Athus-Meuse, Houyet in TPIII

Gestart door prulleman, 01 juli 2013, 16:19:18 PM

Dirkh

Prachtig gedaan, hier moet ik eens een cursus water maken gaan volgen.  :)
Heb je ergens een beschrijving van hoe je dat water gemaakt hebt, op mijn volgende module moet ook zo een waterloopje maken en ik heb voor het moment nog geen flauw benul van hoe eraan te beginnen.

Jan-Theo

hallo Peter, een woordje betreft de burcht. Het is niet deze van Celles, noch van Walzin. Ik heb mijn inspiratie gezocht bij de
burchtruine van Bourscheid (Luxemburg). Mooie luchtfoto's hiervan gevonden op Google, waarvan ik dan een "gedeelte" heb gebruikt voor mijn maquette.  Celles had ik in gedachte, maar gezien de omvang, te groot voor mijn inbouwruimte.

Jan-Theo

hallo Michel,
ik heb inderdaad wat ijslands mos gebruikt als bodem begroeiing tussen de bomen. Ikzelf ben ook geen voorstander voor het gebruik van ijslands mos en twijfelde ik, zou ik dit nu mee in het landschap verwerken of niet.Omdat ik hiervan nog iets in stock had, heb ik het dan maar gebruikt. Ondertussen is het mos terug weggehaald en vervangen door andere bestrooiing.

prulleman

Hoeveel laagjes water zijn er nu eigenlijk gegoten?

Jan-Theo

de bodemplaat voor de Lesse is styrodur, opgevuld met allerhande overschotjes tot op zeker niveau. Dan gips gegoten en zodoende de contouren van de Lesse uitgewerkt. Op bepaalde plaatsen wat dikkere stenen ingeduwd, zowat half verzonken in de bodem. Laten uitharden, daarna kleiner strooimateriaal (steentjes, grint, stukjes boomtakjes ) aangebracht, alles met scenic cement vastgelegd. Licht en donker grijs acrylverf gebruikt op de bodem. Laten drogen en vervolgens een laagje realistic water  gegoten. Dit verspreidt zich langzaam over de ganse bodem en zet zich mooi rond de steentjes.   
Dirk, momenteel ben ik bezig met de aanleg van een tweede deel van de Lesse. Indien je wil, en Budingen is voor jou niet te ver, kan je gerust eens langskomen, dan kan je mijn manier van werken eens bekijken.     

Jan-Theo

Prulleman, terechte opmerking, jij hebt me ten andere geleerd om de rivierbedding te maken. Een laagje Realistic water  gieten. Volledig laten uitharden, waarna weer een laagje en dit verschillende malen herhalen tot de vereiste hoeveelheid water
is bekomen. 

Jan-Theo

Jan-Theo

Michiel

Fascinerend mooi kasteel om naar te kijken. Geweldig knap stukje modelbouw is dit. En ook de sfeer is overweldigend, met een boeiend spel van licht en schaduw. Ik ben onder de indruk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bva25j

Citaat van: Bolje op 10 juni 2014, 21:17:12 PM
Wauw, fantastisch mooi.
+1   

Pfffff water , licht , schildering , alles is top !

arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Gerolf

Heel mooie foto's van schitterende modelbouw  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Jan-Theo op 14 juni 2014, 11:00:41 AM
Dirk, momenteel ben ik bezig met de aanleg van een tweede deel van de Lesse. Indien je wil, en Budingen is voor jou niet te ver, kan je gerust eens langskomen, dan kan je mijn manier van werken eens bekijken.   

Bedankt voor het aanbod maar budingen is ongeveer een uurtje rijden van hier. In elk geval met de uitleg over de aanleg kom ik wel al verder.

prulleman

het gaat een beetje kalmer aan, maar we hebben niet stilgezeten

weer een hele hoop gipswerk achter de rug

de voorgevel van Houyet in aanbouw

toch tameijk groot, zo een klein stationnetje, onze Theo kan zich uitleven

Steam.N

Jan, die gevel ziet er super uit !!!
De manier waarop die geschilderd is, vind ik goed geslaagd.  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }