Nieuws:

Nu in MSM 255 TEST: ROCO Nightjet Nieuwe generatie * Arnold BLS Re4/4 * PIKO NS ICR stuurstandrijtuig * PIKO Cementwagen

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Herwig

Als Varonay in ElzasLotharingen zou liggen, klopt rechtsrijden.
Maar denk het niet en dan was dit slechts een H0-proefrit op tegenspoor.

Koen

Citaat van: Herwig op 11 november 2024, 14:12:19 PMAls Varonay in ElzasLotharingen zou liggen, klopt rechtsrijden.
Maar denk het niet en dan was dit slechts een H0-proefrit op tegenspoor.

Inderdaad. Maar intussen zijn beide sporen klaar om te rijden 😋.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

wordt steeds fraaier, sommige regio's hebben geregeld van huisbaas veranderd

Koen

Intussen is er nog eens aan de scenery van de baan gewerkt. De waterpartij moest dringend opnieuw aangepakt worden.
Het is nog niet 100% zoals ik het zou willen maar het begint de goede richting uit te gaan.
Het water rond de motorboot dient nog wat witter gemaakt te worden maar daar de droogtijd van het product stak hier een stokje voor  ::) .

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

Michael

Koen een flinke waterpartij maar dat ziet er al mooi uit, met welk product heb je het water gemaakt?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Koen

Dag Michael,

De onderlaag is gemaakt met Mifoshape. Daarop werd een verflaag aangebracht via een verfrolletje. De verf is van het merk "Amsterdam" in bussen van 500ml.
Daarop werden 3 lagen glansvernis aangebracht (op waterbasis). Eens deze droog was, werd gebruik gemaakt van Woodland Scenics zijn "Water Ripple" product. Voor de golven rond de motorboot werd "Water Waves" van Woodland gebruikt.

Omdat ik een correctie van de voorgaande laag heb moeten uitvoeren, was er onvoldoende plaats om expoxy te gebruiken. Enfin, dit is misschien niet 100% vlak maar al bij al valt het nog wel mee. Bepaalde foutjes worden nog wel weggewerkt bij de verdere afwerking en het plaatsen van de schepen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

Hoi Koen,
Prachtig!

Is de brug gebasseerd op die in Mechelen over de vaart?

Grtn
Rudy

Koen

Hey Rudy,

Ik heb deze brug op basis van de originele plannen van de vierendeel bruggen van Mechelen gebouwd. Weliswaar nog op de traditionele manier nl. met plastic card en plastic profieltjes (5 à 10 jaar geleden).
Nu komen er lasers en 3D printers aan te pas en zal het allemaal wat fijner zijn. Desalniettemin ben ik wel tevreden met het resultaat.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren