Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

philippe_007

Er zijn nog handelaars waar je kan bestellen zonder voorschot, maar dat heeft nu niet echt veel te maken met de HLD91.
Is er iemand dat nog een communicatie heeft ontvangen de laatste maanden?

Metpetergaathetbeter


philippe_007


SuSke

Je hebt gelijk Peter, tot op een zekere hoogte.
Het is en blijft ook een commercieel product dat aangeboden werd en die beroepsethiek vraagt wel om een duidelijke éénduidige, betrouwbare en eerlijke informatie. Dat is een ander onderdeel van het "zaken-doen" waar ik wel ervaring mee heb.

Ik heb respect voor wat David doet, en waardeer zijn eerlijkheid in zijn antwoord op een ander project waar ik hem geconsulteerd had.
Ik heb ook geen weet van welke mailings of antwoorden gegeven zijn op alle vragen omtrent de levering of status van het project, maar als ik de doorsnee teneur lees van de berichten hier op het forum, is er iets ernstigs mis met die zo broodnodige eelijke communicatie.

Ik hoop van harte dat David daar ook zijn lessen uit trekt en ik kijk vol verwachting uit naar zijn productie van de "varkensneus".

Ik zal ook voor dat project mijn moto hoog houden en het eerst willen zien (rijden) alvorens ik het aankoop. Is het niet meer verkrijgbaar, brute pech voor mij, geluk voor de anderen. In het andere geval ben ik ook bij de gelukkigen  ;)

Voor de wachtenden kan ik alleen wensen dat hun bestelling snel beschikbaar zal zijn.
Voor David hoop ik dat er een ende aan die lijdensweg komt en hij volledig slaagt in zijn opzet en wens ik hem nog heel veel succes met zijn andere projecten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kees-Jan

Citaat van: loco op 11 november 2015, 20:05:47 PM
Nu even serieus.
Je hebt gelijk wanneer je zegt dat je het jammer vindt dat beloftes niet worden nagekomen. Dit is erg en op den duur ook frusterend.
Maar wie onder jullie heeft al eens geprobeerd om zelf iets in serie te maken. Bvb enen simpel goederenwagentje .Niet dat je dit van mij moet doen, en ook niet omdat de beste lui aan wal staan. Neen, als je ook maar geprobeerd iets in serie zelf te maken, dan weet je wat hierbij allemaal komt kijken. Dan weet je dat dit niet vanzelfsprekend is. En dan heb je recht op spreken. Waarschijnlijk ga je dan wel van zelf zwijgen voor iemand die initiatief durft te nemen.
En ja, je hoeft bij David geen voorschot te betalen en je kunt altijd je bestelling afzeggen en je bent zelf niet verplicht om wat je besteld hebt ook daadwerkelijk af te nemen. Waarom dan nog klagen. Geen enkele handelaar die dezelfde voorwaarden aanbiedt.
Ik denk er dus totaal anders over.

Daar is ie weer  ;D ;D ;D ;D: Moi.

Peter,

Je kunt van de gebruikers hier niet vragen denk ik om dit te kunnen doen. Naast de passie die velen hier hebben moet je ook multi-talent en doorzettingsvermogen hebben om alle of bijna alle technieken te kunnen beheersen en daar valt 99,99% gewoon af en dat zeg ik gewoon zonder op te scheppen (het is gewoon niet anders).

Uit eigen ervaring weet ik dat communicatie met klanten veel tijd op kan slokken. Om dat te beheersen heb ik mijn eigen tactiek ontwikkeld om zo onnodig veel tijd daar in te steken. Duidelijkheid is daarin de spil. Vanuit die duidelijkheid kun je de rest zelf wel invullen.



MARKLINRIJDER

Hallo,

Iedereen heeft het recht te weten hoever we staan.  We proberen hierin duidelijk te communiceren.
Waarom sommigen aanhalen dat onze communicatie barslecht is begrijpen we echter niet.
In het project 90/91 kan ik amper persoonlijke statussen meegeven, het heeft ons echt overdonderd.

Tevens blijft het ons verbazen wat een commotie er steeds ontstaat na het plaatsen van een bericht.
Heb gans de avond mailtjes beantwoord met de actuele status.   Heb ik geen probleem mee.
Wel met berichtgevingen die kant nog wal raken.

Neem me AUB niet kwalijk dat het allemaal langer duurt dan voorzien. 
Ik beantwoord met plezier jullie vragen maar onthoud me van het posten van updates via een forum.
Het enige dat we vragen is om dit via de website te doen en niet rechtstreeks naar d emailboxen.
Het vereenvoudigd voor ons de centralisatie.

Iedereen is welkom op de webstek om aldaar de updates te raadplegen.
Ben je niet voldoende geïnformeerd kan je steeds een mailtje sturen en we beantwoorden dat dan zo snel als mogelijk.

Verder is er een FB en twitter account die ook automatisch updates uitstuurt.

We hopen nog veel mooie projecten te kunnen realiseren.
En weten onderhand waarmee we rekening moeten mee houden.

Nog een fijne avond,

David


Kees-Jan


janieburton

Ik begrijp dat velen gefrustreerd raken omdat er de laatste jaren veel belooft wordt en zeer veel later wordt uitgeleverd.

Zeker als er klein series worden gemaakt in eigen beheer en ook wat er in China wordt gemaakt.

Vroeger werd er door de grote merken(Flm, Roco, Marklin, Jouef en Lima) iets aangekondigd en het was er en het stond dan ook jaren in de catalogus bij bepaalde merken.   
 

mark7758

Dank je dat je reageert.
Helaas is mijn mailbox leeg.

Ik heb je op 21 oktober gemaild en sinds die tijd geen antwoord. En dat was niet de eerste keer.

Ik heb ontzettende veel respect voor mensen die modellen maken. ik kan het echt niet.
Maar ik heb wel geleerd dat je klanten altijd moet informeren en zeker als je iets beloofd en dan veel (Meer dan 1 maand) uitloopt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Ben

Citaat van: MARKLINRIJDER op 11 november 2015, 22:51:11 PM

Neem me AUB niet kwalijk dat het allemaal langer duurt dan voorzien. 
Ik beantwoord met plezier jullie vragen maar onthoud me van het posten van updates via een forum.
Het enige dat we vragen is om dit via de website te doen en niet rechtstreeks naar d emailboxen.
Het vereenvoudigd voor ons de centralisatie.


Juist als je als fabrikant weet dat je al jaren onder vuur ligt wat betreft communicatie zou je je daar op moeten richten. Dat kan simpel via je eigen webstek: meldt transparant hoe het er voor staat. Vragen moet je voor zijn dus pro-actief handelen in de communicatie, nu ben je re-actief.

Dit staat er op de webstek, ik snap dat dat vragen op roept bij klanten.



Gr, Ben.


MARKLINRIJDER

Beste,

Alle klanten hebben een mail ontvangen dat de 90/91 in uit voorraad werd gezet omwille van een productie stop.

Was je ingeschreven in onze mailing had je dat geweten, dit staat ook vermeld op onze update pagina.
Had je dat gelezen wist je dat.
Ik heb het wel niet op de Fora gepost, sorry.

Mvg,

Goovaerts David

Brunel

Maar dat blijft dan toch onduidelijke communicatie. Zo wordt gesuggereerd dat het model ooit op voorraad was en dus met goed gevolg in een serie is geproduceerd geweest. Maar dat is volgens mij niet zo. Klanten konden het alleen bestellen en wachten nu allemaal nog op levering. Dat is de status.

mark7758

Citaat van: MARKLINRIJDER op 12 november 2015, 09:03:01 AM
Beste,

Alle klanten hebben een mail ontvangen dat de 90/91 in uit voorraad werd gezet omwille van een productie stop.

Was je ingeschreven in onze mailing had je dat geweten, dit staat ook vermeld op onze update pagina.
Had je dat gelezen wist je dat.
Ik heb het wel niet op de Fora gepost, sorry.

Mvg,

Goovaerts David
Sorry david,
Dat heb je mij in jan. 2015 verteld. Maar ook dat het model ZSM komt. (En het zou voor maart er zijn.  Kijk maar in de geschiedenis van dit onderwerp.)
En nu zijn we 8 maanden verder en we hebben nog niemand gezien met een werkend model. (Hoe mooi ook jou filmpje is. Dat je maakte.)

Nogmaals Complimenten dat je het aandurft om iets te maken. En dat je dan vertraging heb. Oke. Maar meldt dan geen datums meer.
Wel nieuwe projecten opstarten en andere zaken oppakken zijn ook belangrijk. Maar je bestelde modellen zijn misschien wel veel belangrijker omdat dat je eerste echte klanten zijn met jou product. En als die blij zijn krijg je ook positive meldingen en nog meer klanten. Nu hakken we af, omdat er niets komt. (Of te zien is.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

knibbelknabbel

CiteerOp 19/12/2015 om 19:39 schreef Joeri:
Hallo David,

Gaat het lukken om de belofte waar te maken om de 91 uit te leveren voor het einde van het jaar? Kan ik dus een extra kadoo'ke onder de kerstboom leggen?
CiteerOp 23/12/2015 om 19:41 schreef David:
Beste Joeri,

Alles zit op schema.

Hoop doet leven! :D

OlivierV

Citaat van: knibbelknabbel op 30 december 2015, 12:27:04 PM
CiteerOp 19/12/2015 om 19:39 schreef Joeri:
Hallo David,

Gaat het lukken om de belofte waar te maken om de 91 uit te leveren voor het einde van het jaar? Kan ik dus een extra kadoo'ke onder de kerstboom leggen?
CiteerOp 23/12/2015 om 19:41 schreef David:
Beste Joeri,

Alles zit op schema.

Hoop doet leven! :D
Kerstmis is al voorbij....  :-X
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan