Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Kan dit waar zijn ???????????????????????

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 23 mei 2013, 09:53:16 AM

argilla

Citaat van: Herwig op 29 mei 2013, 14:21:14 PM
Middag, 29 mei 2013,

.....taal-balorigheden.....

....."...sfeer van palliatieve kinderzorg..."...(dixit)...dit heet dan wellicht een neutronenbom-vergelijking, misschien, amaai,.........

.....en m'n middagkoffie was nochtans reeds op.....

Sfeervolle groeten,     Herwig..

man...man...man    :( en dat allemaal omdat mensen hun mening  en/of hun zegje willen uiten ! Wat is daar nu mis mee.  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

itchy

Citaat van: Jurgen op 28 mei 2013, 12:20:52 PM
Citaat van: Koen op 28 mei 2013, 12:09:57 PM
CiteerBy the way, ik zou wel eens willen weten hoeveel City Rails die vooraf besteld werden nog niet afgehaald werden (nog een hoop dood kapitaal).

Ik vermoed nog geen. Ik heb mij laten opschrijven op een reservelijst om zo'n set te bemachtigen. Op dit ogenblik is er nog geen enkel set vrij gekomen.

Mvg
Koen

Meestal krijg je een maand of 2 om je model op te halen, daarna wordt het pas doorverkocht. Het zou dus gerust kunnen dat er nog enkele stelletjes liggen te wachten op hun eigenaar. 't Zou dom zijn om ze te laten liggen want volgens mij moest je ze wel voorbestellen en meteen een voorschot betalen.
Je kon kiezen: voorbestellen mét of zonder voorschot.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Herwig

aan de Heer Argilla = M.-L., 29 mei 2013, Goedenavond,

....CITAAT:  "...maar op sommige tijdstippen is de sfeer op de palliatieve kinderzorg véél positiever dan op dit forum....".
Deze uitspraak werd deze voormiddag     "gepleegd"    als laatste paragraaf in een bericht door de heer guyedgard = guy.

Vindt u/vinden jullie de   "kleur"  of  de  "sfeer"  van deze vergelijking, door/vanwege de heer guyedgard,    "smakelijk"  of    "plezant" ?

Door-de-band vind 'k persoonlijk tot nu toe de  "sfeer op dit MSM-forum"  in het algemeen wél redelijk gemoedelijk, niet?  En dus begrijp 'k zo'n merkwaardige uitspraak door de heer guyedgard, eigenlijk-feitelijk niet zo goed........... .

Alleszins vriendelijke avondgroeten,
Herwig.

boke

Herwig, ik was inderdaad ook van gedacht dat we op een hobbyforum onze ervaringen konden uitwisselen, zowel positieve als negatieve en als het moet enkele pijnpunten van onze hobby kenbaar maken. Niet dus...
Als er dan een winkel sluit is dat toch altijd negatief, voor ieder van ons. In een heel ver verleden heb ik ooit wel eens iets gekocht bij Jocadis, tot grote tevredenheid. Maar de afstand was me te groot om regelmatig eens langs die winkel te gaan. Vandaar ben ik ook - zoals hier boven nog iemand schreef - blijkbaar in de verkeerde terecht gekomen.
De uitlatingen van Guy vind ik ook grof. Als ik het draadje hier herlees is het inderdaad een negatief draadje, maar is de taal over het algemeen toch fatsoenlijk. Ik vraag me dan ook af wat er mis is met dit draadje? De eerste post is in ieder geval negatief. Dient dit draadje dan alleen om ons medeleven te betuigen? Als ik dat al had willen doen, moet ik op een andere site zijn, dacht ik...
Ik trek hier in ieder geval mijn conclusie uit. Geen negatieve of positieve reacties meer... Ieder op zich op/in zijn eigen zolder/kelder. Is dat de bedoeling van dit forum?

Ook nog een gezellige hobby-avond!
Bart   

Havoc

CiteerGeen negatieve of positieve reacties meer... Ieder op zich op/in zijn eigen zolder/kelder. Is dat de bedoeling van dit forum?

Denk het niet, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken.

