Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Derde keer goede keer (hoop ik  ::) ). Het tweede sein was qua bouw goed maar helaas is bij het plaatsen van het sein een probleem ontstaan met de super fijne draadjes. Bij het torsen zijn er blijkbaar draadjes in kortsluiting gegaan. Dit sein was volledig verloren. Gelukkig zijn er dan mensen die het geniaal idee hebben om weerstanden op een print te zetten en deze onderaan het sein te bevestigen.
Helaas leent de grootte van het sein er niet toe om gewone weerstanden te gebruiken. Dan maar gebruik maken van SMD's. Onderstaand vinden jullie het resultaat.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Filmpje:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Bedankt  :). Dergelijk werk scherpt je geduld aan  ::).
Als je alles bijeen telt, ben je twee volle dagen aan één seintje bezig. Maar dat kan natuurlijk aan de bouwer liggen hé  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Ziet er goed uit, Koen.
Hoeveel ga je er maken?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Bedankt Jean.
Er zijn er een 12-tal lichtseinen en dan nog een 6-tal mechanische seinen. Deze laatsten worden nog een uitdaging. Het is de bedoeling dat de mechanische seinen echt werken. Ik ben benieuwd of ik dat voor mekaar krijg.
Langs de andere kant, ik had schrik voor de lichtseinen maar daar heb ik mezelf overtroffen  :). Hieraan had ik enkele jaren geleden niet durven beginnen. En ja, je betaalt leergeld maar dat neem ik er gerust bij.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Ferm bezig, Koen !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Bedankt Gerolf. Het vraagt veel concentratie en geduld maar ik ben blij met het resultaat.
Gelukkig is Rome ook niet in één dag gebouwd  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mark7758

Koen, heb jij iets van een sporenplan hoe het gaat worden? Ben zeer benieuwd.
Alvast bedankt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

Het is weer even geleden dat ik nog wat gelezen en gepost heb op Le Varonay.
Ik ben bijna klaar met het bouwen van de seinen maar nu had ik even zin om nog enkele details op de baan aan te brengen.
De eerste Alstom motor is aangebracht alsook een aantal signalisatieborden.
De volgende stap zijn de Belgische seinen vervangen door de Franse versie.

@Mark,

Mijn excuses. Ik zie nu pas je vraag  :o.
Ik heb inderdaad een sporenplan. Alles is deze volledig in autocad uitgetekend. Op het plan staan alle seinen en signalisatieborden ingepland. Alleen is het niet zo eenvoudig om dit plan op het forum te posten. Convertie maakt het plan quasi onleesbaar aangezien het plan op A0 getekend werd. Mocht iemand een idee hebben, laat gerust even weten  :).
Het is een zeer eenvoudig sporenverloop. Aan beiden uiteinden moeten nog helixen (diameter 1m80) komen die het mogelijk maken om rond te rijden. Het materiaal ligt klaar maar ze moeten nog volledig gemonteerd worden. Boven de modulebaan komt een schaduwstation.


Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

SuSke

Mooie details Koen, vooral die Alstom wissel motor is fijn gedetailleerd. Waar hen je die vandaan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Ik heb die motoren via Decapod aangekocht. Let wel, hun voorraad is beperkt. Ik heb 6 maand moeten wachten op een levering.
Nadat ik de mijne besteld had, waren er nog maar 10 op stock. Je zal dus vlug moeten zijn  :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

vyncky

Mooie details Koen!

ivm je baanplan...
Plotten in PDF A0 formaat, dan kunnen ze zelf inzoomen ;)

En hier je link wegzetten naar je baanplan.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Koen

Ok Yannick maar ik veronderstel dat je dan een server moet hebben waar je de link kan naar maken. In Flickr kan je geen pdf-bestanden uploaden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mark7758

Is je vergeven Koen. Mailen mag ook.
Als je maar door gaat met de hobby. Kunnen we in ieder geval genieten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

@Mark,

Je hebt PM.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren