Raptor

Gestart door crabbcharles, 18 september 2013, 22:57:51 PM

pahasoft

De maker van het vroegere Pc programma Trainbrain (werkte alleen onder Dos) heeft nu deze centrale Raptor met waarschijnlijk dus veel van het programma Trainbrain erin.
Trainbrain was een uitstekend programma (alleen niet grafisch georiënteerd). Kan me dus voorstellen dat ook Raptor besturing prima werkt.

Mvg,
Paul.

argilla

2 links voor hen die meer info willen lezen over Raptor


http://www.raptor-digital.eu/Raptor_24UK.pdf   ( engelstalige versie)
http://www.raptor-digital.eu/




ziet er mij op het eerste zicht een pak beter uit dan koploper met als zijn bugs en technische tekorten .


argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Koploper heeft amper bugs, en haast geen technische tekorten. Kan je nagaan, Raptor nóg beter!? 
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Citaat van: argilla op 20 september 2013, 17:22:32 PM
ziet er mij op het eerste zicht een pak beter uit dan koploper met als zijn bugs en technische tekorten .
Marc, je blijft er over doorgaan, maar je zit er echt vreselijk naast hoor, vriend.
Koploper is geen slecht product en heeft zeker géén technische tekorten.

grt Piet.

dani

ik stel voor dat we het een beetje netjes houden, mannen....

Modder gooien kan ook elders...   ik ken een forum in nederland waar ze dat graag doen....   

Keep it clean.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Citaat van: argilla op 20 september 2013, 17:22:32 PM
2 links voor hen die meer info willen lezen over Raptor


http://www.raptor-digital.eu/Raptor_24UK.pdf   ( engelstalige versie)
http://www.raptor-digital.eu/




ziet er mij op het eerste zicht een pak beter uit dan koploper met als zijn bugs en technische tekorten .

Mr M-L (met je voornaam kan ik je niet aanspreken, die is nergens terug te vinden), wat me enorm irriteert is telkens er ergens in een draadje maar één woord over Koploper gesproken wordt, dat je dat programma herleid tot een hoop 'bugs'.  Iets doet me vermoeden dat je enige ervaring die je met Koploper hebt, beperkt is tot het lezen van hier en daar een negatieve opmerking omdat er een bepaald (specifiek) item voor de één of de ander niet aanwezig is (of niet werkt).

Een goeie raad: installeer Koploper, leer het (heel belangrijk!), werk ermee en geef dan een oordeel!

Ik kan alleen maar Paul bedanken voor zijn jaren intensief werk aan het programma.  Ik gebruik momenteel een 20% van de mogelijkheden en zelfs dat is reeds enorm.  Ik weet uit ervaring wat het is om een programma te schrijven die aan velen hun behoeften 'moet' voldoen en Paul is daar heel aardig in geslaagd!  Alle respect dat hij zijn werk belangeloos aan iedere liefhebber uitdeelt.

En trouwens de interface van koploper ziet er een stuk professioneler uit dan dat Raptor gedoe. ('Google' maar eens op 'Raptor' en je ziet alleen maar agressieve, lelijke dingen).  Geef mij maar een (enkele) IB ('s).

Het is niet mijn gewoonte om tegen iemand rechtstreeks in te gaan maar Mr M-L het moest me wel eens van het hart.

Groetjes, Peter


INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Groetjes, Peter


argilla

Citaat van: PeterC op 20 september 2013, 21:04:17 PM
Citaat van: argilla op 20 september 2013, 17:22:32 PM
2 links voor hen die meer info willen lezen over Raptor


http://www.raptor-digital.eu/Raptor_24UK.pdf   ( engelstalige versie)
http://www.raptor-digital.eu/




ziet er mij op het eerste zicht een pak beter uit dan koploper met als zijn bugs en technische tekorten .

Mr M-L (met je voornaam kan ik je niet aanspreken, die is nergens terug te vinden), wat me enorm irriteert is telkens er ergens in een draadje maar één woord over Koploper gesproken wordt, dat je dat programma herleid tot een hoop 'bugs'.  Iets doet me vermoeden dat je enige ervaring die je met Koploper hebt, beperkt is tot het lezen van hier en daar een negatieve opmerking omdat er een bepaald (specifiek) item voor de één of de ander niet aanwezig is (of niet werkt).

Een goeie raad: installeer Koploper, leer het (heel belangrijk!), werk ermee en geef dan een oordeel!