Zelf denk ik dat het eerder een gevolg is dat dit Jocadis overkomt. Dat is toch geen kleintje in zijn soort. Het is een soort barometer van wat er op komst is. Ik denk dat het goed is dat er eens over na gedacht wordt. Zowel wat oorzaken als gevolgen zijn. Als zin we over dat eerste misschien niet volledig genoeg op de hoogte om een zuiver oordeel te vellen. Duidelijk is wel dat de detailhandel een probleem heeft. Niet enkel modelspoor/bouw.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Havoc op 29 mei 2013, 22:09:01 PM
Duidelijk is wel dat de detailhandel een probleem heeft. Niet enkel modelspoor/bouw.

Zoals Havoc schrijft heeft de detailhandel in het algemeen, ook  volgens mijn recente ervaring, hier in Belgie een probleem.

Het heeft niets met modelbouw te maken maar ik moet een vleugel(+/-420€ zonder plaatsings kosten) vervangen aan een raam en de invoerder van dat raam heeft mij het bestelnummer gegeven voor de vleugel en bevestigd dat het in stock is, heb drie zaken gecontacteerd  en alle 3 zeggen ze dat het onderdeel niet meer kunnen bestellen. Als ik zeg dat de invoerder het in stock heeft zegt er een dat de invoerder liegt en de anderen durven dan eerlijk zeggen dat ze geen intresse hebben om een vleugel te vervangen.  :'(

ysbeer

Hoe is het mogelijk.
Er gaat iemand dood.
Een zaak moet stoppen.
Allemaal niet leuk zou je zeggen.

En wat gebeurt er breek een ruzie sfeer los die ik alleen kende van 2 of drierail discussies (marklin tegen 2 rail gelijkspanning)
Zo zie maar weer.
De ene zijn dood is de ander zijn discussie.

wim

dieselfreak

Spijtig nieuws voor de positivo's die geloofden in een doorstart van Jocadis, de mededeling op de website maakt duidelijk dat het definitief afgelopen is:

http://www.jocadis.com/

Geen ritjes meer naar Edingen dus, toch niet voor een bezoek aan de treinenwinkel, t 'is jammer, maar helaas...

MC

Peter

Dat is een duidelijk bericht. Spijtig, zeer spijtig.
Met vriendelijke groeten
Peter

thor

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Mattias

De periode dat het nieuws werd bekend gemaakt, zat ik in het buitenland en ik verneem dit nieuws nu pas..
Een zeer spijtige zaak!
Zeer aangename mensen en een goeie service! Zo zal ik Jocadis herinneren...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

59erke

Inderdaad op de Jocadis website staat een duidelijke boodschap.

't Is gedaan....   :'(

Kan alleen maar zeggen dat ik er 1x ben geweest en 1x via de website materiaal heb besteld en dat altijd alles prima verlopen is, ook mailtjes of telefoontjes werden altijd zeer vriendelijk beantwoord.

Misschien dat de productie van het nieuwe tweetje en de start van een tweedehandswinkel een redding moest zijn, maar het heeft blijkbaar niet mogen baten. Zoals eerder op het forum gezegd weten we de ware aard van de sluiting niet.

We gaan hun uitstekende producten missen en ze op onze banen koesteren.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Grote stomer

Voor mijn werk ben ik dagelijks bezig met het analyseren van hoe goed bepaalde bedrijven het doen op het vlak van omzet en winst.  Voor mij is het al langer duidelijk dat vele modelspoor winkels hun zaak open houden omwille van hun passie voor modelspoor.  Ik heb hier niets op tegen en respecteer dit, men moet enkel begrijpen dat je met 'passie' alleen geen winkel openhoudt. Vele verschillende markten hebben hun manier van zaken doen moeten aanpassen omwille van de komst van internet - denk maar eens aan de invloed van eBay, Amazon, ... Het zijn enkel die bedrijven die dit herkennen en zich hieraan aanpassen die zullen overleven.  Zij die zich kunnen aanpassen aan dit fenomeen en dat extra kunnen aanbieden aan de modelspoorliefhebber, zullen binnen vele jaren nog bestaan.

OlivierV

Ge kunt natuurlijk ook nog altijd een winkel opendoen in bijberoep, dan heb je uw vaste inkomsten en uw extra winst van uw treinenzaak. Op die manier valt er uiteraard wel van te leven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan