen verder zetten

Gerolf

Ik begrijp je ontgoocheling, Charles. Dit draadje is inderdaad ontspoort door een ondoordachte opmerking.

Het spijt me dat je op deze manier je eerste kennismaking met ons forum beleeft  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

#35
het effect van de spreekwoordelijke mand met appels komt weer naar boven....
(ik wil niemand met de vinger wijnzen, maar vind het  jammer dat iemand "nieuw" al meteen afhaakt omdat er mensen zijn die te pas en te onpas hun ongenoegen spuien)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: crabbcharles op 24 september 2013, 10:23:59 AM
Ik vind het spijtig dat hetzelfde liedje zich herhaalt. Ik ben nieuw op dit forum en had nog de illusie dat het anders zou zijn. Maar nee hoor de frustratie van het groot gelijk komt boven en tegen heug en meug blijft men doordraven hemelsbreed verwijdert van de ad hoc vraag.
Weer een illusie rijker zal ik verder mijn zoektocht alleen verder zetten
Dat is inderdaad jammer Charles, dat je op deze manier ons forum binnenkomt.
Maar je moet je wel bewust zijn dat fora (over welke hobby dan ook) altijd voor en tegenstanders herbergt, over ieder onderwerp.
En sommigen weten in hun kruistocht geen maat te houden, ook dat hoort bij een forum.
Er zijn fora die "dood gemodereerd" worden, op dat soort fora is de informatieve waarde van de inhoud dan ook dikwijls nihil.
Persoonlijk ben ik blij dat zo strak modereren hier niet toegepast wordt.
Dat geeft de ruimte om ook andere gezichtspunten te kunnen ontwaren.
En ja in dit draadje ging het ook over iets anders dan jouw vraag over Raptor, dat is niet prettig.
Maar iedere opmerking lokt een reaktie uit, zeker als de opmerking controversieel is.

Dus neem nou niet gedesillusioneerd afscheid van dit forum, want er zijn (veel) minder leuke fora over onze hobby.

En voor jouw vraag over Raptor, stel die eens op het 3-rail forum aan AnneW, die is al eerder gememoreerd in dit draadje.

grt Piet.

anne w

Kan ik niet eens een kleine 5 weken op vakantie gaan, want anders ontspoort een simpele vraag weer helemaal.

Even een simpele omschrijving: Raptor is een puur Nederlands product ontwikkeld door een paar industriële automatiseerders en is een multi-protocol centrale met alle formaten behalve Märklin MFX, met in de centrale uitgebreide software voor het automatiseren van de treinenloop.

Eigenlijk tegen de zin van de ontwikkelaars in, zijn ze een paar jaar geleden begonnen met het AANVULLEND grafische gebeuren, er is nu een interface met een baanplanprogramma, een Rasberry PI computertje en als je e.e.a. op een netwerk aansluit, kun je met een mobieltje e.e.a. besturen.

Het verschil met alle andere systemen is dat de "intelligentie" te allen tijde in de Raptor blijft zitten, dus het belangrijkste, de veilige treinbesturing, is onafhankelijk van wat er wel of niet gebeurt in het grafische gebeuren en is dus ook niet afhankelijk van de ontwikkelingen in de computer- en digitale treinenwereld.

Info via www.raptor-digital.eu en www.raptor-forum.nl, één of twee demobanen zijn meestal te vinden op  "Houten".

Klaas en Paul, dank jullie wel voor de reële informatie die jullie beiden gaven.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

PietB

Citaat van: anne w op 09 oktober 2013, 11:10:57 AM
Kan ik niet eens een kleine 5 weken op vakantie gaan, want anders ontspoort een simpele vraag weer helemaal.
Anne ik vind dat je zoals altijd weer heel erg overdrijft.
En dat komt echt niet sympathiek over.
Ik denk dat er met de eerste pagina antwoorden helemaal niets mis is.

grt Piet.

dani

eigen schuld; dikke bult....  wie neemt er nu 5 weken vakantie ?  Dat is gewoon om problemen vragen .

Moehahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :):):):):)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Ik heb een baas gehad, die zei: als je 5 weken vakantie kan nemen, dan kan je blijkbaar gemist worden en hoef je niet meer terug te komen. 8)

anne w

Beste Klaas,

Dat is exact wat mijn baas zei een jaar of wat geleden en gaf me een jaar verlof en een goed pensioen mee...

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Martin Welberg

Dus alle dagen vrij en dan ook nog 's 5 weken op vakantie  ??? ;D

Stieven76

Dat noemen ze rentenieren  ;D ;D ;D

janieburton

Citaat van: anne w op 09 oktober 2013, 11:10:57 AM
Kan ik niet eens een kleine 5 weken op vakantie gaan, ...

Ik twijfel niet aan je kunnen maar denk je dat je God de Vrouw bent met een :o uitspraak in de zin van "Kan ik niet eens een kleine 5 weken op vakantie gaan..."