Ik kan alleen maar Paul bedanken voor zijn jaren intensief werk aan het programma.  Ik gebruik momenteel een 20% van de mogelijkheden en zelfs dat is reeds enorm.  Ik weet uit ervaring wat het is om een programma te schrijven die aan velen hun behoeften 'moet' voldoen en Paul is daar heel aardig in geslaagd!  Alle respect dat hij zijn werk belangeloos aan iedere liefhebber uitdeelt.

En trouwens de interface van koploper ziet er een stuk professioneler uit dan dat Raptor gedoe. ('Google' maar eens op 'Raptor' en je ziet alleen maar agressieve, lelijke dingen).  Geef mij maar een (enkele) IB ('s).

Het is niet mijn gewoonte om tegen iemand rechtstreeks in te gaan maar Mr M-L het moest me wel eens van het hart.


Mr Peter ik wens je van ganser harte succes met koploper !Tja ieder zijn heug en meug zekers!  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: PeterC op 20 september 2013, 23:07:43 PM
Citaat van: INFO op 20 september 2013, 22:55:50 PM
http://nordkappe.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=643

Mr M-L, bij deze nog een argument!

Mr Peter met tabelletjes en cijfertjes kan je alles uitleggen en verklaren in uw voordeel. Dit zijn geen argumenten voor mij  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

ging het hier niet over ERVARINGEN met  RAPTOR  in plaats van  "kraak eens lekker Koploper af" ?

Ik heb ook met Koploper geen ervaring, amar hoor niets dan goeds.

En dan nu back on topic, alstublieft, heren.....    Bekvechten brengt niks voor de topicstarter.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

AtMoPo

Vind ik ook Dani,

Als ze dit eerst nog eens HELEMAAL willen lezen a.u.b.

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,848.0.html
AtMoPo

argilla

Citaat van: dani op 21 september 2013, 09:03:01 AM
ging het hier niet over ERVARINGEN met  RAPTOR  in plaats van  "kraak eens lekker Koploper af" ?

Ik heb ook met Koploper geen ervaring, amar hoor niets dan goeds.

En dan nu back on topic, alstublieft, heren.....    Bekvechten brengt niks voor de topicstarter.

Dani PaHa soft schreef het zelf
citaat:

Geplaatst - 11 sep 2013 :  10:20:33  Toon profiel  Reageer met citaat


Hoi,

Er is een debug message blijven hangen. Excuus voor dit ongemak. Ik zal deze verwijderen en snel update op het web (meteen met versie 8.2 de echte). Wordt waarschijnlijk morgenavond.

Nogmaals sorry!





? ? ?
;)





met deze stop ik liever de discussie over koploper Er zullen bij elk systeem pro en contras zijn onvermijdelijk. ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

Citaat van: AtMoPo op 21 september 2013, 09:21:42 AM
Vind ik ook Dani,

Citaat van: argilla op 21 september 2013, 09:23:10 AM
met deze stop ik liever de discussie over koploper Er zullen bij elk systeem pro en contras zijn onvermijdelijk. ;)
Voila, eindelijk al 2 die hun verstand gebruiken....  *duimpje*






PS: ja, Paul(PaHaSOft) publiceert het zelf en lost het ook direkt op.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

#29
Citaat van: argilla op 21 september 2013, 09:23:10 AM
Citaat van: dani op 21 september 2013, 09:03:01 AM
ging het hier niet over ERVARINGEN met  RAPTOR  in plaats van  "kraak eens lekker Koploper af" ?

Ik heb ook met Koploper geen ervaring, amar hoor niets dan goeds.

En dan nu back on topic, alstublieft, heren.....    Bekvechten brengt niks voor de topicstarter.

Dani PaHa soft schreef het zelf
citaat:

Geplaatst - 11 sep 2013 :  10:20:33  Toon profiel  Reageer met citaat


Hoi,

Er is een debug message blijven hangen. Excuus voor dit ongemak. Ik zal deze verwijderen en snel update op het web (meteen met versie 8.2 de echte). Wordt waarschijnlijk morgenavond.

Nogmaals sorry!





? ? ?
;)


Maar je vergeet even dat het hier om een BETA versie ging, waarvoor er door Paul was gevraagd om er naar te kijken. Dus ook nu trek je het verhaal weer uit zijn context.
Met als kleine kanttekening dat de versie waarover het gaat nog geen 24 uur beschikbaar was. Nu ben ik het niet altijd eens met Paul, en hij niet met mij, maar dit achtelijke gepik en getrap verdiend hij zeker niet.

Mvg
Wim.






Alleen de waarheid ligt in het midden.