Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Hivercoup

Gestart door evan, 15 september 2013, 20:05:21 PM

evan

#60
Oh jawel ;)

Kinkempois, Renory, Ougrée, ...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede avond ;)

Weinig vorderingen door de High Line, maar toch iets verder gewerkt. :)

De muren en betonwanden zij reeds in basiskleur gezet.
Het beetje rotsgesteente is ingekleurd.
Er is reeds een deel van de bovenleiding constructies voorzien.
En ik heb met een overschot railstaaf een stootbok gemaakt.

Het stootbok dient nog verder gekleurd te worden, maar dat is voor de volgende keer :)

Toch enkele fotootjes...







Dit wordt natuurlijk weer vervolgd, maar dat zal voor volgende week zijn na de http://www.modelspoordagen.nl

Groetjes ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede middag,

Het is weer druk op het werk, maar tussendoor kan ik wel ns een "prutste" doen.

Op het testdioramaatje heb ik de sporen geballasteerd en reeds een basislaag van grond aangebracht.
De ballast is reeds wat gekleurd, maar we zijn er bijlange nog niet.

De dwarsliggers van het doodspoot moeten wat donkerder, en er moet nog wat accent hier en daar. 
De betonnen wand krijgt ook nog wat extra kleur met poeders en dan kan ik beginnen met groen, "spoorse" detaillering en de bovenleidingdraad.

Ik kijk er wel naar uit om hier m'n locs op te fotograferen en wagens eens ze geweatherd zijn :P

Hierbij wat fotootjes van de tussenstand.  De lijm is nog helemaal niet droog dus de kleur gaat ook nog wijzigen denk ik.







Eens het groen is aangebracht in de naad van de muur en grond, gaat het beter overkomen... hoop ik.





Wordt vervolgd ;)

Nu nog wat gaan slapen, want om 00h00 beginnen we weer aan een shift van 9 uur voor het grote werk???

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

mooi gedaan in ieder geval.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

#64
Bedankt Mark  :D

Ondertussen - want ik kon het niet laten - heb ik een zwarte wash gespoten over het doodspoot en nog een sepia wash over het dieselspoor om de gradatie in kleur te verbeteren van grijze naar vuile ballast.

Bevendien is de onderkant van de muur ook donkerder gemaakt en is de bleke naad ook weg :)

Morgen werken weer wat verder :)

Groetjes ;)



EDIT:  Ik kijk er naar uit om sfeerfotootjes te maken van het rollend materieel :P
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

.....

goed bezig

.....

Steven123

Ziet er goed uit Evan!  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

Citaat van: evan op 18 januari 2014, 17:41:02 PMIk kijk er naar uit om sfeerfotootjes te maken van het rollend materieel :P

Die met die Franse "bus" is in elk geval veelbelovend  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Mooie start, Evan!
Die Franse automotrices kwamen ook in ons land, dacht ik?

TBCédric

Knap gedaan Evan! Hopelijk kan je snel van slag met de peco rails! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Alweer mooie beelden !
Wanneer is je volgende workshop ?  ::) ;) ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

B_Modelbouw

Hé Evan,


Dat gaat ook weer een baantje worden om je op te staan vergapen ... Man, man
't thema kolen is toch wel een dankbaar gegeven.

En zeg nu zelf zo een set van gelazerd karton moet zeker niet onder doen van een
uit kunststof. Weer een draadje dat ik met aandacht ga volgen.

Ja dat frans treinstelletje is eveneens een leuk ding, ik heb er ooit zelf mee mogen
rijden. Als je de kans hebt moet je maar eens de Frans-Belgische grens oversteken
en naar St. Omer gaan.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


evan

#72
Goede avond  ;)

Vanmorgen pas om 9h30 thuis en dan toch een paar uurtjes geslapen... en dan gras geplant op het diorama :D

Bedankt voor de talrijke reacties.  De "Bus" is een Picasso autorail van LS Models.  Die kwam inderdaad geregeld de grens over, maar de reden van aankoop is dat ik het een onweerstaanbaar leuk en afgewerkt modelletje vond :D

Ondertussen heb ik een eerste lading gras aangebracht.  Er komt nog meer kleur en vegetatie variatie, maar die droogtijd he ::)

Eens alles droog is ga ik eerst de laatste vezels nog wegzuigen of blazen.  Op een Macrofoto zie je die verloren vezeltjes natuurlijk enorm.

Het gras is electrostatisch (70Kv) aangebracht in een mengeling van water en boekbinderslijm.  De lijm was dik genoeg en is aangebracht met een druppelteller op de reeds bekleedde ondergrond.

De ballast, assen en donkere steenslag is allemaal natuurlijk materiaal en de lijmmix is dan ook voorzien van een scheut alcohol ter ontsmetting.  Bovendien bevordert dit het uitvloeien van de lijmmix.

Wat sfeerplaatjes:



Het licht groene gras (mix van 3 kleuren) wordt nog van accent voorzien na uitdroging van de lijm.  Het toont nog lichter momenteel door de witte lijm eronder.

De ballast van het doodspoor is misschien grover dan de gebruikelijke slakken of as, maar het is een experiment en op de macrofoto lijkt het wat grover (te grof...).  Tussen de sporen "overwoekerd dienstpad" is het veel fijner en beter.
In alle geval geeft de donkere ondergrond en rommel wel de indruk dat er misschien wel ns een steenkoolmijn in de buurt is ;D



Belangrijk is hier het duidelijke verschil tussen doodspoor en doorgaand spoor.



DIESELPOWER!





De trekstangen van de verankeringspaal krijgen nog gele "schrikstrepen" en dat gaat een leuk detail zijn.

Voila dat was het weer voorlopig.

Tot het vervolg ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

Erg mooi. Direct weer een ideeetje voor onze baan. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Bedankt Mark  ;)

Ondertussen de railstaven van het doodspoor nog wat extra bruin gemaakt en het stootbok in de mate van het mogelijke aangepast.

Peter VG bezorgde me een gewetensprobleem met het stootbok :D  ;) Het is nog niet helemaal ok, maar zag het niet zitten om deze volledig uit te breken.  De nek bovenaan was iets te lang, maar gelukkig was de bufferbalk iets te hoog geplaatst en kon ik deze iets te laag zetten waardoor de nek kon ingekort worden. 



Groetjes en nog een goede zondagavond ;)

PS Jean, ... workshops?  Zit er niet direct in omdat ik nu reeds tijd tekort kom :(
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.