Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Raptor

Gestart door crabbcharles, 18 september 2013, 22:57:51 PM

crabbcharles

Zijn er lui die eigen ervaring hebben met RAPTOR-digital of van horen zeggen?

PietB

Neen, ik niet.
En ik geloof dat ik daar ook niet al te verdrietig over moet worden.
Maar dat komt om dat de Raptor op het 3-rail forum nog al aggresief wordt gepropageerd.
Zoiets wekt bij mij altijd de houding: "Ik persé niet" op.
Ook vind ik het geen sieraad op de treintafel.

Maar ik moet er meteen bij zeggen dat ik er geen praktijk ervaringen (positief noch negatief) mee heb en dat wil ik zo houden.
Geef mij maar een Intellibox-Basic

Die ziet er naar mijn mening veel aantrekkelijker uit.
grt Piet.

dani

als je informatie wil over de Raptor ga je inderdaad zoals Piet al aanhaalde best even checken op 3rail.nl en contacteert  Anne W.   Die gaat je overladen met superlatieven :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Eerlijk: het ziet er speelgoedachtig uit. Ik zou alleen al daarom er af blijven.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Citaat van: conducteur op 19 september 2013, 16:08:44 PM
Eerlijk: het ziet er speelgoedachtig uit. Ik zou alleen al daarom er af blijven.
Ik kan over de kwaliteit niets zeggen, maar het is Amerikaans dus de vormgeving is altijd "erg over the top"

grt Piet.

Martin Welberg

Ai Piet, wel 's naar digitrax ofzo gekeken, dat ziet er niet zo speelgoed en kitch uit als dit...

Peter

Geef mij maar mijn oude vertrouwde Intellibox van Uhlrnbrock. Die heb ik bijna al van in het begin dat die op de markt kwam, en die voldoet voor mijn nog altijd 100%
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: milocomarty op 19 september 2013, 17:44:56 PM
Ai Piet, wel 's naar digitrax ofzo gekeken, dat ziet er niet zo speelgoed en kitch uit als dit...
Mwah, ik vind hem ook niet mooi hoor Martin


grt Piet.

Martin Welberg

Lekker, gewoon met knoppen en hendels  ;)

Heb het over deze, kun je fijn onder je baan zetten


PietB

Citaat van: Peter op 19 september 2013, 18:58:37 PM
Geef mij maar mijn oude vertrouwde Intellibox van Uhlrnbrock. Die heb ik bijna al van in het begin dat die op de markt kwam, en die voldoet voor mijn nog altijd 100%
Helemaal eens met Peter, een prima centrale met ongekende mogelijkheden.

grt piet.

dani

 doet U mij dan maar een Ecos 2 :-)

ENfin, even terug naar de Raptor : ik denk persoonlijk dat dit een centrale is zoals anderen, met kwasi dezelfde mogelijkheden en een pc interface er in.   Alleen wat kleurrijker, een beetje meer in een "funky" jasje gestoken.

Je zou eens een "spec sheet" van een aantal van die centrals naast elkaar kunnen leggen ?  Je vindt die zeker op het  "tinternet".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

crabbcharles

Beste allemaal, ik heb begrepen, maar dat sluit niet uit dat er verder commentaar ad hoc gegeven wordt.

Martin Welberg

Citaat van: bossie op 19 september 2013, 16:54:52 PM
Citaat van: conducteur op 19 september 2013, 16:08:44 PM
Eerlijk: het ziet er speelgoedachtig uit. Ik zou alleen al daarom er af blijven.
Ik kan over de kwaliteit niets zeggen, maar het is Amerikaans dus de vormgeving is altijd "erg over the top"

grt Piet.

Btw Piet, volgens mij is het een NL product....

PietB

@Martin, ik geloof je graag.
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het een Amerikaans product was.
De websitenaam is in iedergeval in Nederland geregistreerd.
Dus het zou zo maar kunnen.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Citaat van: dani op 20 september 2013, 08:45:00 AM
ENfin, even terug naar de Raptor : ik denk persoonlijk dat dit een centrale is zoals anderen, met kwasi dezelfde mogelijkheden en een pc interface er in.   
Volgens hun eigen beschrijving is de Raptor meer dan een gewone centrale. Er zit ook een besturingsprogramma in waardoor je geen PC met besturingsprogramma hoeft aan te sluiten. Hoe uitgebreid dat is, en hoe goed het werkt weet ik niet. Maar je zou eens op de website van Raptor kunnen rondneuzen, of contact opnemen met de eerder genoemde Anne W.