Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Dank mannen ! Styreen is idd een leuk materiaal om mee te werken..

Martin Welberg

Nog meer gefrot met styreen. Wil dit complex eigenlijk volledig voorzien van styreen deuren en ramen. Stalen schuifdeuren, stalen toegangsdeuren en stalen kozijnen. Geeft dan heerlijk de gelegenheid er weer een fijne roestige bende van te maken en er eens wat diverse en misschien wat nieuwe schilder technieken op los te laten. Alleen is op zoek gaan naar een ander soortige plak, die MEK zooi daar krijg ik een droge bek en kopzeert van..Iemand al eens gewerkt met Tamiya limeone ofzoiets ? Zo en nu de platen...

sdz1976

Omscholing van houtbewerker naar metaalbewerker euh styreenbewerker  :)

Het zijn weerom knappe dinges, die je uit je mouw schud Martin 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Jawade, daar kunnen we nog iets van opsteken....

Steam.N

Citaat van: milocomarty op 24 maart 2016, 00:45:26 AM
... die MEK zooi daar krijg ik een droge bek en kopzeert van..Iemand al eens gewerkt met Tamiya limeone ofzoiets ? ...

Zélf werk ik altijd met "Tamyia Extra Thin Cement".
Werkt supergoed met styreen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Thanks !

Sam, wil graag alles onder de knie krijgen. Alle materialen hebben zo hun eigenschappen en voordelen..

Zal eens kijken of ik daar een potje van op de kop kan tikken Jean, da's toch ook met een kwastje ?

Steam.N

Citaat van: milocomarty op 24 maart 2016, 11:21:49 AM
... Jean, da's toch ook met een kwastje ?

Potje ziet er identiek uit, MET kwastje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Altijd leuk om nieuwe materialen en hun mogelijkheden te ontdekken. En eerlijk gezegd vind ik styreen best wel leuk spul ! Klaar met alle deuren, schuifdeuren, raampies en tussendoor nog wat ander klein spul in elkaar gefrutselt. Ook eens bezig met een bollard, ergens op die kade moeten ze toch de scheepjes aan afmeren. Geen idee eigenlijk of ze er iets te modern voor mijn tijd uitzien, maar eigenlijk bevallen ze me wel. Kan daar eens gaan proberen of gieten met resin ook wat is, heb hier het mallen siliconen spul en de resin staan. Van het afvoer kanaal op het dakkie ben ik me nog niet helemaal zeker, eens kijken hoe het er lekker roestig uit gaat zien...

SuSke

Leuk dat je nu ook de mogelijkheden van het styreen ontdekt als imitatie van de "strakkere" elementen in staal.
Benieuwd welke schilderkunsten je ons nu weer gaat laten zien.

Over je bollard heb ik toch enkele bemerkingen. Op de positie zoals die nu staat wordt die met de eerste stevige wind uit je staketsel getrokken en je staketsel ontwricht. je hebt geen verband tussen de heipalen zitten om de krachten over verschillende palen te herverdelen. Ook is de bollard te hoog, hij wordt door de troskrachten gelijk uit de vloerbalken getrokken, of de balken uit de vloer.
Of hij in het vooropgestelde tijdsbeeld past, ga ik me niet uitspreken, maar het lijkt me een plausibele voorstelling
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Vrijdag een bezoekje gebracht aan Intermodellbau in Dortmund. Alhoewel over het algemeen het niet mijn beurs is ben ik wel thuis gekomen met een tweetal leuke stukjes gereedschap. RPtoolz punch en die sets, een voor sluitplaten en een ander voor boutkoppen. De zaterdag ingepland met bierdrinken, een gezellig vrijgezellig feestje ben ik vandaag later in de middag toch maar wat aan het prutsen gegaan met die dingen. Om meer details toe te voegen wil ik de balken op de werf voorzien van stalen verbindingsplaten. Uiteraard met een sluitplaat en bout.....

sdz1976

Dat ziet er een handig ding uit!

Heb het direct op mijn verlanglijstje gezet.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Moet toegeven dat ik het niet snap...

efl045

loebaske

Kautenbach

Kunstenaar met praktische vaardigheden en adequate  aanpak, geniale combi  ;D ;D