Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Hivercoup

Gestart door evan, 15 september 2013, 20:05:21 PM

Gerolf

Machtig mooi, Evan. Mooi gefotografeerd ook  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2013, 20:22:07 PM
Machtig mooi, Evan. Mooi gefotografeerd ook  8)

Yep !  Nét echt  8)
Er ligt precies al een mooi zweempje roest op.  Knap.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Net echt He  ;D

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de foto genomen vanuit het badkamerraam op de vensterbank.  De bomen zijn echt vanachter in de tuin.

De schachtbok is nu ver gevorderd.  De eerste laag matte vernis is ook aangebracht om het karton te sealen alvorens het te weatheren.  De toren krijgt nu een zijwaartse schuine steun naar de grond toe en dan ondergaat het gebouw de verdere werken :)

Ik heb onderaan de loopplatform met overschotjes extra steunen aangebracht als decoratie.  Ik vond het maar wat plat en dat had minder realisme.  Een volle traanplaat of looprooster zou nooit uit zichzelf zweven :D

De loc op de foto is een VBV 62 en oogt mooi naast het gebouw.

In alle geval wordt vervolgd ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: PeterC op 02 oktober 2013, 19:18:34 PM
Citaat van: conducteur op 02 oktober 2013, 18:11:27 PM
Ik denk dat Evan een bezoekje gebracht heeft aan de mijnsite in Beringen, en ons hier aan het bedriegen is ;D

Het doet me eerder aan die van Eisden denken (in 1987 van heel dichtbij meegemaakt...).

Knap werk!

Het gebouw heeft er inderdaad veel van weg  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Versterkt altijd het realisme en ruimtegevoel, zo'n 'nietige' loc voor een hoog achtergrondgebouw.
Groeten.

niko

Inderdaad net echt en die 62 er bij maakt het ook wel verder af.
mvg Niko

prulleman

eindelijk kiest ie voor NMBS in TP IV, mijn favoriet, de gebeden zijn verhoord  :)
nu gaan we eens een echt meesterstuk van modelbouw gaan zien

doomslu

Citaat van: prulleman op 03 oktober 2013, 15:00:54 PM
eindelijk kiest ie voor NMBS in TP IV, mijn favoriet, de gebeden zijn verhoord  :)
nu gaan we eens een echt meesterstuk van modelbouw gaan zien
Dan waren we met z'n tweeën aan het bidden.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Nu weet ik waar die duistere krachten vandaan komen ;D  Ik kon het niet tegenhouden ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede avond,

Tijdens wat opzoekwerk kwam ik deze tegen:



Deze schachtbok heeft volgens mij gediend als voorbeeld ::)
Bovendien lijkt hij minder hoog in verhouding...

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

reeves

Ziet er top uit Evan!

evan

Bedankt Tom ;)

Momenteel ligt het project stil op gebied van bouwen door tijd en plaatsgebrek.
In April trekken we naar Dortmund met m'n spoor 1 baan Lauscha en dan gaat Laauscha erna naar Patrick.  Daarna is er tijd en plaats voor Hivercoup :)

Ondertussen verzamelen wel materiaal, info en inspiratie om dan weer snel vooruit te kunnen.

Tot binnenkort dus :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede avond,

Weer wat beweging in het draadje... :)

Vermits ik toch moet wachten door m'n decoderproblemen voor de autootjes van de High Line,...

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12255.570.html

... is er wat tijd voor iets anders.  Bovendien zit ik te worstelen met een buikgriep opgedaan op een kerstfeestje waarschijnlijk :(
Het is dus best van wat rustig te blijven en dan wat te prutsen aan een diorama of zo ;D ;D ;D

Vermits er nog geen plaats is voor "Hivercoup", maar de kriebels er wel zijn om te bouwen, heb ik beslist om met wat rommel en afgietsels van "Langmesser" een diorama te bouwen in de stijl van Hivercoup.

De bedoeling is om de sfeer wat weer te geven en de technieken qua landschap, kleur, materiaal en sfeer nog ns op een rijtje te zetten.
Bovendien kan ik het rollend materiaal ook beginnen weatheren en op het diorama fotograferen. :P

Gedurende de dagen rond nieuwjaar ben ik nog vrij en ga ik er nog aan doorwerken en de vorderingen hier met jullie delen.

Groetjes en tot kort ;)


Oh Ja! ... foto's... :D



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Hahahahaha Evan even niks om handen, dan maar snel even een nieuw diorama uit de mouw geschut en wij mogen weer mee genieten.
Evan succes en hier heb je een vaste volger, maar dat wist je al.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Hebben ze in Belgie ook zoveel steunmuren  ???